Web Analytics Made Easy - Statcounter

حل مشکل ادلب در اجلاس روز جمعه، افزایش قیمت رسمی خودرو، آمریکا به دنبال نوشتن نابسامانی‌ها به پای رهبری،کشاندن مردم به صحنه اقتصاد راهکاری برای پیروزی در جنگ اقتصادی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه سیزدهم شهریور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حل  مشکل ادلب در اجلاس روز جمعه، افزایش قیمت رسمی خودرو، آمریکا به دنبال نوشتن نابسامانی‌ها به پای رهبری،کشاندن مردم به صحنه اقتصاد راهکاری برای پیروزی در جنگ اقتصادی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه سیزدهم شهریور است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ اقتصادی با کسی تعارف ندارد/ تنها راهکار پیروزی کشاندن مردم به صحنه اقتصاد است

حمیدرضا فولادگر، رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی با اشاره به نرخ تورم مرداد امسال نسبت به سال گذشته به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: وقتی نظام ارزی کشور یک مرتبه به هم می خورد و بخشی از تحریم ها شروع می شود تورم بالا می رود و رشد اقتصادی منفی می شود و در نتیجه رکود ایجاد می شود و این اتفاقات قابل پیش بینی بود.

وی اظهار داشت: در سال 91 و 92 نیز وقتی تحریم ها آغاز شد تورم بالا رفت، رشد اقتصادی منفی شد و رکود شدیدی کشور را فرا گرفت و نظام ارزی کشور نیز به هم خورد.

فولادگر خاطرنشان کرد: البته بخشی از بهم خوردگی نظام ارزی کشور ناشی از بحث تحریم ها نبود بلکه مشکل مدیریتی بود و این قابل پیش بینی بود و تورم و رکود نیز موضوعی بود که پیش بینی می شد و در حال حاضر تمامی مسئولان باید تلاش کنند این رکود و تورم اقتصاد کشور را در سراشیبی عمیق فرو نبرد و رکود تورمی عمیق در کشور حاصل نشود.

 

احزاب می توانند مطالبات مردم را سازماندهی و به دولت منتقل کنند

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب سبز ایران در مورد بیانیه خانه احزاب برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور به خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان گفت: این بیانیه در شرایط مهم و حساسی و در آستانه طرح سوال از رییس جمهور مطرح شد که احزاب و گروه های سیاسی به صورت فهرست وار راه حل برون رفت از مشکلات را بیان کردند.

وی یادآور شد: احزاب در این بیانیه اعلام آمادگی کردند که برای مشارکت در حل مشکلات سیاسی اقتصادی و بین المللی حاضرند و از طریق دیپلماسی احزاب می توانند در روابط خارجی موثر باشند.

دبیر کل حزب سبز ایران با اشاره به گله مندی احزاب از رییس جمهور که اعلام کرده بودند احزاب به مرخصی می روند، گفت: این بیانیه جایگاه بالای احزاب را نشان داد و البته گله مندی از رییس جمهور بود که این گونه احزاب را خطاب کرده است.

 

نوشتن نابسامانی‌ها به پای رهبری، سیاست آمریکاست

آیت‌الله احمد جنتی، رییس مجلس خبرگان رهبری در پنجمین اجلاسیه دور پنجم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماه ذی‌الحجه و اعیاد این ماه گفت: هیچ ماهی به فضیلت ماه ذی الحجه نیست و در این ماه اعیاد مهمی وجود دارد و آیات الهی زیادی در این ماه نازل شده است.

رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه قرآن در جلساتی که قرائت می شود دارای پیام است، گفت: پیام آن این است که هر کاری با تمسک به قرآن و آیات الهی باید آغاز کنیم، اگر قرآن را پیش چشم داشته باشیم حتما از منبع نور آن بهره خواهیم برد. تا می توانیم باید قرآن را سرچشمه تمام امور خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برخی ناکارآمدی ها و آشفتگی ها ناشی از سوءمدیریت است، اظهار کرد: برخی می خواهند ناکارآمدی ها را به گردن رهبری بیندازند.

آیت الله جنتی با اشاره به همراهی شیطان در زندگی گفت: باید انسان همواره مراقب باشد و شیطان را در کنار خود ببیند، امروز برخی از افراد می خواهند ناکارآمدی ها را گردن رهبری بیندازند و این سیاست از قبل هدایت می شود و از پیش تعیین شده است. پایه این سیاست در آمریکا گذاشته شده است تا بگویند نابسامانی ها و گرانی ها و کمبودها و هرچه که هست پای رهبری است و همه تقصیر اوست کانهو ایشان در تمام حوزه ها فعال هستند و قوه قضاییه و مجلس بیکارند. به این امر توجه داشته باشید که این موضوع نقشه شوم دشمن است.

 

افزایش قیمت رسمی خودرو/پراید ۷.۵ میلیون تومان گران می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان افزایش 7.5 و خودروهای بالای 45 میلیون 9.5 میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت.

بنابراین گزارش، این افزایش قیمت شامل حال قیمت کارخانه خودروهای داخلی می شود و قرار است که دو خودروساز ایران خودرو و سایپا پیش فروش خود را از امروز و هفته آینده آغاز کنند.

از فردا چهارشنبه از ساعت 10 صبح خودروسازی سایپا 50 هزار خودرو از خانواده ایکس 100، ایکس 200 و نیسان با قیمت مصوب و منطبق با زمان تحویل عرضه می کند.

علاوه براین، ایران خودرو نیز از هفته آینده ۴۰ هزار دستگاه تولیدی خود را به پیش فروش می گذارد.

 

اجلاس روز جمعه می‌تواند مشکل ادلب را بدون خونریزی حل کند

حسین شیخ‌الاسلام، مشاور سابق وزیر امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان اجلاس روز جمعه سران ایران، ترکیه و روسیه در تهران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این اجلاس در چهارچوب گفتگوهای آستانه تنظیم شده و خوشبختانه همکاری های ایران، روسیه و ترکیه در آستانه روند مثبتی داشته است.

وی به تاثیر بسزای این نشست در آینده سوریه نیز اشاره کرد و افزود: گفتگوهای آستانه و این سه کشور چنان تاثیر مثبتی بر وضعیت سوریه داشته که تروریست ها و حامیان آنها در سوریه قبول شکست کرده اند و ترکیه نیز پذیرفته که جبهه النصره یک گروه تروریستی است.

معاون امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه در اجلاس روز جمعه سه رییس جمهور باید اقدام اساسی در رابطه با مسئله امروز سوریه یعنی استان ادلب انجام دهند، خاطرنشان کرد: این استان از نظر نظامی کارش تمام است و باید تصمیمی گرفته شود که همه مسلحانی که در آن جمع هستند و به محاصره درآمده اند بدون خونریزی اسلحه شان را تحویل دهند.

 

روحانی محوری در وزارت ارشاد جریان دارد؛ از کانون های مساجد تا معاونت قرآنی/استفاده از عناصر فهیم، نواندیش و مستقل

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه 13 شهریور و در پاسخ به سوال نماینده مردم بوشهر در مورد علت عزل غیرکارشناسی مدیران روحانی که از مهره های کلیدی وزارتخانه بودند و جایگزینی نیروهای بی تجربه به جای آنها گفت: جابجایی مدیران در هر دستگاهی امری طبیعی است اما نگاه ما در این جابجایی ها این بوده است که افراد باصلاحیت و بدون نگاه قشری و حزبی در وزارت ارشاد به کار گرفته شوند.

وی اظهار داشت: ما این نگاه را داریم که عناصر فهیم، نواندیش و مستقل و روحانی در وزارت ارشاد حضور فعال تر و جدی تری داشته باشند.

وی بیان کرد: در ارتباط با عزیزان روحانی که در مجموعه ارشاد بودند به جای آقای ارباب سلیمانی حجت الاسلام ارزانی آمدند که ایشان هم روحانی هستند و با سابقه کاری ایشان برخی از نمایندگان آشنایی کامل دارند و در مدت کوتاهی که آمده اند فضای رونق افزایی در کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده است البته از آقای ارباب سلیمانی نیز به عنوان مشاور وزیر استفاده می شود.

 

اینکه ما را به قبل از ۵۷ برگردانند، آرزویی است که محقق نمی شود

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرحهای بزرگ پتروشیمی مرجان ، دماوند و پردیس در عسلویه ، با اشاره به اینکه دشمن فقط زمانی موفق می شود که امید و حرکت ما متوقف شود، تصریح کرد: دشمنان مشکلاتی بر مردم تحمیل می کنند، اما محال است بر ایران و ایرانیان مسلط شوند و اینکه ما را به قبل از ۵۷ برگردانند، آرزویی است که محقق نمی شود.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح این طرحهای عظیم پتروشیمی گفت: اجرای این طرح ها گامی در مسیر اشتغال آفرینی برای جوانان ، خودکفایی، اقتصاد مقاومتی و ارزآوری بیشتر برای کشور و مایه افتخار همه ما است .

روحانی اظهارداشت: صنعت نفت علاوه بر تولید، در طول بیش از یکصد سال گذشته در تحولات مهم سیاسی ایران هم تاثیرگذار بوده است و در کمتر حادثه بزرگ و مهمی در کشور است  که نقش بسیار ارزشمند کارکنان تلاشگر صنعت نفت آشکار و روشن نباشد ودر سال 57 انقلاب ما وقتی پیروز شد که صنعت نفت در کنار انقلاب و انقلابیون قرار گرفت.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خانه های نور کانون های مساجد سیدعباس صالحی سبک شوتوکان مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور هرمزگان افزایش قیمت ارزانی مقام معظم رهبری سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در نوار غزه و ایجاد ابهام در مذاکرات آتش‌بس در این منطقه سبب شد به‌دلیل تداوم نگرانی‌ها درباره تنش‌ها در خارومیانه و خطر محدودیت عرضه از این منطقه، قیمت نفت روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌) افزایش یابد.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با یک سنت افزایش با قیمت ۷۸ دلار و ۴۹ سنت برای هر بشکه معامله شد.

تاماس وارگا از شرکت واسطه نفتی پی‌وی‌ام گفت: آتش‌بس در ابهام باقی می‌ماند و حتی اگر توافق آتش‌بس هم حاصل شود، این دغدغه همچنان وجود دارد که آیا حمله‌های حوثی‌ها در دریای سرخ متوقف و کانال سوئز بازگشایی می‌شود و خطر کشتیرانی در سراسر این منطقه به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد؟

قیمت نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت و کاهش هفته گذشته را تا حدودی معکوس کرد. معامله‌های هر دو نوع نفت خام شاخص، بیشترین کاهش هفتگی خود را در سه ماه گذشته به ثبت رساندند، زیرا تمرکز بازار بر داده‌های ضعیف اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا معطوف شده بود.

ییپ جون رانگ، استراتژیست بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش قیمت نفت در معامله‌های روز سه‌شنبه بازتاب برخی موانع موجود در مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونستی و حماس است که سبب می‌شود قیمت‌گذاری فعالان بازار براساس تنش‌های ژئوپلیتیکی مدت بیشتری طول بکشد.

افزون بر تنش‌های خاورمیانه، گزارش‌های تازه درباره ذخیره‌سازی ایالات‌متحده هم در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

براساس نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌شد ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایالات‌متحده هفته گذشته کاهش یابد. تحلیلگران هم پیش‌بینی می‌کنند ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به سوم ماه مه (جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

در همین حال، اقدام عربستان سعودی برای افزایش قیمت‌های رسمی فروش نفت خام برای عرضه به مشتریان آسیایی، شمال غرب اروپا و مدیترانه در ماه ژوئن سبب افزایش قیمت‌ها شد که نشان‌دهنده افزایش تقاضای نفت در تابستان امسال خواهد بود.

کد خبر 6099701 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت +جدول
  • عسگری: وضعیت خودرو در کشور دچار فلاکت شده است / «کروز» به دنبال صندلی سوم درهیات مدیره ایران‌خودرواست + فیلم
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد