Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@10:12:31 GMT

نشت گاز و انفجار ساختمان مسکونی در دربند +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۴۸۰۰

نشت گاز و انفجار ساختمان مسکونی در دربند +تصاویر

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: کارشناسان و عوامل شرکت گاز در محل به دنبال بررسی علت انفجار یکباره این ساختمان در کنار نشت گاز محل گودبرداری هستند.

باشگاه خبرنگاران: سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: نشت گاز در یک محل گودبرداری موجب وقوع انفجار در یک ساختمان مسکونی در میدان تجریش شد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۰۳:۳۸ بامداد امروز (چهارشنبه) حادثه نشت گاز در یک محل در حال خاکبرداری در میدان تجریش، خیابان دربند به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام می‌شود که بلافاصله ایستگاه ۸۸ جهت ایمن سازی و بررسی به محل اعزام می‌شود که مشاهده می‌شود که در قطعه زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر که در آغاز مرحله گودبرداری و خاکبرداری بوده به علت کار کردن دستگاه گودبرداری یا بیل مکانیکی با لوله گاز برخورد کرده و دچار نقص شده و نشت گاز در محل وجود دارد، آتش نشانان ایمن سازی لازم را انجام می‌دهند و رفع نقص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دقایق پایانی کار بود که به یکباره یک ملک دو طبقه مسکونی که یک طبقه هم زیرزمین داشت و دو طبقه بالایی مسکونی بود و طبقه زیرزمین به وسعت ۲۰ تا ۲۵ متر به عنوان کارگاه ساخت صنایع دستی و نگهداری از آن‌ها وجود داشت که این منزل با محل گودبرداری ۲۰ تا ۲۵ متر فاصله داشت که به یکباره در قسمت زیرزمین این ملک انفجاری رخ می‌دهد که منجر به آتش سوزی می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: آتش نشانان به همراه ۲ ایستگاه کمکی سریعا به محل اعزام می‌شوند و خوشبختانه ۵ تا ۶ نفری که در طبقات بالایی ساختمان بودند سریعا با کمک آتش نشانان از محل خارج شدند و مورد مصدومیت نداشتیم. البته بر اثر شدت انفجار تمام شیشه‌های ساختمان خسارت دیده بود.

ملکی تصریح کرد: به علت انفجاری که در زیر زمین رخ داد یک دستگاه موتور سه چرخ که در خیابان مقابل این ساختمان پارک شده بود در لحظات اولیه شعله ور شد، اما از گسترش بیشتر به طبقات بالایی ساختمان و منازل اطراف جلوگیری شد.

وی افزود: آتش نشانان آتش را خاموش و محل را ایمنی سازی کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: کارشناسان و عوامل شرکت گاز در محل به دنبال بررسی علت انفجار یکباره این ساختمان در کنار نشت گاز محل گودبرداری هستند.

ملکی تصریح کرد: عملیات در ساعت ۰۶:۱۶ پایان یافت و محل برای بررسی علت حادثه به کارشناسان تحویل داده شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: نشت گاز انفجار ساختمان مسکونی دربند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری در شهر قزوین به دلیل گودبرداری غیراصولی و ریزش بخشی از سازه توسط آتش نشانان خبر داد.

یاسر شکوری اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گودبرداری غیراصولی وسازه نگهبان، در میدان میرعماد، کوچه کاروان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه مجتمع مسکونی تجاری در قالب ۱۳ واحد مسکونی به علت گودبرداری غیراصولی، وسازه نگهبان، بخشی از سازه آن تخریب شده بود که در معرض خطر ریزش قرار داشت.

شکوری ادامه داد: آتش نشانان با ایمن سازی مکان ضمن هشدار به ساکنان مبنی بر تخلیه واحد‌های خود، نسبت به ایمن سازی مکان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت حوادث در این مکان صورت گرفته است.

شکوری یادآور شد: با ایمن سازی مکان حادثه، ساختمان مذکور را برای انجام اقدامات قانونی تحویل عوامل ذی‌ربط شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران + ویدئو
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش‌سوزی در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران