Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: تاکنون ۵ واحد در سامانه صدور مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی ثبت و یک مورد آن مجوز تاسیس گرفته و در شهرک صنعتی سپهرآباد شهرضا احداث شد. ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ استانها اصفهان نظرات

علی باقری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضابا اشاره به ساماندهی کارگاه‌های سنتی تولید شیره انگور، خرما و رب انار، در شهرستان شهرضا، اظهارداشت: تاکنون 5 واحد در سامانه صدور مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی ثبت و یک مورد آن مجوز تاسیس گرفته و در شهرک صنعتی سپهرآباد شهرضا احداث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این واحد تولیدی با هزینه‌ای بیش از 20 هزار میلیون ریال آورده شخصی با ظرفیت سالانه هزار تن و جذب سالانه 1840 تن مواد خام در زمینی به مساحت 1500 مترمربع با اشتغال 9 نفر به تولید آزمایشی رسیده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به ضرورت استفاده از آب‌های موجود و جلوگیری از هدر رفت آب و بالا بردن راندمان آبیاری، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 402 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در قالب 22 طرح استعدادیابی، مطالعه و تکمیل پرونده شده و برای تأمین اعتبار مورد نیاز به مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ارسال شده که از این تعداد 164 هکتار درقالب 10 طرح تامین اعتبار و وارد مرحله تعیین پیمانکار و اجرا شده است.

وی بیان کرد: به منظور استفاده از سوخت پاک و جلوگیری از مصرف سوخت‌های فسیلی امسال تعداد 10 طرح در قالب 5 هکتار از مزارع مجهز به آبیاری تحت فشار برای برقی کردن سیستم تأمین فشار به اداره منابع آب شهرستان شهرضا معرفی شده است.

باقری تصریح کرد: در راستای صیانت از باغ‌های شهرستان شهرضا در برابر خشکسالی علاوه برتشکیل کمیته فنی صیانت از باغات شهرستان شهرضا، بررسی آمار بارندگی این شهرستان و با پیش‌بینی احتمال وقوع خشکسالی امسال، درخواست مساعدت از سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان انجام شد.

وی با اشاره به بررسی کلی مزارع شهرستان شهرضا و میزان آب‌دهی منابع زیرزمینی و سطحی تعیین و منابع آبی موجود در منطقه برای آ‌ب‌رسانی سیار، اظهارداشت: تا اواسط مردادماه امسال میزان 10هزار و 650 مترمکعب به باغات در معرض خشکسالی آب‌رسانی انجام شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا بیان کرد: توزیع 5 هزار و 500 متر لوله در ابعاد مختلف و خرید 3 هزار و 800 متر لوله پلی‌اتیلنی برای نقاط مختلف دچار بحران خشکسالی پیشنهاد و دو دستگاه موتور پمپ آب و یک دستگاه تانکر پشت تراکتوری برای روستاهای تحت تاثیر خشکسالی خریداری شد و مرمت و بازسازی 9 رشته قنات شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/م

R41346/P1486/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی داورزن امروز گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان، امسال زیر کشت انواع محصولات جالیزی قرار گرفته است.     سعید خسروجردی با اشاره به کشت مالچ در مزارع جالیز به منظور ذخیره‌سازی آب، کاهش آبیاری و رویش علف‌ های هرز، اظهار کرد: بهره برداران بیش از ۹۹ درصد مزارع جالیز در داورزن، از شیوه کشت مالچ استفاده می کنند و با این روش کاشت، محصول یک ماه زودتر وارد بازار مصرف می‌ شود.   وی افزود: امسال ۸۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان داورزن، زیر کشت زیره رفته است که با میانگین عملکرد ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار، پیش بینی می‌ شود ۵۶۰ تن محصول زیره از این سطح برداشت شود.   وی گفت: زیره سبز، از گیاهان دارویی بومی داورزن است که به دلیل استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی، محصول تولیدی این شهرستان در ردیف گیاهان سالم قرار دارد و به صورت پودر و ادویه و در صنعت عرق‌ گیری، استفاده می‌ شود.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه بیش از ۴۰ ساله کشت زیره در این منطقه، کشاورزان زیره کار این شهرستان دارای دانش فنی و بومی بالایی هستند که این امر منجر به دستیابی به عملکرد تولیدی تا هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار شده است.   خسروجردی گفت: ۱۲۸ هکتار از مزارع این شهرستان نیز امسال به کشت کلزا اختصاص یافته است که ۹۵ هکتار آن با شیوه‌ های نوین آبیاری می شود.   وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از عرصه های کشاورزی شهرستان داورزن نیز به عمل آوری محصولات باغی اختصاص دارد.   وی گفت: از این سطح ۱۴۵ هکتار انگور است که به طور متوسط با میانگین عملکرد ۱۴ تن محصول در هکتار، حدود ۲ هزار تن محصول از تاکستان های شهرستان برداشت می‌شود که بیشترین آن گونه های عسکری، پیکامی، ترکمن و یاقوتی است.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: هم اکنون ۴۵ استخر کشاورزی در این شهرستان به صورت دومنظوره و برای پرورش آبزیان فعالیت دارند.   مرکز شهرستان داورزن در ۷۵ کیلومتری سبزوار و ۳۰۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان