Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:47:34 GMT

تنها 5 درصد مدارس ایتالیا ضد زلزله هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۹۰۷۹

تنها 5 درصد مدارس ایتالیا ضد زلزله هستند

رم - ایرنا - یک موسسه ایتالیایی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با بصدا در آوردن زنگ هشدار از شرایط مدارس این کشور اعلام کرد: تنها 5 درصد مدارس در ایتالیا مطابق با مقررات ضد زلزله هستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'ایل فاتو کوئوتیدیانو'به نقل از موسسه 'شهروندان فعال' از تاخیر مدارس در تطبیق با قوانین و استانداردهای ضد زلزله خبر داده و اعلام کرد که فقط 5 درصد از مدارس ایتالیایی مطابق مقررات بوده و از استانداردهای ضد زلزله برخوردارند وتاکنون تنها یک سوم ساختمان های مدارس در این کشور مورد کنترل قرار گرفته و اکنون در آستانه سال تحصیلی جدید، شهرداران نمی خواهند مسئولیت باز کردن مدارس را بر عهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین بر اساس داده های وزارت آموزش و پرورش ایتالیا، 58 درصد مدارس این کشور حتی از استانداردهای مربوط به مقررات ضد حریق برخوردار نیستند. ساختمان مدارس در ایتالیا تبدیل به میدان جدید برخورد میان نهادهای محلی و دولتی شده است و شهرداران سراسر ایتالیا نیز حاضر نیستند زیر بار مسئولیت باز کردن مدارسی بروند که فاقد گواهی کنترل و استانداردها هستند.
این موسسه در گزارش خود شش هزار و 556 مدرسه که معرف 15.44 درصد کل مدارس در ایتالیا است را به عنوان نمونه مورد آزمایش قرار داده و اعلام کرد که فقط 29 درصد از این ساخنمان ها مورد کنترل آسیب پذیری در مقابل زمین لرزه قرار گرفته اند.این در حالی است که در استان جنوبی کالابریا برای مثال فقط 2 درصد و در استان کامپانیا نیز تنها 4 درصد مدارس مورد کنترل آسیب پذیری قرار گرفته اند.
این وضعیت 'کاتنو دلوکا' شهردار شهر مسینا در جنوب ایتالیا را مجبور کرد تا در ماه گذشته دستور بستن 118 مدرسه در این شهر و65 مدرسه در سایر شهرهای اطراف را صادر کند. این اقدام باعث شد تا توجه ها به سوی این مساله جلب شده و 'مارکو بوستی' وزیر آموزش و پرورش نیز اخیرا اذعان داشت که بسیاری از ساختمان ها هنوز فاقد گواهی کنترل هستند.ولی با این حال باید از هراس آفرینی و بستن پیشگیرانه مدارس اجتناب شود.
'جووانی توتی' استاندار استان 'لیگوریا' اظهار داشت که حدود 80 درصد از ساختمان های مراکز آموزشی ایتالیا امروز مطابق مقررات نیست و دانش آموزان با مسئولیت شهرداران وارد کلاس ها می شوند.
'ادریانا بیتزاری' مسئول این موسسه اظهار داشت: شرایط اصلا دلگرم کننده نیست، زیرا کنترل آسیب پذیری ساختمان مدارس در مقابل زمین لرزه ، از سال 2003 برای مدارس اجباری شده بود و تاکنون چندین بار نیز تمدید شد ولی این کنترل ها، مداخله برای ترمیم آنها را اجباری نمی کرد. این نشان دهنده وخامت شرایط تاخیر از سوی نهادهای مالک مدارس ، شهرداری ها و استانداری ها است. مساله دیگر مربوط به پیشگیری از آتش سوزی در مدارس می شود . آخرین فرصت برای تطبیق دادن ساختمان ها با قوانین ضد آتش سوزی به روز 31 دسامبر آینده موکول شد و از روز اول ژانویه 2019 مدارس باید دارای گواهی پیشگیری از آتش سوزی باشند.
اروپام**461**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مدارس خطر زمين لرزه ايتاليا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شوقی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: در یک سال گذشته عمر خدمتی ام به وعده‌هایی که دادم یا تحقق یافته و یا در حال انجام است.

شهردار رشت به اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در این شهر بیان کرد: در برخی پروژه‌های عمرانی شهری رشت از تعهدات جلوتر هستیم.

شوقی با اشاره به اقدامات رضایت بخش مدیریت شهری در اجرای طرح میثاق رشت اضافه کرد: تقاطع حمیدیان و رودباری بالای ۲۰ درصد پیشرفت، تقاطع شهید باهنر بالای ۳۰ درصد پیشرفت و تقاطع امام حسین نزدیک به ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کار سخت و زیر زمینی پروژه میثاق به اتمام رسیده است، افزود: کارها با همراهی مردم و دستگاه‌های اجرای به سرعت در حال انجام است.

شهردار رشت از پیشرفت ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت خبر داد و اضافه کرد: با اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر، رشت به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده است.

به گفته شوقی، ساخت سرویس بهداشتی، ساماندهی کف پوش‌ها، لایروبی رودخانه‌ها، ممیزی املاک، اجرای آسفالت و بازگشایی معابر شهری بخشی از اقدامات مدیریت شهری رشت بوده است.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات شهری رشت افزود: ۵۰ درصد خدمات شهری رشت الکترونیکی شده و مابقی هم در دست اقدام است و الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6091195

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی