Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@09:09:06 GMT

بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز !! + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۹۷۶۶

بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز !! + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ بارش شدید باران تابستانی در شهر شیراز استان فارس  باعث آبگرفتگی بعضی از خیابان‌ها و معابر شد و شهروندخبرنگار ما فیلمی را تهیه و ارسال کرده است.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس (شیراز)

 

 

 

بیشتر بخوانید: لحظات زیبای بارش باران در بندر انزلی + فیلم

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید    انتهای پیام/   فیلمی از بارش باران تابستانی در شیراز .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا بارش باران دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی استان فارس هشدار نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان فارس برای شیراز و همه مناطق استان هشدار نارنجی صادر کرد و گفت: فعالیت این سامانه بارشی همراه با مه‌گرفتگی، کاهش دید و بارش برف و باران خواهد بود.

مسعود حقیقت در گفت‌و‌گو با تسنیم، برای همه مناطق استان و شهر شیراز در روز‌های سه شنبه 29 اسفند 1402 و چهارشنبه یکم فروردین 1403 هشدار سطح نارنجی صادر کرد و اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی همراه با باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد، مه گرفتگی، کاهش دید و بارش برف در ارتفاعات شمالی همراه خواهد بود.

وی گفت: این سامانه جدید در همه مناطق استان به ویژه شهرستان‌های شمالی، ٰ‌مرکزی و شیراز گزارش شده است. اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، آبگرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال طغیان آنها و برخورد صاعقه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس بیان کرد:‌ آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، احتیاط در سفر‌های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم وسوخت کافی، لایروبی کانال‌ها و آب‌راه‌ها، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، عدم تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم حضور در ارتفاعات و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده نیز توصیه می‌شود.

روح الله خوشبخت نیز به شدت بارش‌ها طی 2 روز آینده  سه‌شنبه و چهارشنبه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی وضعیت جوی ذکر شده با آغاز سال نو و همچنین حضور مسافران و مهمانان نوروزی همراه شده است؛ نیازمند برنامه ریزی جدی و دقیق برای آماده باش کامل در این روزها هستیم.

وی با بیان این موضوع بر لزوم آمادگی کامل مناطق یازده‌گانه و سازمان های شهرداری شیراز پیش از شروع بارش‌ها و در زمان بارندگی تأکید و اضافه کرد: اقداماتی همچون پاکسازی، استقرار پمپ‌های آب، استقرار خودروهای امدادی و آتش‌نشانی و ... باید تحت نظارت دقیق مسئولان در مناطق و سازمان‌ها انجام شود.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: تقسیم وظایف و برقراری انضباط در اجرای همه اقدامات گام اصلی در نتیجه دادن برنامه‌ها است. همه امکانات حوزه خدمات شهری باید به کار گرفته شود تا در این دو روز شاهد کمترین مشکل برای شهروندان و مسافران نوروزی باشیم.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مسافران نوروزی در چند روز گذشته وارد شیراز شده اند و در 2 روز آتی شاهد افزایش آمار ورود مسافران خواهیم بود، اظهار کرد: همه محل‌های در نظر گرفته شده برای اسکان از سوی شهرداری شیراز باید در مدار قرار داشته باشد تا در صورت رخ دادن شرایط بحرانی امکان اسکان اضطراری مسافران با سرعت وجود داشته باشد.

وی همچنین گفت: برپایی چادر در نقاط غیر مجاز بیش از هر چیز ایمنی افراد مستقر در چادر را تهدید خواهد کرد. بنابراین عوامل مسئول در این حوزه دقت لازم را برای جمع‌آوری این چادرها و ممانعت برای نصب آنها را در دستور کار قرار دهند. به مجموعه خدمات شهری در مناطق مختلف شهر دستور داده شده که مناطقی که در بارش‌های گذشته با مشکل مواجه شده‌اند را به درستی پایش کنند و مانع رخ دادن مجدد مشکل در آن مناطق شوند.

وی همچنین با بیان اینکه شهر شیراز با مهمان‌نوازی کامل برای استقبال از مسافران آماده است از هموطنان نیز تقاضا کرد که در سفرهای خود پیش‌بینی‌ها و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جان باختن رئیس مبارزه با مواد مخدر فارس بر اثر تصادف انهدام باند جعل اسکناس و اسناد در فارس

دیگر خبرها

  • هشدار درباره آبگرفتگی معابر و مواج شدن دریا در هرمزگان
  • هواشناسی استان فارس هشدار نارنجی صادر کرد
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در ریاض عربستان+فیلم
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی با آغاز وزش باد و بارش باران در کرمانشاه
  • مشکل دفع آب‌های سطحی در معابر محله کیانپارس از زبان شهروند اهوازی + فیلم
  • بارش بارش معابر بازارچه صدف اهواز را به دریاچه تبدیل کرد + فیلم
  • جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در شیراز پایان یافت
  • معرفی برگزیدگان جشنواره قرآنی باران وحی در شیراز
  • احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد
  • نگاهی به وضعیت دبستانی در صالح آباد پس از بارش باران + تصاویر