Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:54:15 GMT

کاخ سفید بار دیگر دولت سوریه را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۳۰۲۸

کاخ سفید بار دیگر دولت سوریه را تهدید کرد

تهران – ایرنا – کاخ سفید در ادامه فضاسازی‌های گذشته و با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که استفاده از تسلیحات شیمیایی در استان ادلب، «پاسخی سریع» را از جانب این کشور و متحدانش به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز سه شنبه کاخ سفید که نشان از نگرانی آمریکا از شکست کامل تروریست‌ها دارد، آمده است: آشکارا می‌گوییم، چنانچه «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه تصمیم به استفاده دوباره از تسلیحات شیمایی بگیرد، آمریکا و متحدانش سریع و متناسب به این اقدام پاسخ خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه با انتقاد از حمایت‌های ایران و روسیه، بار دیگر ادعای احتمال بکارگیری تسلیحات شیمیایی از سوی نیروهای وابسته به دولت را مطرح کرده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هم چندی پیش در پیامی توئیتری که بازتاب دهنده همین موضع بود، نوشت: اسد رئیس جمهوری سوریه نباید بی محابا به استان ادلب حمله کند. روس ها و ایرانی ها در صورت مشارکت در این فاجعه بالقوه انسانی دچار اشتباه سختی می شوند.
این اظهارات در شرایطی است که دولت سوریه در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود.
روسیه برای شفاف‌سازی در این رابطه چندی قبل از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواسته بود که بر وضعیت ادلب متمرکز شده و اقدامات گروه‌های تروریستی را به دقت زیر نظر قرار دهد.
مسکو بارها در اشاره به فضاسازی تروئیکای غربی (آمریکا، فرانسه و انگلیس) برای حمله به نیروهای دولتی سوریه به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی، به آنها در خصوص پیامدهای اجرای چنین طرح‌هایی هشدار داده است.
در همین رابطه چندی پیش «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان هم با تاکید بر مذاکرات سیاسی گفته بود که تمام تلاش‌ها، بر جلوگیری از هزینه‌های انسانی در عملیات پاکسازی ادلب از تروریست ها است.
ظریف تاکید داشت که مقام‌های آمریکایی با این تهدیدها به دنبال «ماهی گرفتن از آب گل آلود برای اهداف سیاست داخلی» هستند.
آمریکا و کشورهای هم پیمان ضدسوری هفت سال قبل طرح ساقط کردن دولت قانونی اسد را با استفاده ابزاری از گروه های تروریستی مورد حمایت خود کلید زدند و اکنون با شکست این گروه ها، سناریوهای دیگری را پیش گرفته اند.
شبس ** 9386 *1488 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كاخ سفيد سوريه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ