Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@05:01:02 GMT

چگونگی استفاده از زاج سفید برای جلوگیری از بوی بد عرق

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۰۹۸۹

هرفردی برای جلوگیری از بوی بد بدن راه های مختلفی دارد. برخی دست به دامان طبیعتند و برخی به مواد شیمیایی روی می آورند. در این مطلب برای شما از خواص زاج سفید برای از بین بردن بوی بدن صحبت کرده ایم.

زاج سفید یک نوع سنگ بلوری شکل هست که در طبیعت وجود داره و از زمان بسیار قدیم به عنوان ضد عرق استفاده میشده و البته مصارف دیگری هم داشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاج سفید در حقیقت سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیم است که سولفات آلومینیوم AL2(SO4)3, N H2O با نام تجاری‌اش آلوم یا زاج سفید هست. این ماده با قیمت بسیار کم در هر عطاری که برید وجود داره. شکلش شبیه سنگ نمکیه که خرد شده باشه. هر سیر (واحد وزن در عطاریها) از اون قیمتی بین 500 تا هزار تومن داره که البته به محل عطاری و انصاف فروشنده هم بستگی داره. ولی هر سیر اون برای چند ماهتون کافیه و در واقع با سالی حدود دو یا سه هزار تومان (به قیمت فعلی) میتونید برای خودتون ضد عرق طبیعی و سالم تهیه کنید.


چگونگی استفاده از زاج سفید برای جلوگیری از بوی بد عرق

اما طرز استفاده: زاج سفید رو اگر قطعاتش بزرگ باشه اول کمی بکوبید تا خرد بشه. بعد اون رو در دستگاه آسیاب کننده خانگی بریزید و به صورت پودر در بیارید. ضد عرق و ضد بوی بدن شما آماده است. برای استفاده کافیست که روزی یک بار دستتون رو خیس کنید و سر انگشتانتون رو به پودر زاج سفید آغشته کنید و اون رو مثل مام یا دئودورانت خود به بدنتون بمالید یا اینکه میتونید بعد از هر حمام اون رو به بدن خیستون بمالید و این یعنی خداحافظی با عرق کردن و خداحافظی با بوی بد بدن در یک روز گرم تابستان یا هر فصل دیگه.


چند توصیه برای بو نگرفتن بدن

برای اینکه از بوی بد بدن در امان بمانید باید به رژیم غذایی‌تان دقت کنید. هم از لحاظ کیفیت سردی و گرمی و هم از جهت خواص مواد غذایی ، برخی از مواد غذایی مثل سیر و پیاز و ادویه‌ها پس از گوارش درون بدن، موادی بدبو تولید می‌کنند که می‌تواند از طریق عرق و یا ریه‌ها دفع شوند و بوی بد بدن و دهان را به وجود بیاورند.

شرایط سن و جنس و مزاجی هم باید مد نظر باشد،دختران نوجوانی که دوران بلوغ را سپری می‌کنند باید بیش از دیگران به بهداشت و پاکیزگی پوست خود اهمیت دهند، چون در دوران بلوغ به دلیل افزایش هورمون‌های جنسی، ترشحات غدد عرق زیر بغل و اندام تناسلی افزایش می‌یابد.

استحمام روزانه برای از بین بردن میکروب ها، استفاده از مواد ضد عرق و ضد بو و همچنین تعویض لباس ها به صورت روزانه مناسب ترین راه از بین بردن این مشکل خواهد بود

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد

در یک آزمایش اجتماعی از مردم خواسته شد تا نام ماده‌ای خطرناک را حدس بزنند که به راحتی می‌توان از تولید آن جلوگیری کرد. هر میلی‌گرم از این ماده می‌تواند عامل ۱۱۸ نوع بیماری خطرناک از جمله سرطان باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • لکه های سفید روی ناخن ها چه معنایی دارند؟
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران