Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی خواستار استقرار دائم پزشک در باغ وحش مشهد برای نظارت بر روند رسیدگی به حیوانات این مجموعه شد.

به گزارش قدس انلاین ، تورج همتی ظهر سه شنبه در دیدار با با مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: ضرورت دارد به منظور رسیدگی به وضعیت گونه های دراسارت  همچون گونه های موجود در باغ وحش وکیل آباد مشهد از سوی دامپزشکی اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشنهاد ما این است به منظور تسهیل و تسریع در موضوع ساماندهی وضعیت باغ وحش و مدیریت یکپارچه و مواردی که نیاز به سرعت بخشی در قرنطینه برخی گونه ها دارد ، یکی از دامپزشکان مورد وثوق دامپزشکی مانند کارشناس محیط زیست، مقیم باغ وحش بوده شده از نزدیک به عنوان نماینده آن اداره کل درجریان رخدادهای آن مجموعه قرار گیرد. 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: ضرورت دارد به منظور  آشنایی  و بروز رسانی علمی و عملی کارشناسان و محیط بانان محیط زیست در زمینه شناسایی و پیشگیری از بیماری های مسری و مشترک بین انسان و حیوان کارگاه های آموزشی با کمک دامپزشکی برگزار شود. 

همتی تصریح کرد: با توجه به تلفاتی که در اثر بیماری های مسری در حیات وحش دیگر استان ها شاهد بوده ایم ورود دامپزشکی جهت اجرای راهکارهایی همچون واکسیناسیون دام ها و دیگر اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده جهت کنترل بیماری های واگیر دامی درحیات وحش ضرورت دارد.

وی بیان کرد:تغییرات فصلی و گذر پرندگان مهاجر از استان در فصل پائیز یکی دیگر از نگرانی های متولیان در خصوص انتقال بیماری هایی همچون آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان است و تهدیدات زیستی تنها با همکاری و تعامل دوجانبه قابل پیشگیری و رفع است و بر این اساس مراکز عرضه پرندگان زنده غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیازمند پایش و مقابله جدی شبکه دامپزشکی استان است.

منبع : مهر

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: باغ وحش باغ وحش وکیل آباد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو

علی لطفعلی پور گفت: تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است،  ویروس بیماری توسط گزش کنه آلوده و یا از طریق تماس با خون و لاشه دام آلوده، به انسان منتقل می‌شود.

 وی افزود: این بیماری شیوع بالایی در بین دامداران، دامپزشکان و کارکنان دامپزشکی، سلاخان، قصابان و کارکنان کشتارگاه، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها، کشاورزان و اشخاصی که با دام سر و کار دارند مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: بیماری در فصل‌های گرم سال از اواخر فروردین تا اواخر شهریور (زمان رشد و تکثیر کنه‌ها) شیوع پیدا می‌کند.

رئیس دامپزشکی زرند بیان کرد: این بیماری با رعایت نکات بهداشتی و راهکار‌هایی از جمله استفاده از دستکش و ماسک در هنگام تماس، ذبح دام و خرد کردن گوشت، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام،رعایت ‏اصول ایمنی کار به منظور جلوگیری از بروز خراش پوستی و تماس آن با ترشحات دامی، انجام سم‌پاشی‌های ادواری دام و جایگاه، کشتار دام در کشتارگاه‌های مجاز، تهیه ‏گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، خودداری از خرید و مصرف گوشت بازرسی نشده و فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، خودداری از کشتار دام به صورت غیر مجاز و خارج از کشتارگاه، و نگهداری گوشت تازه در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد یخچال به مدت ۲۴ و جگر به‌مدت ۴۸ ساعت قابل پیشگیری است. 

وی گفت:با توجه به این که ویروس در برابر حرارت حساس است به افراد توصیه می‌شود از مصرف جگر خام و نیم پخته خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو