Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@10:45:25 GMT

تصاویر جدید از خسارت طوفان مرگبار در ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۵۴۷۹

در پی وقوع طوفان جبی در ژاپن 10 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند و علاوه بر خسارت مالی قابل توجه فعالیت فرودگاه کانسای اوزاکا در غرب ژاپن مختل شد.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام بازی های آسیایی حوادث خسارت ژاپن طوفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف آثار باستانی در اتاق زیر شیروانی

پلیس فدرال آمریکا ۲۲ اثر باستانی کشف شده در اتاق زیر شیروانی یک خانه را به ژاپن بازگرداند.

به گزارش ایسنا،‌ خانواده‌ای در ایالت ماساچوست آمریکا در حین مرتب کردن وسایل پدر درگذشته‌شان در اتاق شیر شیروانی به مجموعه‌ای از ۲۲ اثر باستانی غارت شده از ژاپن برخوردند و ماموران بخش بوستون اف‌بی‌آی اعلام کردند که بازگرداندن این آثار به ژاپن پس از تحقیقات طولانی آغاز شده است.

به گفته اف‌بی‌آی، پدر این خانواده سرباز جنگ جهانی دوم بوده است اما در جنگ اقیانوس آرام خدمت نکرده است.

جفری کلی، هماهنگ‌کننده جرایم هنری، از دفتر میدانی اف‌بی‌آی در بوستون، گفت: «فرزندان این مرد با برخی از هنرهای آسیایی که به نظر می‌رسید بسیار ارزشمند بود، برخورد کردند. چند طومار، چند قطعه سفال و نقشه باستانی که آثاری قدیمی و ارزشمندی به نظر می رسیدند. به همین دلیل، آنها پس از تحقیق  به این نتیجه رسیدند که حداقل این طومارها حدود ۲۰ سال پیش وارد پرونده ملی آثار سرقت شده اف‌بی‌آی شده‌اند.»

یک نقشه دستی از اوکیناوا که قدمت آن به قرن نوزدهم بازمی‌گردد، یکی از ۲۲ اثر تاریخی که در پی نبرد اوکیناوا غارت شد و در این خانه‌ای در ماساچوست پیدا شده است.
این آثار همچنین شامل شش طومار نقاشی شده از قرن ۱۸ و ۱۹ بود که سه تای آنها یک تکه بود و به نظر می رسد به سه قطعه تقسیم شده است. از دیگر آثار می‌توان به قطعات مختلف سفال و سرامیک اشاره کرد.

اف‌بی‌آی همچنین اعلام کرد نامه‌ای تایپی که در میان آثار باستانی یافت شده به تأیید غارت این اقلام در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم کمک کرد.

پس از کشف این آثار، اف بی‌آی این آثار را به موزه ملی هنر آسیایی موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی منتقل کرد و طومارها برای اولین بار در موزه باز شدند و پرتره هایی از خانواده سلطنتی اوکیناوابا رنگ‌های قرمز، طلایی و آبی روشن را نشان می‌دادند.

هماهنگ‌کننده جرایم هنری اف‌بی‌آی‌ در این باره گفت: «هویت فرهنگی یک ملت واقعاً در آثار هنری و تاریخ خلاصه می شود و این چیزی است که یک فرهنگ را می سازد. بنابراین، برای ما به عنوان مباشران آثار و میراث فرهنگی واقعاً مهم است که تمام تلاشمان را بکنیم تا ببینیم اینها به تمدن ها و فرهنگ های کشورهایی که به آن تعلق دارند، بازمی گردد.»

با توجه به پرونده ملی آثار هنری و تاریخی غارت شده در اف‌بی‌آی، هنوز چندین اثر باستانی اوکیناوا از جمله پرتره های مختلف خانواده سلطنتی مفقود است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) طوفان شدید شن در مصر
  • قهرمانی کره شمالی پس از ۱۷ سال
  • مردم برای اعلام خسارت طوفان و بارندگی کجا گزارش دهند؟
  • کشف آثار باستانی در اتاق زیر شیروانی
  • (ویدئو) تصادف مرگبار اتوبوس با تانکر سوخت در هلمند افغانستان
  • افزایش شمار قربانیان تصادف مرگبار در افغانستان/ ۵۹ کشته و مصدوم
  • ببینید | پاس گل شهاب زاهدی در اولین بازی در ژاپن
  • شلیک مرگبار در خیابان هاشمی به صراف موتوری
  • (ویدیو) پاس گل شهاب زاهدی در اولین مسابقه خود در ژاپن
  • حمله مرگبار اوکراین به خاک روسیه