Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماراتن نفس گیر تصویب منطقه آزاد مهران ٬ بعد از سال‌ها به پایان رسید.دست آوردی که خیلی‌ها در تلاش هستند تا تصویب منطقه آزاد مهران را حاصل تلاش خود بدانند و در انتخابات پیش رو از این امتیاز بهره انتخاباتی ازآن خود سازند. ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۷ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، ماراتن نفس گیر تصویب منطقه آزاد مهران ٬ بعد از سالها به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست آوردی که خیلی‌ها در تلاش هستند تا تصویب منطقه آزاد مهران را حاصل تلاش خود بدانند و در انتخابات پیش رو از این امتیاز بهره انتخاباتی ازآن خود سازندکه این تلاش برای خود نشان دادن موجب واکنش جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی شد.

مصادره تصویب منطقه آزاد توسط افراد و گروهای سیاسی بی انصافی است

جلال میرزایی در گفت وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: تلاش و رایزنی‌ها افراد و شخصیت‌های موثر برای تصویب منطقه آزاد مهران صورت گرفته است که استاندار سابق ایلام جناب مهندس مروارید و نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و استاندار فعلی استان ایلام در زمره این رایزنان و تلاش‌گران تصویب منطقه آزاد مهران هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم اینکه سالها مردم ایلام در انتظار تصویب این منطقه هستند به طبع جای خوشحالی دارد اما اقدام افراد و گروه‌های سیاسی که دنبال انتساب این مصوبه به خود هستند اقدامی بی اساس و تصویب منطقه آزاد مهران حاصل کار جمعی مردم و مسئولان است و مصادره تصویب منطقه آزاد توسط افراد و گروهای سیاسی بی انصافی است.

وی برگزاری جشن  را زود هنگام دانست و گفت:  برگزاری جشن تصویب منطقه آزاد مهران زود هنگام است و تصویب جزییات ونهایی شدن آن در شورای نگهبان زمانبر است.

تصویب منطقه آزاد مهران نوید بخش توسعه استان ایلام است

قاسم سلیمانی دشتکی نیز در گفت ‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد مهران نوید بخش توسعه استان ایلام است و استفاده درست از این ظرفیت می‌تواند استان ایلام را به رونق اقتصادی برساند.

استاندار ایلام گفت:  بعد از تصویب کلیات این طرح در مجلس شورای اسلامی امروز شاهد تصویب جزئیات آن نیز بودیم و امیدواریم به زودی شاهد تصویب نهایی آن در شورای نگهبان باشیم.

هرگونه سوءاستفاده از تصویب منظقه آزاد مهران ممنوع

اما هنوز 48 ساعت از تصویب منطقه آزاد مهران نگذشته است که عده‌ای به دنبال پختن نان  از هیزمی که هنوز ٬تر هست  برآمده‌اند و بازار رانت و سوء استفاده از این منطقه آغاز شده است به نحوی‌که قاسم سلیمانی دشتکی  در گفت‌ و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت:  با توجه به اینکه شهرک اسلامیه و شهر مهران خارج از محدوده منطقه آزاد هستند متولیان امر مراقب سرسام شدن قیمت املاک در این مناطق باشند.

استاندار ایلام گفت:  : باید  اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مردم این مناطق قرار دهند تا مانع از هرگونه سوءاستفاده در این زمینه شوند.

آیا منطقه آزاد مهران می‌تواند گره‌ای از اقتصاد ایلام بگشاید

اما آنچه مردم ایلام از منطقه آزاد انتظار دارند آن است که آیا منطقه آزاد مهران می‌تواند گره گشای از اقتصاد ایلام بگشاید و باری از دوش ناتوانش بردارد؟

و آیا مسئولان پاسخی برای سئوالات چرا محدوده منطقه آزاد تجاری مهران از 35 هزار هکتار به 7 هزار هکتار کاهش یافت؟ دارند واستاندار ایلام، شورای برنامه ریزی استان و نمایندگان ایلام می‌توانندصریح و شفاف توضیح دهند علت کاهش محدوده منطقه آزاد تجاری مهران به یک پنجم چیست؟!

وآیا منطقه آزاد مهران  با این محدوده بسیار کم عملا فرصت فعالیت اقتصادی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت؟

وآیانمایندگان ایلام و استاندار و گروه‌های سیاسی مدعی تصویب منطقه آزاد مهران رابه گردن می‌گیرند، آیا این نقصان بزرگ را هم گردن خواهند گرفت؟

سئوالاتی که علی رغم تلاش خبرنگار تسنیم در ایلام توسط مسئولان بی پاسخ مانده است اما به انتظار می‌نشینم تا پاسخ سئوالات خود را در عمل ببینیم.

انتهای پیام/ع/ش

R7718/P1011199/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش شهرداری خاش در کاهش خسارات ناشی از بارندگی در شهر

 مهدی شهنواز ی بیان کرد: باهدف بهبود تردد در عبور و مرور شهروندان ساکن در مناطق حاشیه‌ای شهر خاش و نیز کاهش خسارات ناشی از سیلاب و آب‌گرفتگی معابر کار زیرسازی و جدول‌گذاری معابر و نیز احداث بندهای خاکی و پاک‌سازی مسیر کانال‌های هدایت آب‌های سطحی از روزهای گذشته در سطح شهر به طور جد در حال اجرا است.

شهردار خاش تصریح کرد: به دنبال هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان اکیپ ستاد مدیریت بحران تشکیل و هم اینک ماشین‌آلات و نیروهای این ارگان در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

وی عنوان کرد: بسیاری از اکیپ‌های شهرداری خاش در حال بازگشایی معابر و پاک‌سازی مسیرهای سیلاب هستند.

شهنوازی گفت: متأسفانه شماری از نیروهای شرکت راه‌آهن زیرمجموعه قرارگاه خاتم سپاه گرفتار سیلاب ناگهانی در رودخانه مرنتاک حوزه ایرندگان خاش شدند که جنازه سه نفر یافت و جنازه فرد همراه آن‌ها تاکنون پیدا نشده است.

وی در پایان گفت: از شهروندان انتظار می‌رود از نزدیکی در حاشیه رودخانه‌های مهران و پنج‌انگشت به‌ویژه رودخانه مهران اجتناب کنند؛ زیرا این رودخانه از مسیرهای بالادستی حوزه آبریز تفتان و ارتفاعات بالاتر از پلیس‌راه سرچشمه می‌گیرد و اگر در شهر خاش بارش نباشد و در آن نقاط بارندگی صورت گیرد یقیناً این رودخانه طغیان کرده و خطراتی را برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • تلاش شهرداری خاش در کاهش خسارات ناشی از بارندگی در شهر
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید