Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه بهره برداران باید در مرحله طراحی حضور داشته باشند، گفت: معمولا ساختمان ها بنا بر کاربریشان، به چند تیپ معماری دسته بندی می شوند که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد، به نوعی دیگر می توان گفت کاربران هستند که تصمیم می‌گیرند نوع المان های معماری که در فضا در نظر گرفته می شود، مورد نیازشان هست یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد ما، بهره برداران ساختمان ها باید در طراحی حضور داشته باشند تا ما در هنگام بهره برداری با دوباره کاری و تعمیرات مواجه نشویم، رعایت این موضوع بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: چندی پیش در صورت جلسه تحلیل فضاهای فیزیکی دانشگاه در واحدها اعلام شد حتما باید بهره بردار تایید کند که فضای ساخته شده مطابق نیازهای وی بوده و مشکلی ندارد و پای برگه را امضاکند. نباید فرد دیگری اوراق مربوطه را به دست بهره بردار برساند. در چنین شرایطی ممکن است فرد بگوید فضایی که ساخته شده، مطابق نیاز وی نبوده و دچار کمبودهایی است. بهره بردار نهایی باید در ابتدای پروژه حضور داشته باشد، در چنین شرایطی بنا مطابق با نیاز سنجی صورت گرفته انجام می شود.

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تغییرات کاربری دانشگاه ها گفت: ممکن است بسته به نیاز، کاربری ساختمان ها تغییر پیدا کند، به عنوان مثال با توجه به فناوری های جدید، برخی از آزمایشگاه ها دچار تغییر شده اند. این تغییرات امری پذیرفته شده و طبیعی است. با تغییر و تحول هایی که در فناوری رخ می دهد، لازم است در برخی موارد، تغییراتی در بدنه و محل استقرار ساختمان ها صورت گیرد و متناسب با فناوری جدید باشد. به عنوان مثال ممکن است در یک آزمایشگاه، یک دستگاه بزرگ و حجیم بوده و کارایی لازم را نداشته باشد؛ به گونه ای دیگر می توان گفت که فناوری های جدیدی جایگزین این دستگاه شده است.

وی اضافه کرد: ما باید سکو، برق، ورودی و نحوه کار کردن با فناوری جدید را در محوطه ها آزمایش کنیم، بسیاری از ساختمان های دانشگاه های دیگر ما نیز به گونه ای نبوده که از ابتدا برای دانشگاه آن ها را ساخته باشند، مگر آن هایی که پردیس خود واحد باشند. در جابه جایی ها و تغییراتی که صورت می گیرد، معمولا ساختمان هایی در نظر گرفته می شود که با تغییراتی جزئی در داخل ساختمان، می توان آن را به فضای مورد نیاز تبدیل کرد.

شاکری در ادامه به سایت سوهانک اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال سایت سوهانک یک پردیس دانشگاهی است و دانشجو پروری در آن رخ می دهد، یعنی فرد احساس می کند وارد فضایی می شود که المان آن دانشگاهی است و افراد دانشگاهی در آن تحصیل می کنند. طبیعتا افراد در این فضا دانش های مختلف را می تواند فرا گیرند. این موضوع در رشد و شکوفایی دانشجو بسیار موثر است تا اینکه بخشی از کار خود را در یک ساختمان و بخشی را در ساختمانی دیگر انجام دهد. در چنین شرایطی، دانشجو پروری به شدت افت پیدا می کند، قطعا پردیس های دانشگاهی در شکل گیری و هویت دانشجویی و بالندگی آن ها نقش مهمی دارند.

وی اظهار داشت: دانشگاه های علمی کاربردی معمولا توسط دستگاه های دولتی و اجرائی تاسیس شده اند و فاقد پردیس دانشگاه هستند، دانشجوها در چنین فضایی تصور می کنند برای تحصیل به مسافرخانه یا یک اداره رفته اند و احساس نمی کنند در فضای دانشگاهی قرار گرفته اند. ابهت ساختمان ها، محوطه دانشگاه و المان هایی که در آن به کار برده می‌شود، در ساحت دانشجویی اثر می گذارد. همچنین زمانی که اساتید موضوع یا درسی را ارائه می دهند، در یک محوطه مشخص، حضور پیدا می کنند. تمامی مواردی که پیش تر به آن اشاره شد، در بهبود شخصیت دانشجو تاثیر گذار است. زمانی که آزمایشگاه ها، کارگاه ها و تجهیزات در یک سایت قرار گرفته اند، در شاکله دانشجویی تاثیر اساسی خواهند داشت، تمامی این موارد را می توانید در واحدهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های برتر کشور مشاهده کنید.

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه عملکرد حوزه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در تعمیر و نگهداری ساختمان ها، مستند سازی گفت: برخی از نهادهای دانشگاه در سامانه تعمیر نگهداری به ما کمک کرده اند، در این سامانه، تمام ساختمان های دانشگاه در تمامی واحدها تفسیر خواهند شد. به علاوه اطلاعاتی در زمینه وضعیت فعلی و کیفیت تمامی المان های هر ساختمان به صورت مجزا در حال جمع آوری است، به دنبال آن نیز دستور اصلاحات و تعمیر نگه داری نیز صادر خواهد شد. این نرم افزار قدرتمند است، من در حال حاضر مشغول انجام اموری هستم که بتوان آن را به عنوان محصول دانشگاه آزاد اسلامی به ثبت رسانده و پس از آن، این محصول را تجاری کرد. حتی می توانیم آن را به فروش برسانیم، محور اصلی کار ما در درجه اول تعمیر نگه داری و در درجه دوم مستند سازی است.

انتهای پیام/

31 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی دکتر اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات معماری فضاهای فیزیکی سوهانک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی رئیس مرکز عمرانی املاک و مستغلات معماری فضاهای فیزیکی سوهانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد ‌گفت: در هفته‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، ۶ برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش‌آموزان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چالوس، محمد مهدی طهرانچی در اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی که در چالوس برگزار شد اظهار داشت: مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش‌آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختن به مباحث آموزشی از اهداف این گردهمایی بود.

وی افزود: آینده آموزش عالی در حقیقت در گرو توجه به حرکت هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور همچنین افزود: در هفته‌ای که گذشت 120 هزار نفر در رشته ریاضی، 6 برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش‌آموزان دارد که اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

وی بیان کرد: وقتی دانش آموزان براساس علایق و دریافت هایشان  انتخاب رشته می‌کنند، دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد که انشالله با همت و تلاش برطرف خواهد شد.

طهرانچی با اشاره به اینکه  ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفتیم تصریح کرد: در هنر و رسانه بحث جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه بسیار مهمی دارد که به این مبحث نیز از سوی بیش از 70 جامعه شناس از دانشگاه های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند در جایگاه دقیقی قرار بدهند و ما دانشی را داشته باشیم که در این جنگ ترکیبی  بتوانیم متکی بر جامعه شناسی و دیگر علوم نقش آفرینی جدی کنیم.

وی در پایان درباره افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد گفت: دولت امسال 20 درصد افزایش حقوق برای اعضای دولت در نظر گرفته است و ما در جلسه شورای معاونین در حال تهیه لایحه‌ای برای هیأت امنای دانشگاه آزاد کشور هستیم که طی آن 30 تا 35درصد حقوق کارکنان افزایش خواهد یافت.

سید عبدالله میرغیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران هم گفت: باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب، کسری و کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.
وی در  اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی درچالوس بیان کرد: در این اجلاسیه زمینه  و تبادل نظر صورت گرفت تا با ایجاد ساز و کارهای مناسب، کسری و کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.

میرغیاثی با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است گفت:  همه ما در برابر این سند به عنوان یک سند بالادستی مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکردهای تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را طبق این سند پیش ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد استان مازندران با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت 13 واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد باید انجام شود گفت: درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحدهای مختلف دانشگاه آزاد هستیم.

وی بیان کرد: باید بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای نیز اقدام کنیم.

میرغیاثی تصریح کرد: ما بر اساس ظرفیت هر یک از واحدهای دانشگاهی برنامه ریزی داریم تا بتوانیم وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران را به درجه مطلوب و مقبول برسانیم.

وی همچنین درخصوص برگزاری اجلاسیه بیان کرد: این اجلاسیه به منظور تشکیل جلسات گروه های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی برگزار شد.

وی گفت: تلاش می کنیم گروه‌های علمی و دانشی در گروه‌های مختلف انسانی با یکدیگر همفکری کنند و بتوانند اقبال اجتماعی دانشجویان و جامعه هدف را نسبت به این رشته‌ها افزایش دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی