Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@20:14:02 GMT

آخرین خبرها از فیلم سوم شخص غایب

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۴۳۱۸

وحید نیکخواه آزاد کارگردان سینما درباره مضمون فیلم سینمایی "سوم شخص غایب" که با آن در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد گفت: "سوم شخص غایب"، فیلمی واقع گراست. این فیلم هم به نوعی در ادامه دو فیلم قبلی ام "فرزندخوانده" و "گنجشکک اشی مشی" است که کلیتشان درباره بلا‌هایی بود که آدم بزرگ‌ها گاهی بدون این که قصد بدی داشته باشند، بر سر بچه‌ها می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع فیلم تنبیه بدنی و فیزیکی است که بعضی از پدران درباره فرزندانشان اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: آنچه برای من در این فیلم مهم بود و سال‌ها دوست داشتم در سینما انجام بدهم، ساخت فیلمی واقع گرا بدون فانتزی، خیال پردازی، ترانه و عروسک بود که بتواند بچه‌ها را جذب کند. برای تداعی ذهن می‌توانم فیلم "هفت تیر‌های چوبی" را مثال بزنم که اثری رئالیستی است، اما پر از لحظه‌هایی است که بچه‌ها را درگیر می‌کند.

این کارگردان سینما بیان کرد: به نظرم سینمای کودک این روز‌ها از نظر کیفیت فیلم‌ها دو پاره شده است. فیلم‌ها یا واقع گرا، دارای ریتمی کند و درباره کودکان هستند یا فیلم‌های عروسکی که پر از رنگ و آواز و برای کودک هستند. هدف من در فیلم سینمایی "سوم شخص غایب" ایجاد ترکیبی از این دو فضا بود. فیلمی ساده که برای بچه‌ها هم جذاب باشد.

وی ادامه داد: این فیلم همچنین فیلم اکران نیست بلکه فیلم مدرسه‌ای است. زیرا ۸۰ درصد ماجرای آن در یک مدرسه می‌گذرد. قهرمانان اصلی فیلم ناظم و سرایدار یک مدرسه اند. "سوم شخص غایب" می‌تواند مورد توجه آموزش و پرورش باشد و با نظیر این فیلم‌ها نوعی نظام اکران فیلم برای مدارس ایجاد کرد.

نیکخواه آزاد با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت دانش آموزی در سینمای کودک خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیت بالقوه دانش آموزان در سینما که معمولا مغفول واقع می‌شود، استفاده کنیم. این ظرفیت به نظرم از نظر اقتصادی راهگشای بسیاری از فیلم‌ها خواهد بود. اگر یک میلیون دانش آموز نیز بلیط نیم بهای سینما را بخرند، سینمای کودک دارای توجیه اقتصادی می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فیلم سینمایی جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان عروسک ذهن سینمای کودک کودکان مدرسه آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت دانش آموزان دانش آموز بلیط فیلم سینمایی سینمای کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران به تسنیم، گفت: همانطور که در خبرها نیز اعلام شد: دریافت کنندگان حق پرستاری بنیاد شهید در سال ۱۴۰۳، حقوقشان را در فروردین با افزایش ۳۵ درصدی دریفت کردند.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

وی گفت: این افزایش شامل همه طیف های مشمول حق پرستاری اعم از والدین شهدا، همسران شهدا، جانبازان و ... بود که به مبلغی بیش از ۷ میلیون تومان رسید و در مجموع ۱۳۸ هزار نفر این حقوق را دریافت کردند.

پاکدل گفت: والدین شهدا نیز در سال جدید حقوقشان از ۷ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان، افزایش یافت و علاوه بر آن تمام حقوق بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق مصوبه دولت، حقوقشان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی درخصوص برخی دیگر از خبرها که در خصوص حقوق ایثارگران معسر مطرح می شود را نادرست خواند و گفت: متأسفانه برخی رسانه ها خبرها را درست منعکس نمی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229538 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • غیبت مشکوک لژیونر‌های ایران در ترکیه
  • فیلم/ تازه‌ترین خبرها از مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند
  • سردار، غایب رمی‌ها در بازی با یوونتوس؟
  • خبری از علی کریمی و حسینی نیست(عکس)
  • سردار آزمون، غایب رمی‌ها برای یوونتوس؟
  • سردار، غایب رمی‌ها برای یوونتوس؟