حمید عسگری: نگاه ما به فوتبال جهانسومی است/ منِ خواننده بیشتر از وزیر ورزش میدانم
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۱۳۵۸
ورزش > لیگ برتر - خواننده پاپ کشورمان میگوید اینکه هر تیمی میبازد علی کریمی گزینه سرمربیگریاش میشود، نشان از نگاه جهانسومی ما به فوتبال است. حمید عسگری افزود: مشکل ما از مدیریت ماست که از میان بیکفایتها، بیکفایتترین را انتخاب میکنند.
روزنامه خبرورزشی نوشت: حمید عسگری اینقدر آگاهانه درباره استقلال، وضعیت مدیریتی این باشگاه و شکست از السد حرف میزد که به نظر میرسید یکی از اعضای هیئتمدیره باشگاه، از معاونان وزارت ورزش یا حتی از اعضای کادر فنی تیم استقلال است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نمیشد مانع جدایی استعدادها شد
از نقل و انتقالات شروع کنیم تا بعد به شکست استقلال برسیم. استقلال شاید در فصل نقل و انتقالات میتوانست تیام و جپاروف یا حداقل جپاروف را حفظ کند ولی درباره جدایی مجید حسینی نمیشد جلوی پیشرفتش را گرفت. او امروز در ترابوزان فیکس بازی میکند و در بازی آخر ۴ بر صفر برنده شدند. این اتفاق در دورانی که فوتبال اروپا شناختی از ایران و استعداد بازیکنانش ندارد خیلی مهم است و اتفاقاً باید راه را برای پیشرفت این قبیل بازیکنان باز گذاشت. اگر این کار را نمیکردیم نوعی خیانت در حق شناساندن فوتبال ایران به دنیا محسوب میشد. ابراهیمی و نورافکن هم همینطور، اما بهتر بود لااقل جپاروف را حفظ میکردیم.
اروپاییها هم استقلالی میبازند
هر شب در فوتبال اروپا نتایجی مشابه باخت استقلال به السد و یا حتی بدتر از آن رقم میخورد. آیا آنجا هم تیم بههم میریزد؟ بارسا ۸ گل به اوئسکا زد ولی اتفاقی در اسپانیا رخ داد؟ اگر این باخت در ایران بود فوری سرمربیاش را برکنار میکردند و علی کریمی را جایش میگذاشتند.
نگاه جهان سومی نداشته باشیم
ما باید نگاه جهان سومیمان را به شکست و برد از بین ببریم. کلاً واکنشها به نتایج فوتبالی در ایران غیرمعمول است. در تیمهای ما با یک نتیجه بد، سرپرست را مورد مؤاخذه قرار میدهند و میگویند باید تغییرش داد. در اروپا از این خبرها نیست. ما باید کمی نگاه جهان سومیمان به فوتبال و نتایجش را تغییر دهیم. وقتی یک تیم میبازد بالا و پایین تیم را میگویند و تا یک هفته بیچارهاش میکنند.
پیکه لایی خورد، فوتبالش تمام شد؟
مگر پیکه در جام جهانی از وحید امیری لایی نخورد؟ چه اتفاقی رخ داد؟ پیکه را از فوتبال کنار گذاشتند؟ فقط ما هستیم که این همه به یک موضوع مانند همان لایی میپردازیم. از روزنامه خبرورزشی که مخاطبان بیشتری نسبت به همه رسانههای ورزشی دارد میخواهم روی موضوع تغییر نگاه جهان سومی کار کند.
با یک باخت، استقلال را وارد بحران نکنیم
در دنیا تیم که میبازد راهی استخر و ریکاوری میشود و از فردا دوباره تلاش میکند تا در دیدار بعدی نتیجه مورد نظرش را بگیرد، اما در ایران بعد از باخت به السد این همه حاشیه برای استقلال درست شد. اینقدر شور کار را درمیآوریم که تیم را تا ۶ هفته وارد بحران میکنیم. از کجا معلوم که در بازی برگشت استقلال نتیجه نگیرد. فوتبال یعنی همین. یعنی یا میتوانید یا نمیتوانید.
استادیوم پُر ضامن برد نیست
چون تیم ما ۱۰۰هزار تماشاگر دارد باید برنده شود؟ اینکه تضمینی برای موفقیت نیست. مگر مقابل دالیان چین و جوبیلو ایواتا هم ورزشگاه آزادی پر نبود؟ پس چرا باختیم؟ پس اگر اینطور است هر بازی که ورزشگاه پر شد داور سوت بزند و بازی را ۳- صفر به سود استقلال و پرسپولیس بزند.
بازی در دوحه به سود استقلال است
پرسپولیس در دیدار با الدحیل چرا راحت بازی کرد؟ مطمئنم به دلیل نبود تماشاگر بود. نمیگویم تماشاگر بد است نه ولی نوع حمایت کردنها ایراد دارد. بیحرمتی به بازیکنان و خانوادهشان و... کمکی نیست که باعث موفقیت بازیکن و تیم شود. بلکه بیشتر تمرکز بازیکنمان را برهم میریزد. اتفاقاً چه خوب که استقلال در دیدار برگشت در ایران بازی ندارد، چون قطعاً در دوحه بدون تماشاگر راحتتر کار میکند.
شفر، ندیدهها را در ایران دید!
شفر مربی کوچکی نیست. او بزرگ است و در تیمهای ملی دنیا و تورنمنتهای معتبر بوده است ولی در همین مدت آبروی ما جلوی او رفته است. او در این مدت اتفاقاتی را در تهران و استادیوم آزادی تجربه کرد که جزو ندیدههای عمر فوتبالیاش محسوب میشوند. او در کامرون هم این رفتارها با بازیکن خودی را ندیده است.
تیام در ایران ستاره شد
فوتبال ایران پتانسیل بالایی برای رشد بازیکنان دارد. اینقدر که تیام که یک بازیکن درجه ۳ بود را در مدت کوتاهی به یک استار (ستاره) تبدیل کرد و ۷ گل در چمپیونز لیگ برای استقلال زد و ناجی تیم شد. او ۷، ۸ ماه قبل از استقلال اصلاً تیم نداشت و بازی نمیکرد، اما...
بهترینهای دنیا در السد هستند
... وقتی ژاوی به السد رفت بهترین پاسور در دنیا بود. این شوخی نیست. ببینید چه اثرگذاری در السد دارد. حکم موتور تیم را دارد که تازه گابی را هم کنارش گذاشتند؛ کاپیتان اتلتیکو مادرید. باید واقعبین باشیم و ببینیم که برترینهای دنیا در تیم السد بازی میکنند پس قطعاً نتیجه میگیرند.
این نتایج از بیکفایتی مدیران ورزش است
مشکل فوتبال ما نه کمکاری بازیکن است که او را بیغیرت خطاب میکنند، نه کمسوادی مربیان است و نه بودن و نبودن تماشاگران. بلکه این مشکل از بیکفایتی و بیلیاقتی مدیران ورزش کشور است که مسئولیت این امر مهم اجتماعی را در دست گرفتهاند. وقتی مدیر بالادستی بیکفایت باشد در چیدمان مدیران مجموعه اش اینگونه تصمیمگیری میکند.
اطلاعات من از وزیر بیشتر است
لطفاً چهره مدیران فوتبالیمان را نگاه کنید. باور کنید اگر غیر از مسابقات تیم ملی کشورمان ۱۵ دقیقه از دیگر مسابقات جام جهانی روسیه را دیده باشند! اطلاعات ورزشی منِ خواننده، نوازنده و آهنگساز از همه آنهایی که در وزارت ورزش هستند بیشتر است. قول میدهم که الان اگر با وزیر ورزش بنشینیم من بهتر از او درباره فوتبال حرف میزنم.
مشکل ورزش نایاب بودن مدیر باکفایت است
مشکل فوتبال ما نه استعداد است، نه مربی و نه امکانات بلکه ایراد اصلی از نایاب شدن مدیران باکفایت است. عجیب اینکه وقتی هم میخواهند سراغ نفرات جایگزین بروند بین بیکفایتها هم سراغ بیکفایت درجه ۴ میروند و حساب احساسات میلیونها جوان را نمیکنند. احساسات آنهایی که کیلومترها را میپیمایند تا به استادیوم بروند و برای تیمشان گلو پاره کنند ولی افسوس از اینکه درکی متقابل وجود داشته باشد.
پول تیام نمک روی زخم است نه التیام!
سینه سپر کردید که ۲۵۰هزار دلار از انتقال تیام نصیب استقلال شد؟ این کدام درد هوادار استقلال را التیام میدهد؟ اصلاً چرا گذاشتید تیام راهی عجمان شود که حالا اشکال کارتان در فصل نقل و انتقالات را از این طریق نمک روی زخم کنید؟
شفر که شعبدهباز نیست!
فصل قبل چرا استقلالِ منصوریان بد نتیجه میگرفت؟ چون امید ابراهیمی یا نبود یا ناآماده بود. از وقتی امید برگشت تیم جان گرفت. ما تازه فهمیدیم امید نورافکن چه بازیکنی بود؟ شفر که شعبدهباز نیست با تیم بدون بازیکن معجزه کند. امتیازات را هم که داخل گوی نمیریزند تا با خوششانسی گوی ۳ امتیازی به اسم استقلال بیرون بیاید.
نصف تیم از بین رفت
استقلال نصف بازیکنانش اصلیاش را از دست داد و حالا بازیکنانی گرفته که هم دیر آمدهاند و هم از نظر بدنی مهیا نیستند. اگر همان تیم حفظ میشد حالا استقلال بخت اول قهرمانی در آسیا بود ولی افسوس و آهش برای هوادار باقی ماند، چون هم در از دست دادن بازیکن بیدقتی شد و هم در جذب به موقع و خوب بازیکن!
استقلال در دوحه هم میبازد
خیلی خیلی خوشبینانه باید گفت که استقلال در دوحه السد را شکست میدهد؛ ۳- صفر یا ۴- یک. بردن السد با این همه ستاره در تیمش اتفاقی غیرممکن است. البته در فوتبال هر اتفاقی ممکن است ولی من که امیدی به این تیم و نتیجه برگشتش ندارم.
43503
کلید واژهها : خواننده - خبر ورزشی - باشگاه استقلال -منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: خواننده خبر ورزشی باشگاه استقلال
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
هشتم اردیبهشت، سالروز شهادت قهرمانی است که رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان است و محمد عسگری در فیلم سینمایی «آسمان غرب» که این روزها روی پرده سینما در حال اکران است، به روایت مقطع کوتاهی از زندگی او میپردازد؛ این کارگردان در گفتوگو با ایمنا از عشق به وطن شهید علیاکبر شیرودی میگوید.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، این برای چندمینبار است که دیالوگهای طلایی میلاد کیمرام در نقش شهید شیرودی، تماشاگران را سر وجد آورده است «چه جوری وایسم و ببینم، خاکم رو دارند میگیرند، زن و بچه مردم رو میکشند، به ناموسمون دارند، تجاوز میکنند، نمیتونم، الان باید وایسیم و دفاع کنیم.»
جادوی سینما در روایت قهرمانان این بار هم مؤثر افتاده است و همه مجذوب فیلمی شدهاند که به بازخوانی تحولات روزهای ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی و نقشآفرینی خلبانان هوانیروز در دفاع از میهن تمرکز دارد.
در دو سه روز ابتدایی پس از حمله نیروهای بعث عراق به خاک ایران، علیاکبر شیرودی به همراه جمع اندکی از همراهانش در نیروی هوایی تن به دستورات بالا نمیدهد و ترجیح میدهد نسبت به آن تمرد کنند! همین تمرد از یک دستور نظامی، اما تأثیری شگرف بر ادامه تحولات جنگ میگذارد.
«آسمان غرب» تلاش کرده است تا این چند روز ملتهب را به تصویر درآورد و روایتی از قهرمانی را به تصویر بکشد که جانش را در راه وطن و مردمش فدا کرد و امروز کلمه شهید کنار نامش نصب شده است.
محمد عسگری، کارگردان این فیلم به دنبال روایت بزرگمردی است که ستاره درخشان جنگهای کردستان نام گرفته بود و به گفته شهید «ولیالله فلاحی» رئیس وقت ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی: «ناجی غرب و فاتح گردنهها و ارتفاعات آریا، بازیدراز، میمک، دشت ذهاب و پادگان ابوذر بود. او غیرممکنها را ممکن ساخت.»
شهید شیرودی همچون آهنربایی است که انسانها را به خود جذب میکندمحمد عسگری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا از مازندران درباره انتخاب موضوع فیلمنامهاش که درباره مقطع کوتاهی از زندگی شهید شیرودی است، میگوید: به لحاظ فنی برای هر کارگردانی جذاب است که در آسمان کارگردانی کند، حالا به واسطه هر چیزی که ممکن است یک هواپیما یا یک بالگرد باشد، اما در بخش دیگر، شیرودی یک شخصیت آهنرباگونهای است که انسان را جذب خود میکند.
وی میافزاید: بهویژه در این دوره زمانه ما، اینکه یک نفری بهخاطر غیرتی که به وطنش، خاکش، مردمش، ناموسش، خانوادهاش، نظامش و هر آنچه فکر میکنید دارد، در موضوعاتی گنجانده میشود که آدمی دادخواه و عدالتخواه باشد تا پشت مردمش باشد و این روحیه برای من روحیه جذابی است؛ اینکه وجوه اصلی یک قهرمان را در خود دارد.
کارگردان آسمان غرب با بیان اینکه این دلایل موجب انتخاب این شخصیت شد، ادامه میدهد: زمانی که دیدم سوژه مناسبی است، آن را انتخاب کردم، ضمن اینکه برهه زمانی که به آن در فیلمنامه پرداختم، همچون خورشیدی دیدم که به واسطه عمل آنها میدرخشید، اما گذر زمان روی آن سایه انداخته بود.
عسگری اضافه میکند: رخداد دراماتیک و حماسهگونهای که در روزهای ابتدای جنگ انجام میدهند و ارتش سازمان درستی نداشت و سپاه تازه داشت، شکل و قوت میگرفت و این ماجرا موجب میشود تا شرایط ویژهای پیدا کند و اینها باعث میشود تا بتواند مرا برای ساخت موضوعی جذب کند که انجام هم شد.
آسمان غرب، نمونهای از تمام آسمان ایران استکارگردان نامی چهلودومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به شناختش از شهید شیرودی قبل از آغاز ساخت فیلم میگوید: اطلاعاتم در این مورد شهید، اطلاعات محدودی بود که دیگران هم دارند، اما آنچه در ساخت این فیلم کمک کرد، گفتوگوهای میدانی با همرزمان شهید بود، ضمن اینکه مطالعات و اتفاقاتی که در آن برهه از زمان رخ داد، بخشی از ساخت فیلمنامه بوده است.
وی میافزاید: حضور میدانی در سرپل ذهاب، پادگان ابوذر و اتفاقات آنجا، همچنین گفتوگو با روستاییانی که در آن دوران از زمان و اینکه چرا آن کارها را در آنجا انجام داد، موجب شد تا فیلمنامه نوشته شود و به این شهید جذب شوم.
کارگردان نخستین فیلم حوزه مقاومت به نام «اتاقک گلی» درباره انتخاب فیلم دومش به نام آسمان غرب میگوید: دلیل این نام به این خاطر بود که این موضوع در غرب کشور اتفاق افتاد و در آسمان، البته آسمان غرب نمونهای از تمام آسمان ایران است و معطوف به غرب کشور نیست، بهطور قطع در جنوب کشور هم همینطور بوده است، بههرحال ما قهرمانانی را داریم که خلبان هستند و قهرمانی آنها در آسمان بوده است، حالا چه خلبان هواپیمای جنگی، بالگرد یا سایر که در روزهای جنگ مأموریتهای و پروازهای خاص و خطیر خودشان را داشتند.
عسگری با اشاره به استقبال مردم از اکران این فیلم روی پردههای سینما ادامه میدهد: اشتباهی در فیلمهای ما اتفاق افتاده است و آن این است که عنوانی روی فیلمی گذاشته میشود، بهطور مثال عنوان شیرودی یا قهرمان بهعنوان یک شخصیت کشوری یعنی زندگی او، در صورتی که در این فیلم اینطور نیست، این فیلم رخدادی از روزهای نخست جنگ است که بر حسب اتفاق علیاکبر شیرودی قهرمان آن روزها بود، بهخاطر همین برخی میگویند که چرا معنویات شیرودی را نشان ندادید؟، در واقع اشتباه محض است که بخواهیم در ۱۰۰ دقیقه تمام آنچه که شهید شیرودی بوده است را به نمایش درآوریم.
وی اضافه میکند: در این فیلم جنگندگی یا همان غیرت به وطن و جوهر انسانیت و اخلاق شهید شیرودی به نمایش در آمده است؛ شخصیتی که قهرمان ما در برههای از زمان بوده است و بزرگان از او به عنوان «مالک اشتر» زمانه نام میبرند و بهخاطر سلحشوری و جنگندگی او بوده است.
علاقه شهید شیرودی به حضرت امام راحلکارگردان آسمان غرب ادامه میدهد: نکته نخست درباره روایت این فیلم سلحشوری، جنگندگی و قصه این سلحشوریها در آن دوره بوده است و نکته دیگر در مورد معنویات و خانواده شیرودی است؛ شما به عنوان یک فیلمنامهنویس به یک زاویهای نگاه میکنید و آن شخصیت و جوهره شیرودی محسوب میشود و آن ویژگی برای جوان و نوجوان امروزی ملاک است و این قهرمان شجاع را دوست دارد، شما میخواهید آن را به جوان امروز نشان دهید، بنابراین باید آن را به زبان روز به جوان امروز رساند.
وی تاکید میکند: به عنوان مثال شهید شیرودی در جایی در این فیلم به امام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایمان دارد؛ ابزار شیرودی بالگرد است؛ عکس امام را به آن میچسباند و به آن آهن بیخاصیت به لحاظ مفهومی جان میدهد و این همان زبان سینماست که سبب میشود نوجوان و جوان سینما را دوست بدارد.
عسگری با بیان اینکه با حضور در بعضی از اکرانهای فیلم در سینماها میبینیم که نوجوان و جوان با صوت و سرافرازی شیفته شیرودی میشوند و این نشانه خوب از نوع ارتباط جوان امروز با این قهرمانان است، میگوید: مطمئناً در یک فیلم ۱۰۰ دقیقهای نمیتوان تمام وجوه یک شخصیت مهم را مطرح کرد، شخصیتی که زمانی که خبر شهادتش به حضرت امام (ره) رسید، ایشان به فکر فرو رفتند و با اینکه درباره همه شهدا میگفتند خدا آنها را بیامرزد، اما درباره شهید شیرودی گفتند که او آمرزیده است، یا مقام معظم رهبری درباره این بزرگمرد فرمودند که شیرودی، اولین نظامی بود که به او اقتدا کردم.
کد خبر 748225