Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه نباید همه چیز را به تحریم‌ها ربط دهیم، گفت: امروز در اوج قدرت سخت قرار داریم و این باعث شده تا خواب از چشم دشمنان گرفته شود. آفتاب‌‌نیوز : سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست ملی «قدرت نرم و ایران فردا» که توسط بسیج اساتید در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد درباره جایگاه قدرت نرم در گسترش قدرت جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد و در مدت کوتاهی توانست این کشور را اشغال کند برخی‌ها عنوان می‌کردند چرا ایران با هشت سال جنگ نتوانست دولت صدام را ساقط کند؟
وی افزود: زمانی که جنگ عراق با ایران در جریان بود، ۳۹ کشور پشتیبان این کشور بودند یعنی از کمک‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا، شوروی سابق، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان گرفته تا کمک‌های مالی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در اختیار صدام و ارتش عراق قرار داشت، اما ایران در تحریم کامل قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار شکارچی با بیان اینکه، زمان حمله آمریکا به عراق، عراق بواسطه هشت سال جنگ با ایران تضعیف شده بود، ادامه داد: قدرت سخت ما در جنگ تحمیلی به حدی بود که اگر جنگنده‌های ما دو سورتی پرواز انجام می‌دادند، عراق ۱۰۰ سورتی پرواز انجام می‌داد.
امروز در اوج قدرت سخت قرار داریم
وی اضافه کرد: میزان پشتیبانی‌ها از عراق به حدی بود که به عنوان مثال سال ۶۳ در عملیات بدر به محض اینکه تانک‌های عراقی مورد اصابت قرار می‌گرفتند بلافاصله تانکی دیگری از روی تریلی‌های کمر شکن پایین می‌آوردند و در صحنه نبرد مورد استفاده قرار می‌گرفت.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه بیان داشت: امروز در اوج قدرت سخت قرار داریم و این باعث شده تا خواب از چشم دشمنان گرفته شود، اما اتکای ما به این قدرت سخت نیست، زیرا قدرت سخت ما فقط جنبه بازدارندگی دارد؛ در صورتی که قدرت نرم را در همه شرایط نیاز داریم.
وی با تاکید براینکه هر کجا قدرت نرم را استفاده کردیم، پیروز شدیم، اظهار داشت: البته هر کجا هم غفلت یا کوتاهی کردیم دشمن نفوذ کرده و با رخنه‌ای که ایجاد کرده، توانسته برخی خاکریزها را بگیرد؛ در واقع این نشان می‌دهد که نسبت به این حوزه خیلی حساس نشدیم.
سردار شکارچی با اشاره به اینکه آنچه باعث شده تا در سوریه، عراق، لبنان، بحرین، فلسطین و به طور کلی نفوذ منطقه‌ای داشته باشیم بواسطه وجود قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است، گفت: وقتی اراده کردیم، توانستیم با استفاده از قدرت نرم در تجهیزات دفاعی خودکفا شویم، اما با کمال تاسف یک جاهایی، چون اراده نکردیم، قدرت نرم دشمن بر جامعه تاثیر گذاشته به نحوی که برای پیدا کردن یک قطعه «پراید» محتاج هستیم.
نباید همه چیز را به تحریم‌ها ربط دهیم
وی در ادامه بیان داشت: امروز برخی از مسئولان که یا تحت تاثیر دشمن هستند یا عامل دشمن، موفق شدند مشکلات فعلی را برای جامعه بوجود آورند؛ در صورتی که نباید همه چیز را به تحریم‌ها ربط دهیم، زیرا در دفاع مقدس در اوج تحریم‌ها بودیم، اما توانستیم پیروز شویم.
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در زمان جنگ تحمیلی وقتی بررسی کردیم که چرا در فاو نارنجک‌ها قبل از پرتاب در دست بچه‌ها منفجر می‌شد، متوجه شدیم که کشور سازنده به تحریک آمریکا خرج تأخیری داخل نارنجک‌ها را نگذاشته به همین جهت به محض کشیدن ضامن نارنجک، بلافاصله نارنجک منفجر می‌شد؛ این‌ها نارنجک‌هایی بود که با چند برابر قیمت آن هم از راه‌های مختلف خریداری شده بود.
وی در مثال دیگری عنوان کرد: زمانی راکت‌های کاتیوشا را که از راه‌های غیر مستقیم خریداری کرده بودیم، وقتی داخل جعبه‌های راکت‌ها را باز کردیم متوجه شدیم که داخل جعبه‌ها جک دست دوم بولدوزر گذاشته‌اند.
سردار شکارچی در خصوص بستن تنگه هرمز نیز عنوان کرد: امروز می‌گوییم هرکجا پرچم ایران برافراشته باشد، امنیت هم وجود دارد؛ بنابراین ضامن امنیت تنگه هرمز ایران است.
مهر  کد خبر: ۵۴۳۷۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نیروی مسلح دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند