Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@21:14:09 GMT

مخالفت آمریکا و ترکیه با اقدام نظامی در ادلب

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۴۶۲۸

مخالفت آمریکا و ترکیه با اقدام نظامی در ادلب

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور با همتای ترک خود «مولود چاووش‌اوغلو» خبر داد و نوشت: دو طرف بر این موضع توافق کردند که هرگونه اقدام نظامی دولت سوریه در ادلب، غیر قابل پذیرش است.

در بیانیه روز سه شنبه آمده است که وزیران خارجه دو کشور در تماس تلفنی خود، عملیات نظامی در این منطقه را موجب «تشدید غیرمسئولانه تنش‌ها» دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه  

بیانیه می افزاید که در تماس دو دیپلمات همچنین گفت وگوهایی درخصوص کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه صورت گرفت که در ماه‌های گذشته، موجب تنش جدی در روابط دو کشور شده بود.
این بیانیه در شرایطی منتشر می شود که کاخ سفید در روزهای گذشته با دستاویز قرار دادن ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، دولت این کشور را تلویحا تهدید به اقدام نظامی کرده است.
این در شرایطی است که دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود.
روسیه برای شفاف‌سازی در این رابطه چندی قبل از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواسته بود که بر وضعیت ادلب متمرکز شده و اقدامات گروه‌های تروریستی را به دقت زیر نظر بگیرد.
مسکو بارها با اشاره به فضاسازی تروئیکای غربی (آمریکا، فرانسه و انگلیس) برای حمله به نیروهای دولتی سوریه به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی، به آنها در خصوص پیامدهای اجرای چنین طرح‌هایی هشدار داده است.  / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در این بیانیه آمده است: وقایع پس از طوفان‌الاقصی، یکی از شرافتمندانه‌ترین و پایدارترین مقاومت‌ها در تاریخ بشر و همچنین یکی از وحشیانه‌ترین قتل عام‌های تاریخ بشر را در معرض دید همه جهانیان قرار داد.
 
کشتار و مقاومت جاری در غزه امروز نقطه‌ عطفی مانند دیگر نقاط عطف مهم تاریخ است که حق را از باطل، عزت را از رسوایی متمایز می‌کند.
 
 صهیونیست‌ها نه تنها یک ملت را در فلسطین می‌کشند، بلکه تمام اصول و ارزش‌های انسانی را نیز به قتل می‌رسانند و دولت‌های غربی فراتر از چشم بستن بر این کشتار، از حمایت آشکار از اسرائیل دریغ نمی‌کنند.
 
ایالات متحده آمریکا که کشور قاتل را به سلاح‌های نسل‌کشی مجهز می‌کند، همچنان عامل جنایات غزه است، در حالی که آمریکای امپریالیست از صهیونیست‌هایی که توسط مجاهدین غزه تحقیر شده‌اند، محافظت می‌کند.
 
در روزهای اخیر شاهد تشدید تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های ایالت‌های مختلف آمریکا بوده‌ایم. در تظاهرات مداوم حمایتی در نزدیک به 25 دانشگاه برجسته آمریکا، از هاروارد تا ییل، از کالیفرنیا تا تگزاس، وحشیگری صهیونیست‌ها از یک سو  و از سوی دیگر حمایت آمریکا از اسرائیل مورد اعتراض قرار گرفته است.
 
استادان همچنین دانشجویانی که اردوگاه‌های فلسطینی را در محوطه دانشگاه برپا می‌کنند، مورد حمایت قرار می‌دهند. در پرتو مشعل مقاومت در غزه، جهان شاهد هزاران انسان باوجدان است که در برابر حاکمان ظالم خود در آمریکا، منبع ظلم و ستم، بی‌دریغ برای احقاق حق خود فریاد می‌زنند.
 
ما به عنوان دانشجویان مسلمان از ترکیه، از میدان بیازیت و از دانشگاه استانبول به تظاهرات حامیان فلسطین که از دانشگاه کلمبیا آغاز شد و در سراسر آمریکا گسترش یافت، درود می‌فرستیم. دانشجویان با اقدامات خود نتانیاهو قاتل را ناراحت کردند. علی‌رغم رویکرد صهیونیستی مدیران دانشگاه و خشونت پلیس، آنها از مقاومت شریف فلسطین حمایت کردند و همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهند.
 
ما از خداوند می‌خواهیم که زمینه مبارزه با صهیونیسم، سازمان یافته‌ترین شر در تاریخ اخیر را بیش از پیش گسترش دهد. از همه مردم با وجدان جهان دعوت می‌کنیم تا در عدالت و نیکی گرد هم آیند و ظلم ستمگران را در چهره آنها فریاد بزنند و معتقدیم که وجدان بشریت صهیونیسم را شکست خواهد داد. 

 

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران