Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-25@10:48:15 GMT

تراکتورسازی در راه استیل آذین است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۸۴۷۷

به گزارش وانانیوز، 

اصغر اعتباری از پیشکسوتان نام آشنا در تبریز است که سابقه فعالیت در هر دو تیم بزرگ تبریز تراکتورسازی و ماشین سازی را دارد. اعتباری 5 سال به عنوان کاپیتان در تراکتورسازی بازی کرده و مدیت هم هدایت این تیم را بر عهده داشته است.

وی در مورد شرایط این روزهای تراکتورسازی صحبت‌های زیر را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط تراکتورسازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تراکتورسازی هم کم کم در حال جمع کردن ستاره‌ها مثل استیل آذین چند سال قبل است که نتوانست نتیجه بگیرد. فکر می‌کنم با همین وجود تراکتورسازی بتواند امسال بین سه تیم اول قرار بگیرد.استیل آذین مثل تراکتورسازی هوادار نداشت.

هوادار زیاد از بابت ورود تیم به حاشیه همانقدر که موثر است می‌تواند خطرناک باشد؟

بله خیلی خیلی این مسئله خطرناک است. زیر ساخت‌ها در فوتبال ایران درست نیست. وقتی تیمی می‌سازیم باید برنامه‌های 5-10 ساله داشته باشیم. متاسفانه تراکتورسازی این وضعیت را ندارد. متاسفانه‌ ما شرقی‌ها به خصوص مردم کشورهای توسعه یافته بت ساز هستند. رومن آبراموویچ مالک چلسی است. اصلا شما از او اسمی می‌شنوید. این روزها هر کارشناس و مسئولی که می‌بینیم در رسانه و تلوزیون 10 بار نام مالک تراکتورسازی را می‌برد. وظیفه مسئول شهرداری و دولت این است که ورزشگاه بسازد و به تیم مردمی بدهد و یک دهم آن را بگیرد. این شرایط در فوتبال ایران نیست و ما به همین خاطر دست به بت سازی می‌زنیم. آینده خوبی برای تراکتورسازی پیش بینی نمی‌کنم و استیل آذین نمونه این شرایط بود. باید به پایه بها بدهند و هر سال چند نفر را از پایه به تیم جدید اضافه کنند.

 تراکتورسازی آنقدر کارشناس  و پیشکسوت با دانش دارد که بتواند یک کمیته فنی خوب را تشکیل دهد.

بله همینطور است، مجید ناظمی پیشکسوت تراکتورسازی دفاع چپی بی نظیر بود. اسماعیل هاشمی و دباغ از پیشکسوتان بزرگ این تیم بودند.خود من 5 سال کاپیتان و مربی تراکتورسازی بودم.باید یک کمیته فنی قوی تشکیل شود. بازیکنی آمده که می‌گویند در اسکاتلند بازی می‌کرد. این بازیکن در دسته چهارم بوده و تیمش بر شکست شده بود. 

 تراکتورسازی هری فوستر را در این شرایط اقتصادی جذب کرد و او را بعد از دو هفته به تیم دیگری فرستادند. یوسف سیدی هم همین وضعیت را داشت. در این مورد چه نظری دارید؟

متاسفانه افرادی هستند که کاربلد نیستند. محمدرضا زنوزی که کارشناس فوتبال نیست.  مدیر برنامه در همه جای دنیا هست اما مثل فوتبال ایران نیست. مدیربرنامه بازیکنی به باشگاه می‌برد که باعث سود باشگاه شود اما در ایران اینطور است؟این بازیکن را به ماشین سازی دادند. ماشین سازی در این بین چه گناهی کرده که چنین بازیکنی باید بگیرد، فقط اسم ماشین سازی مانده است. این تیم چند روز قبل بازی داشت و یک بازیکن تبریزی نبود. فقط هوادارن پر شور در این شهر داریم. این شهر معدن بازیکن است. نیمی از بازیکنان تراکتورسازی باید تبریزی باشند. محسن دلیر و میثم نقی‌زاده را از مرند آوردم و ستاره کردم الان نقی‌زاده کاپیتان پارس جنوبی است. متاسفانه ما در امر باشگاهداری مشکلات زیادی داریم. ما بت سازی می‌کنیم و فردا هم بت را زمین می‌زنیم. 

تراکتورسازی با بازیکنان سن بالا مثل مسعود شجاعی و اشکان دژاگه قرارداد 3 ساله بسته است. این اقدام درست است؟

باشگاهی که کمیته فنی کار بلد نداشته باشد همین است و با بازیکن 35 ساله قرارداد سه ساله می‌بندد. باشگاه بزرگ با بازیکنی که 30 ساله شده به صورت یکساله قرارداد می‌بندد.اشکان دژاگه 32 ساله است. حتی با او که فوتبال را ذاتی بلد است باید یک ساله قرارداد می‌بستند. هزینه خوب است اما باید منطقی باشد. یکی از سهامداران آرسنال ازبکستانی است آیا شما تا به حال نامی از او شنیدید و عکسی از او دیدید؟ اینجا تلویزیون یک مصاحبه دارد 10 بار نام مالک را می‌برند. تراکتورسازی برای تبریز است.امثال من، ناظمی و ... می‌آیند می‌روند و تیم برای شهر می‌ماند. هزینه‌های بی رویه صورت گرفته است، به جای این کار به بخش پایه برسند. متاسفانه ما در امر باشگاه داری به صورت علمی عقب هستیم.

 در همین شرایط با وجود حضور مدیرعامل قراردادها با بازیکنان مطرح و سرشناس هم توسط مالک انداخته می‌شود و در تصاویر یادگاری هم زنوزی حضور دارد؟

متاسفانه در امر شهرت پیش قدم هستیم. شما تا به حال دیدید آبراموویچ با بازیکنی که جذب می‌کند عکس بیاندازد. ما شهرت بازی می‌کنیم. بازیکن باید بر اساس نظر کمیته فنی جذب شود. ما عکس می‌گیریم چون دوست داریم دیده شویم. مدیری که باشگاهداری بلد است این کار را نمی‌کند.وضعیت تیم حسین هدایتی چه شد. امیدواریم تراکتورسازی نتیجه بگیرد چرا که حضور 70 هزار هواداری که برای تراکتورسازی به ورزشگاه می‌روند برای تبریز یک نعمت است اما این مخارج بی رویه بدون توجه به زیر سازی نتیجه نخواهد داشت و بعد از مدتی می‌بینیم که شرایط مثل استیل آذین شده است.

انتهای پیام/ا

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است

به گزارش خبرگزاری خبرآلاین؛ محمود قامت معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری پرسپولیس و استقلال گفت: هرشرکتی که واگذار می‌شود شامل بدهی و دارایی است. خریداران وقتی در مزایده شرکت کردند این را پذیرفتند و در قرارداد اطلاعات مالی هم وجود دارد. خریداران وقتی به مزایده ورود کردند، باید بدهی را طبق زمان‌بندی پرداخت کنند.

در گزارش ورزش سه آمده است: وی افزود: این مشمول همه واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی است. هر واگذاری که انجام می‌شود با قراردادی است و در طول مدت آن قرارداد که برای پرسپولیس و استقلال شش سال است، تحت نظارت سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود و تعهدات مالی و غیرمالی تحت نظارت و کنترل سازمان خصوصی‌سازی است.

او با اشاره به این قرارداد اظهار داشت: البته این موضوع نافی نظارت عمومی وزارت ورزش بر تمام باشگاه‌ها نیست اما سازمان خصوصی‌سازی در طول قرارداد نظارت خود را دارد که مهم‌تر از همه مدیریت بهره‌ور و تداوم کار است که انتظار داریم در این مدت شش سال شرکت را از وضعیت فعلی به شرایط بهره‌ور برسانند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898768

دیگر خبرها

  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!
  • بایرن مونیخ به دنبال جذب یوناتان تا
  • این بازیکن ۲۱ ساله رئال مادرید دل ژابی آلونسو را برد
  • پائز نیامده ذوق این بازیکن را کور کرد!
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال
  • گره تیم ملی را جوان 24 ساله باز کرد (عکس)