Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@06:53:20 GMT

ارکستر مجلسی ایران به صحنه برمی گردد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۵۸۹۹

منوچهر صهبایی مدیر هنری و رهبر ارکستر مجلسی ایران ضمن اعلام از سرگیری فعالیت های ارکستر مجلسی با اشاره به برنامه‌های پیش روی این مجموعه موسیقایی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ارکستر مجلسی ایران در آینده ای نزدیک با فرماسیون و رپرتوار جدید فعالیت های خود را از سر خواهد گرفت. در این مدت هم که وقفه ای در کارهای ما به وجود آمده بود مشغول برنامه ریزی بلند مدت و فراهم کردن امکانات اجرا بودیم که بتوانیم از طریق آن نسبت به برگزاری برنامه های آینده اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون در سالزبورگ اتریش برای انجام برخی از فعالیت های موسیقایی خود هستم. این در حالی است که برای محتوای رپرتوارهای آینده تصمیم داریم قطعات خوبی را انتخاب کنیم که مخاطبان موسیقی کلاسیک در ایران تا به امروز کمتر با آن مواجه شده اند البته ما چندی پیش نیز تصمیم گرفتیم به منظور برنامه های متعدد آینده از نوازندگان جدید برای حضور در ارکستر دعوت کنیم که در این راستا تمامی نوازندگانی که تجربه اجراهای ارکسترال و توانایی اجرای رپرتوارهای موسیقی کلاسیک را داشته اند، می توانستند برای انجام آزمون های اولیه برای حضور در ارکستر اعلام آمادگی کنند.

صهبایی در پایان یادآور شد: طی هفته های آینده برنامه های جاری ارکستر مجلسی ایران به صورت مشروح برای مخاطبان اعلام می شود. در حوزه معرفی نوازندگان نیز با مشخص شدن رپرتوار، اسامی آنها به صورت کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

ارکستر مجلسی ایران به رهبری منوچهر صهبایی و مدیریت منیژه صهبایی فرورین ماه سال ۹۶ با هدف ارایه موسیقی کلاسیک جهانی و ارتقای فرهنگ شنیداری اعلام موجودیت کرد. این مجموعه موسیقایی روزهای هشتم و نهم تیر ماه امسال اولین کنسرت رسمی خود را در تالار وحدت تهران برگزار کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران اتریش موسیقی موسیقی ایران موسیقی کلاسیک ارکستر مجلسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند

به گزارش «نماینده»، کمال علیپور با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای به معنای تعیین سرنوشتشان است. مشارکت مردم در انتخابات مجلس در برخی از شهرها به بالای ۷۰ درصد رسید که به صورت میانگین در کل کشور ۴۰ درصد بود.

علیپور یادآور شد: مردم در تمامی برهه‌ها و صحنه‌ها با حضورشان انقلاب اسلامی و نظام را بیمه کردند که افتخاری برای ملت ایران است که دموکراسی دینی و اسلامی حاکم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده در ۲۱ حوزه در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود، گفت: مشارکت در مرحله دوم همچون مرحله اول مهم است. وقتی مردم با حضور در پای صندوق‌های رای می‌توانند در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار باشند پس چرا حضور پیدا نکنند.

وی در پایان گفت: برای داشتن مجلس مقتدر و قوی نیاز به مشارکت مردم در انتخابات داریم تا افراد متخصص را انتخاب کرده و راهی مجلس کنند. مردم با حضور در مرحله دوم با نگاه ویژه‌تر نمایندگان را برای کرسی‌های باقیمانده انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • اصغر همت با «گنجشک مفرغی» شهرام مکری به تئاتر برمی‌گردد
  • حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند