Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@03:18:18 GMT

رصد ۳۰۰ قلم داروی گران قیمت خاص در سامانه تیتک

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۰۲۱۸

رصد ۳۰۰ قلم داروی گران قیمت خاص در سامانه تیتک

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به ثبت بیش از ۷۰۰ هزار قلم کالای سلامت محور در سامانه ttac گفت: بدون شک این سامانه، انقلابی در مدیریت اطلاعات چرخه توزیع کالاهای سلامت محور ازجمله دارو محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور در نشست خبری سامانه‌های سلامت غذا و دارو با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ هزار قلم کالای سلامت محور در سامانه ttac ثبت شده است، عنوان کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد فرآورده های غذایی و آرایشی و بهداشتی وارداتی در این سامانه شناسه گذاری شده است و در صورتیکه کالایی فاقد شناسه باشد، قاچاق بوده و اصیل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

فروش داروی تقلبی در بسته‌بندی شیک +فیلم

وی با تاکید بر اینکه برغم کاهش میزان قاچاق، کماکان بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد فراورده های بازار آرایشی و بهداشتی ایران را محصولات قاچاق تشکیل می دهند، عنوان کرد: با اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی در مورد شناسه اصالت کالا و امکان رهگیری آن در سامانه تیتک می‌توانیم بزرگترین گام برای مبارزه با قاچاق را با کاهش تقاضا برداریم.

وی ادامه داد: اصالت ۱۰۰ درصد داروهای وارداتی و دارو های بالای ۵۰ هزار تومان تولید داخل در سامانه تیتک قابل رهگیری و کنترل است.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو تمام شیر خشک ها و مکمل های وارداتی نیز در سامانه ثبت شده‌اند و تنها حوزه‌ای که هنوز اطلاعات آن به صورت کامل در سامانه ثبت نشده تجهیزات پزشکی است که به دلیل تاخیر در شناسه گذاری و تنوع ۳۸۰ هزار قلمی، نیازمند زمان بیشتری برای ثبت است.

جهانپور با اشاره به اینکه ۳۰۰ قلم از داروهای گران قیمت و استراتژیک که ۱۲ درصد کل اقلام فعال بازار دارویی را شامل می شود در سامانه ثبت است، خاطرنشان کرد: ضمن نمایش قیمت و اصالت داروی ثبت شده، نزدیکترین داروخانه که داروی مورد نظر در آن وجود دارد به کاربر معرفی می‌شود.

وی در پایان گفت: سامانه تیتک قطعاً انقلابی در مدیریت اطلاعات زنجیره تامین و چرخه توزیع کالاهای سلامت از جمله دارو ها محسوب می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام بازی های آسیایی دارو سلامت گرانی واردات دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد

به گزارش خبرآنلاین ،روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابراین گزارش،در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902747

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود