Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > موسیقی - حجت اشرف زاده در جدیدترین آلبوم گروه آلمانی شیلر به‌عنوان خواننده حضور دارد. عصر روز گذشته یکی از قطعات آلبوم با صدای این خواننده و با حضور کریستوفر فون دیلن در تهران ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کریستوفر فون دیلن سرپرست گروه آلمانی شیلر که آذر گذشته برای نخستین بار در تهران به روی صحنه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دومین سفرش به ایران و به‌عنوان سورپرایز قطعه «برلین تهران» را برای نخستین بار اجرا کرد و این قطعه شروع پیوند فرهنگی ایران و آلمان در عرصه موسیقی شد. همچنین ضبط موزیک ویدیو این قطعه با تصاویری از شهر تهران برای پخش در کنسرت‌های این گروه در سراسر دنیا از نکات قابل‌توجه بود. اما همکاری این گروه با ایران صرفاً به برگزاری کنسرت محدود نشد.

فون دیلن با شنیدن صدای حجت اشرف زاده در زمان حضورش در ایران تصمیم به همکاری با این خواننده گرفت و به همین دلیل پس از اتمام تور کنسرت‌هایش در اروپا، مجدداً به ایران سفر کرد تا همکاری‌اش با این آوازخوان ایرانی را دریکی از قطعات جدیدترین آلبوم گروهش رقم بزند.

فون دیلن به همراه حجت اشرف زاده خواننده موسیقی پاپ و سنتی ایران، روز گذشته به ضبط آهنگی برای جدیدترین آلبوم گروه شیلر پرداخت تا تازه‌ترین اثر این گروه مطرح بین‌المللی با آواز ایرانی همراه باشد.

مصطفی کبیری تهیه‌کننده کنسرت تهران درباره این همکاری گفت: «تیم برگزاری کنسرت‌های گروه شیلر در تهران، نگاه صرفاً بیزینسی به برگزاری اجراهای خارجی در ایران نداشته است و ما از ابتدا قصد داشتیم علاوه بر برگزاری کنسرت‌هایی با استانداردهای بین‌المللی در تهران، با معرفی موسیقی ایران به هنرمندان مطرح بین‌المللی فضایی را برای همکاری و تعامل در این عرصه ایجاد کنیم و همچنین بتوانیم موسیقی ایران را از طریق چنین همکاری‌هایی به مردم دنیا در فضایی گسترده‌تر معرفی کنیم.»

وی ادامه داد: «اکنون این همکاری موجب می‌شود تا بسیاری از مردم دنیا با آواز ایرانی آشنا شوند و امیدوارم این همکاری‌ها دوطرفه و ادامه‌دار باشد. ما تا امروز شاهد همکاری‌های هنرمندان ایرانی برای ضبط آلبوم شخصی‌شان با برخی هنرمندان بین‌المللی بودیم اما این همکاری برای یک آلبوم گروه مطرح بین‌المللی است و همین امر باعث می‌شود که موسیقی ایران و هنرمندان ایرانی به دنیا معرفی شوند.»

همکاری حجت اشرف زاده و گروه آلمانی شیلر در تلفیق موسیقی الکترونیک و آواز ایرانی قرار است در سطح بین‌المللی به انتشار برسد. 

241241

کلید واژه‌ها : آلبوم موسیقی - موسیقی سنتی - خواننده -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی سنتی خواننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سفارت چین در برلین دوشنبه شب با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری شینهوا اعلام کرد: ما طرف آلمانی می‌خواهیم که بهره‌برداری از اتهام جاسوسی به منظور خدشه‌دار کردن وجهه و بدنام کردن چین را متوقف کند.

مقام‌های برلین دوشنبه اعلام کردند که سه آلمانی را به ظن همکاری با سرویس مخفی چین و انتقال فناوری به پکن برای مقاصد نظامی بازداشت کرده‌اند.

«نانسی فیزر» وزیر کشور آلمان گفت که دولت تهدیدهای ناشی از جاسوسی چین در تجارت، صنعت و علم در آلمان را رصد می‌کند.

«مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: افراد متهم به جاسوسی در زمان بازداشت در حال گفت‌وگو درباره پروژه‌هایی تحقیقاتی بودند که می‌توانست به توسعه توان رزمی چین در دریا کمک کند.

بازداشت این افراد یک هفته پس از آن انجام شد که اولاف شولتس صدراعظم آلمان به چین سفر کرد تا درباره همکاری‌های تجاری چین و روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین، مالکیت معنوی و سیاست های بازار آزاد گفت‌وگو کند.

آلمان هفته گذشته ۲ تبعه روسی-آلمانی را به ظن جاسوسی برای روسیه بازداشت کرد. برلین گفت که این افراد قصد داشتند برای تضعیف حمایت نظامی آلمان از اوکراین دست به حملات خرابکارانه بزنند.

دیگر خبرها

  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد