Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، سروان مسلم حسن‌خانی، کارشناس مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان یزد 13 شهریورماه در نشستی در جمع کارمندان دانشگاه یزد اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد اکثر بزهکاری‌ها و رفتار ضد اجتماعی کودکان و نوجوانان از روابط نامساعد، اختلافات و نابسامانی ها و ناسازگاری های زناشویی یا آسیب‌هایی همچون اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی نشات می‌گیرد و خانواده نقش اساسی را در بروز انحرافات اجتماعی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش خانواده در سلامت روانی فرزندان گفت: خانواده در طی نخستین سال های زندگی کودک بر اثر تماس نزدیک و دائمی با او نقش قابل ملاحظه‌ای در شکل‌گیری شخصیت و رفتار وی دارد. محیط گرم و دوستانه خانواده که در آن پدر و مادر و اعضای دیگر خانواده دارای روابط خوب و صمیمانه هستند معمولا کودکانی سالم، با شخصیتی مثبت و فعال بار می‌آورد و بازتاب عشق و علاقه خانوادگی را به صورت کار و کمک به دیگران بروز می‌دهد.
حسن خانی تصریح کرد: در خانواده‌های از هم پاشیده، زندگی در محیط‌های آلوده و منحرف کننده، عدم مراقبت دقیق والدین، بی توجهی به امر تعلیم و تربیت فرزندان، ‌تعارض‌ها و اختلال‌های خانوادگی و کانون سرد و بی روح و عاطفه خانواده اساس کجروی‌ها را در کودکی پایه‌گذاری می‌کند و اثرات نامطلوبی بر کجروی فرزندان دارد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه دنیای صنعتی و غرق شدن انسان‌ها در معضلات و مشکلات ناشی از شرایط موجود، افزایش آسیب‌های اجتماعی و سردرگمی و گاهی احساس ناتوانی در برخورد با پیامدهای تکنولوژی، آثار و عواقب شومی را به دنبال داشته است که یکی از مهمترین و شکننده‌ترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی، معضلات، مشکلات رفتاری، روحی و روانی انسان‌ها را می‌توان در آشفتگی و فروپاشیدگی خانواده‌ها در اثر نابسامانی خانوادگی و ترک رسالت تربیتی فرزندان از سوی والدین جستجو کرد.
حسن‌خانی اظهار کرد: توقع بیش از توان فرزندان، بدرفتاری بسیاری از خانواده‌ها، عدم توجه و عدم وقوف و آگاهی به شیوه‌های ارتباطی سالم و صحیح اعضای خانواده،‌ ناآشنایی با خواسته‌ها و نیازهای کودکان،‌ نوجوانان، ناتوانی در فراهم نمودن کانونی گرم و با نشاط در خانواده و ناتوانی در شکوفایی استعداد و توانمندی فرزندان باعث ایجاد آسیب‌هایی در خانواده خواهد شد.
وی در ادامه با تاکید براینکه خانواده به عنوان اولین هسته اجتماعی باید فضای مناسبی را برای تمرین و تجربه اندوزی فرزندان و آموزش مهارت‌هایی برای اداره امور اجتماعی از سوی فرزندان فراهم آورد بیان کرد: فرزند خانواده‌هایی که نسبت به فرزندانشان بی تفاوت هستند به علت عدم مواجهه با موانع در زندگی، زمانی که وارد جامعه می‌شوند به خاطر نداشتن تجربه کافی، به راحتی تسلیم شرایط محیطی شده و شخصیت شکننده‌ای خواهند داشت.
به گفته وی کودکان محصول خانواده گسسته نیز افرادی افسرده، مضطرب، دچار احساس سردرگمی در زندگی، دارای اختلالات شناختی و هیجانی با رفتارهای ضد اجتماعی هستند.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط موثر والدین با فرزندان گفت: فرزندان در این خانواده‌ها احساس آرامش، شادی و رضایت داشته و برای خود و دیگران ارزش قائل هستند، دارای ذهن خلاق هستند،‌ با مشاهده موفقیت‌ها احساس عزت نفس کرده و بر تلاش خود می افزایند، نه هیجانی و نه ناامیدند، از خودشان انتظار واقعی دارند، به خودشان دروغ نمی‌گویند، باور دارند که مورد احترام و قبول دیگران هستند، نسبت به خود صریح و روراست هستند و در یک کلام از اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی برخوردارند.
حسن خانی ازجمله اثرات وجود خلاء عاطفی در خانواده را ناکامی یا محرومیت‌های کودکان در ارضای نیازهای اصلی از علل بزهکاری آنان عنوان کرد و افزود: کودک ناکام هنگامی که می‌کوشد تا خود را از عدم تعادل عاطفی رهایی بخشد به طور ناخودآگاه دو راه بیشتر در پیش ندارد: بزهکاری و روان نژندی.
وی ادامه داد: انتخاب این دو بستگی دارد به اینکه فشارها و نیروهای سرکوب کدامیک بر دیگری فائق آید. اگر تمایلات سرکوب شوند روان نژندی بروز می کند و اگر کودک امکان مقاومت در برابر فشار محیط را از دست بدهد و بتواند خود را ارضا کند لاجرم دست به جنایت می‌زند.
وی محبت و پذیرش را در خانواده خود ایجاد کنید، سعی کنید زندگی خانوادگی تان آهنگ مشخصی داشته باشد، رسوم و سنت‌هایی را در خانواده خود برقرار کنید، در روابط خود نقش فعالی داشته باشید، چگونگی مقابله با بحران‌ها را یاد بگیرید را از پنج عامل برای داشتن یک خانواده موفق اعلام کرد.
حسن‌خانی راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده را، آموزش درست اندیشیدن و درست فهمیدن به فرزندان، آموزش توانایی اجتماعی شدن و آشنایی با ارزش‌ها و قوانین و مقررات اجتماعی به فرزندان و کمک برای تکمیل رشد اجتماعی آنها،‌ تقویت مهارت فرزندپروری والدین و یادگیری نظم قاطعانه و اجرای آن برای فرزندان، مورد توجه و احترام قرار دادن فرزندان و واداشتن فرزندان به پذیرش خود با همه کمبودهایشان عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دانشگاه یزد نیروی انتظامی یزد خانواده ناهنجاری های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم

ستاره انگلیسی از این‌که رئال مادرید به او فرصت درخشیدن داده، سپاس‌گزار و قدردان است.

طرفداری | گلزنی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل بارسلونا، شیرین‌ترین خاطره جود بلینگام است.

به گزارش مارکا، بدون شک جود بلینگام موثرترین بازیکن در فصل موفق رئال مادرید بوده‌است. در فصلی که رئال از نبود یک مهاجم نوک تراز اول در ترکیب رنج می‌برد، هافبک جوان انگلیسی در نقش بهترین گلزن کهکشانی‌ها ظاهر شد و به تنهایی امتیازات زیادی در مسیر قهرمانی لالیگا، از جمله 6 امتیاز شیرین در دو بازی رفت و برگشت مقابل بارسلونا به حساب کارلو آنچلوتی واریز کرد. این عملکرد فوق‌العاده در حالی به ثبت رسیده که بلینگام 20 ساله اولین فصل حضور خود را در رئال مادرید به پایان می‌رساند، موضوعی که ارزش کار او را بیش از پیش نمایان می‌کند.

جود بلینگام در مصاحبه با لیا ریویه، خبرنگار نزدیک به باشگاه رئال مادرید از تجربه یک سال حضور درخشان در رئال مادرید صحبت کرد که قسمت‌های جذاب آن را در ادامه می‌خوانید:

اهدافت؟

من فقط به اهداف جمعی فکر می‌کنم. بقیه چیزهایی که درباره من می‌گویند، فقط حرف مردم است. من همیشه به هم‌تیمی‌هایی که هر روز با آن‌ها کار می‌کنم، فکر می‌کنم، کسانی که در سختی‌ها کنارم هستند و در لحظات شاد با آن‌ها شادی می‌کنم. اگر یک سال دیگر با هم صحبت کنیم، دوست دارم یک قهرمانی لیگ قهرمانان داشته باشم و در یک نیمه‌نهایی دیگر حاضر باشم.

جامی که دوست داری در رئال ببری؟

احتمالا لیگ قهرمانان. بدیهی است که وقتی بازیکن رئال مادرید هستی، باید لیگ قهرمانان را ببری.

یک فصل تجربه در رئال مادرید؟

رئال مادرید همیشه بالاترین جایگاهی است که می‌توانی در فوتبال آرزو داشته باشی. همیشه سطحی بوده که می‌خواستم و می‌توانستم به آن برسم، اما فکر نمی‌کردم به این سرعت به این‌جا برسم. حالا که اینجا هستم، هر روز برای اینکه می‌توانم نماینده این باشگاه باشم سپاسگزارم. رئال مادرید بخش بزرگی از زندگی من است، در واقع تمام زندگی من است. بازی در رئال همیشه هدف من بوده است.

باید از رئال مادرید برای علاقه‌شان تشکر کنم. بازیکنان بااستعداد زیادی وجود دارند و من افتخار می‌کردم که آن‌ها فکر می‌کردند. من ویژگی‌ها و شخصیت درستی برای جا افتادن در این تیم دارم. وقتی پروژه را به من گفتند، مرا متقاعد کردند. حتی مجبور نبودم به آن فکر کنم.

در رئال مادرید چه چیزی یاد گرفتی؟

در رئال مادرید یاد می‌گیری که اسطوره‌های تاریخ باشگاه را بشناسی. ارزش‌ها و هویت باشگاه بر پایه این اسطوره‌ها بنا شده است که نشان رئال مادرید را قبل از ما با زیبایی حمل می‌کردند. مهم است که میراث و ارزش‌هایی را که آن‌ها پایه‌گذاری کرده‌اند ادامه دهیم و این کاری است که من سعی می‌کنم انجام دهم.

اگر در یک جزیره گیر بیوفتی، دوست داری کدام هم‌تیمی کنارت باشد؟

شوامنی گزینه خوبی است. او باهوش، بامزه و علایق مشابهی با من دارد. او خیلی باهوش است، بنابراین فکر می‌کنم راهی برای نجاتمان پیدا می‌کند. هاهاها.

اگر فقط یک خاطره از دوران فوتبالت را بتوانی زنده کنی، آن خاطره چیست؟

خاطره ال‌کلاسیکو. آن دو گل به بارسلونا.

 

تفریح مورد علاقه‌ات خارج از حیطه فوتبال؟ 

خوابیدن! 

بهترین بازیکنی که کنارش بازی کردی؟ 

مودریچ و کروس. 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • اعلام زمان برگزاری دومین حراج سکه در ۱۴۰۳ | جزئیات و نحوه واریز وجه
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند