Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری میزان، درخصوص روند انتخاب نماینده ایران برای حضور در مراسم اسکار ۲۰۱۹ گفت: انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۹ همچون روال سابق و سال‌های گذشته با همکاری و مساعدت خانه سینما صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: انتخاب نماینده ایران برای اسکار ۲۰۱۹ طبق سنوات پیشین بوده و توسط هیات انتخابی شامل "افراد منتخب خانه سینما، سایر افراد مشخص شده و همچنین یک نماینده از فارابی" صورت خواهد گرفت.
معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی درباره نحوه و روند انتخاب نماینده اسکار ایران اظهار کرد: امیدواریم که طی چند هفته آینده بتوانیم نماینده سینمای ایران در اسکار را اعلام نماییم. به طور معمول در ابتدا فهرست اولیه نامزدها شامل آثار شاخصی که قابلیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند اعلام شده و پس از آن بر اساس نظرخواهی و رای هیات انتخاب نماینده نهایی برای شرکت در اسکار امسال مشخص می شود.
وی درباره زمان احتمالی اعلام نام نماینده سینمای ایران ادامه داد: زمان چندانی برای انتخاب نماینده اسکار باقی نمانده و ما به امید خدا بعد از پایان یافتن جشنواره فیلم کودک در اصفهان، جلسات را  آغاز خواهیم کرد تا خیلی زود به نتیجه برسیم.

این مسئول سینمایی در خصوص نقش فارابی در انتخاب نماینده اسکار ۲۰۱۹ تصریح کرد: فارابی انتخاب کننده نماینده اسکار نیست بلکه اعلام کننده آن است. انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار توسط هیات انتخاب شکل می گیرد که نماینده فارابی تنها یک عضو از آن را تشکیل می دهد.
فریدزاده درباره احتمال واگذاری انتخاب نماینده اسکار به کانون کارگردان خاطرنشان کرد: از ابتدا هم قرار نبود انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار به کانون کارگردانان سپرده شود. حتی کانون کارگردانان هم درخواستی مبنی بر این اتفاق نداشت. ما با دوستان جلساتی را ترتیب دادیم تا بتوانیم نقش خانه سینما را در این انتخاب شفاف تر و پررنگ تر کنیم.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه سینما، دومین برنامه سینماتک خانه‌ سینما با همکاری خانه سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان دوازدهم اردیبهشت ماه، با نمایش و نقد فیلم مستند «بیست روز در ماریوپُل» برگزار می شود.

«بیست روز در ماریوپُل» ساخته‌ مستیسلاف چرنوف که برنده‌ جایزه‌ اسکار بهترین مستند امسال شده، به روزهای نخستین آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در شهری مرزی می‌پردازد.

این فیلم روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه‌ سینما به‌ نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم، مهرزاد دانش و مازیار فکری‌ ارشاد به نقد اثر می‌پردازند، حضور در برنامه‌های سینماتک خانه‌ سینما برای اعضای صنوف عضو خانه‌ سینما آزاد و رایگان است.

کد خبر 6091046

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی