Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شما که می‌گید اگه ما روز عاشورا بودیم به امام حسین(ع) و سپاهش کمک می‌کردیم، بدونین امروز روز عاشوراست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، جاویدالاثر «احمد متوسلیان» فرمانده دلاور لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) از جمله چهره‌های شاخص جمهوری اسلامی ایران است که هنوز هم با گذشت ۳۶ سال از مفقود شدن وی در لبنان، بسیاری هنوز چشم‌انتظار بازگشت وی به میهن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان را که در کتاب «می‌خواهم با تو باشم» گردآوری شده است، منتشر می‌کند.

سخنرانی غیرتی

روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت سال ۶۱ بود. حاج احمد با عصای زیر بغل آمد دارخوین تا برای بچه‌ها سخنرانی کند «برادرا! ما وقتی از تهران اومدیم، قول دادیم تا خرمشهر رو از دست دشمن نگیریم، برنگردیم. الان دشمن حالت انفعالی پیدا کرده. ان‌شاءالله با انجام مرحله بعدی این عملیات، ضربه محکمی به اون‌ها وارد می‌کنیم. برادرا! تا به حال چندین بار از قرارگاه تیپ به ما دستور دادن که بکشیم عقب، ولی ما این کار رو نکردیم، چون می‌دیدیم روحیه شما خیلی بالاست. ما قصد داریم تا چند روز دیگه خرمشهر رو آزاد کنیم. شنیدیم که بعضی‌ها حرف از مرخصی و تسویه زدن. بابا! ناموس شما رو بردن، همه چیز شما رو بردن! شما می‌خواید برید تهران چی کار کنید؟ همه حیثیت ما این جا در خطره، شما بذارین ما بریم با آب اروندرود وضو بگیریم و نماز فتح رو توی خرمشهر بخونیم، بعد که برگشتیم خودم به همه تسویه می‌دم. الان وضع ما عین زمان امام حسین (ع) است. روز عاشوراست، بذارین حقیقت ماجرا رو بگم. ما الان دیگه نیروی تازه نفس نداریم. کل قوا ما توی این زمان فقط همین شما‌ها هستین و دشمن هم از این مسئله اطلاع نداره. بسیجی‌ها، شما که می‌گید اگه ما روز عاشورا بودیم به امام حسین (ع) و سپاهش کمک می‌کردیم، بدونین امروز روز عاشوراست. به خدا قسم من از یک شما درس می‌گیرم، شما بسیجی‌ها برای من و امثال من در حکم استاد و معلم هستین. من به شما که با این حال در منطقه موندین، حجتی ندارم. می‌دونم که تعداد زیادی از دوستان شما شهید شدن، می‌دونم ۲۰ روزه که یه نفس و بی‌امان توی منطقه می‌جنگین و خسته‌این، ولی از شما خواهش می‌کنم تا جون در بدن دارین، بمونین تا شاید به لطف خدا بتونیم توی این مرحله، خرمشهر رو آزاد کنیم».

سپس درحالی که اشک می‌ریخت، گفت: «خدایا! راضی نشو که حاج احمد زنده باشه و ببینه ناموس ما، خرمشهر ما، توی دست دشمن باقی مونده. خدایا! اگه قراره خرمشهر توی دست دشمن باشه، مرگ حاج احمد رو برسون!».

در این موقع نیرو‌ها همه زار می‌زدند. خود حاج احمد هم دل به دل بسیجی‌ها داده و با هق‌هق گریه‌هایش، شانه‌اش می‌لرزید. به سختی والسلام گفت و با گریه از پشت میکروفن کنار آمد.

حرف‌های حاج احمد روحیه همه را دوباره احیا کرد. پس از صحبت‌های او، بچه‌ها درحالی که صلوات می‌فرستادند و تکبیر می‌گفتند، به سمت حاج احمد هجوم آورده، او را در آغوش گرفته و می‌بوسیدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حاج احمد احمد متوسلیان دفاع مقدس خرمشهر آزادی خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیجی در پی آبگرفتگی برخی مناطق شیراز خبر داد و گفت: ۷۰ منزل مسکونی از کمک‌های نیرو‌های جهادی بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی تگرگ و بارندگی شدید روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه جهادگران بسیجی سپاه شیراز با هدف امدادرسانی به برخی مناطق کلانشهر شیزاز اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی 5 ناحیه بسیج در سطح کلانشهر شیراز، افزود: به کمک این گروه‌های جهادی اقداماتی همچون تخلیه آب منازل و پاکسازی آن منطقه ناشی از  گل و لای ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه فجر در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از فعالیت و کمک‌رسانی خودرو‌های پشتیبانی منطقه 2 ارتش خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مبرم در مناطق شهرک سعدی، شهرک بهار، کرونی و غیره بلافاصله جهادگران بسیجی و ارتش فارس در منطقه حضور و خدمت‌رسانی کردند که فعالیت ارتش قابل تقدیر است.

علی‌پور با اشاره به ایجاد سیل‌بند، حوضچه آرامش و شیب شکن محله سعدی توسط شهرداری شیراز، ادامه داد: این شیب شکن تابستان سال قبل توسط شهرداری شیراز در بالاست احداث شد که در کنترل سیلاب امروز به خوبی تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز