Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@02:26:27 GMT

چند دستگی در خاندان سلطنتی سعودی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۹۲۴۰

به گزارش فارس، «احمد بن عبدالعزیز» برادر ناتنی ملک سلمان و عضو شورای عالی خانواده سلطتنی عربستان که در لندن اقامت دارد، شب گذشته مجبور شد مقابل معترضان به اقدامات عربستان در یمن و بحرین، خود و خاندان سعودی را از جنگ یمن مبرا کند.

طبق ویدئوی منتشر شده، جمعی از معترضان به عربستان دوشنبه‌شب در مقابل نزدیکی منزل «احمد بن عبدالعزیز» تجمع کرده و شعار مرگ بر آل سعود سر می‌دادند که این شاهزاده سعودی در واکنش به این مسئله، میان معترضان آمد و از آن‌ها خواست تا علیه آل سعود شعار ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به افرادی که در نزدیکی منزلش تجمع کرده بودند و علیه خاندان آل سعود شعار می‌دادند گفت که مسئولیت جنگ یمن به گردن برادرش ملک سلمان و ولی‌عهد عربستان است و خانواده آل سعود دخالتی در این قضایا ندارند. او همچنین گفت که آرزو دارد جنگ یمن همین امروز پایان یافته و به فردا نکشد.

او در پاسخ به معترضان بحرینی که خواستار دخالت عربستان برای پایان دادن به نقض موارد حقوق بشری و نقض حقوق بازداشت شدگان شده بودند نیز گفت: «اگر دست ما بود ان‌شا‌الله که [اوضاع] بهتر می‌‌شد».

اعلام برائت برادر ملک سلمان از اقدامات پادشاه و ولی‌عهد سعودی در یمن و بحرین به وضوح نشان از چند دستگی در درون خاندان سلطتنی دارد.

«احمد بن عبدالعزیز» در سال ۲۰۱۲ در حالی که خود را آماده منصب ولی‌عهدی کرده بود، از پست وزارت کشور عربستان برکنار شد و به جای او «محمد بن نایف» ولی‌عهدی را بر عهده گرفت.

این شاهزاده سعودی سال گذشته از ترس بازداشت خود به دست محمد بن سلمان به اروپا فرار کرد.

در همین حال و با انتشار ویدئوی شب گذشته، برخی کاربران سعودی در شبکه‌های اجتماعی با هشتک (#نبایع_احمد_بن_عبدالعزیز_ملکاً ) اعلام کرده‌اند که حاضرند با احمد بن عبدالعزیز به عنوان پادشاه عربستان بیعت کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس به معترضان نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا تحصن دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا را که به نسل کشی در غزه معترض هستند مورد حمله قرار داد.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081560 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تمسخر ملكه اليزابت و آداب سلطنتی توسط مگان مارکل
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • حمله پلیس به معترضان نسل کشی در غزه
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)