Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:49:54 GMT

کفش های یاقوتی دوروتی در فیلم «جادوگر شهر از» پیدا شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۵۹۵۰

کفش های یاقوتی دوروتی در فیلم «جادوگر شهر از» پیدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، اف بی آی روز سه شنبه اعلام کرد طی یک عملیات ضربتی کفش های یاقوتی جودی گارلند را که سیزده سال پیش از موزه ای در مینه سوتا به سرقت رفته بود پیدا کرد.

جیل سانبورن مامور ویژه اف بی آی در بیانیه خود اعلام کرد: «در دلِ تقریبا همه جرم های هنری، حرص و طمع را مشاهده می کنیم که در تار و پود آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرص و طمع برای برداشتن  آن و کسب سود منفعت برای بازگرداندنش.»

وی افزود: «کفش های راحتی یاقوتی دوروتی یک قطعه با ارزش آمریکایی است. ما امیدواریم افراد جامعه به ما کمک کنند تا جزییات این معما را تکمیل کنیم و بتوانیم همه کسانی را که پشت این طرح و نقشه بودند مسئول بدانیم.»

این کفش‌ها به قیمت ۱ میلیون دلار بیمه شده بودند و یک اهداکننده ناشناس نیز یک میلیون دلار دیگر برای بازگشت سالم آنها پیشنهاد داده بود، اما این پیشنهاد پس از ۱۰ سال منقضی شد.

پس از آن که کفش ها در سال ۲۰۰۵ از موزه جودی گارلند در گرند رپید دزدیده شدند خبری از آنها نبود تا اینکه یک نفر در سال گذشته اطلاعات بیشتری درباره سرقت به موزه ارایه کرد. اف بی آی در بیانیه روز سه شنبه خود اعلام کرد: صاحب کفش های سرقت شده در تلاش برای اخاذی از شرکت بیمه مارکل بود.

چندین مظنون از جمله افراد دخیل در سرقت اولیه و آنها که در تلاش برای اخاذی بودند شناسایی شده اند.

این جفت کفش یکی از چهار جفت موجود بود. حداقل ۲ تای دیگر آنها متعلق به مجموعه داران خصوصی هستند که از جمله آنها مالکیت مشترک دی کاپریو و اسپیلبرگ است که برای نمایش در موزه آکادمی قرار داده شده است.

کد خبر 4394639

منبع: مهر

کلیدواژه: اف بی آی جادوگر شهر از کفش مردم علیه احتکار تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فیلم کوتاه سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان سریال ایرانی سینمای مستند کنسرت موسیقی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان علیرضا رضاداد برنامه رادیویی موسیقی پاپ برنامه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد

علی بویری گفت: باتوجه به وضعیت آثار شاخص و منحصر به‌فرد موجود در آنها که بعضاً سال‌ها بود در وضعیت نامطلوبی قرار داشت و جز پایش‌های موزه‌ای امکان حفاظتی دیگری نداشتند، پس از ارزیابی و اولویت‌سنجی براساس پایداری وضعیت و همچنین وضعیت نمایش موزه‌ای بر اساس اولویت‌های استاندارد این حوزه و ارزش‌گذاری بر حفظ آثار تاریخی و حفظ شأن و ارزشمندی آثار و نیز احترام به بیننده موزه‌ای، مرمت هفتاد اثر با نظارت معاون میراث‌فرهنگی استان و کارشناس پایگاه میراث‌جهانی به عنوان ناظر مقیم در دستورکار قرار گرفت.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شوش ادامه داد: در این راستا، هفتاد شیء از بخش‌های مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی از جنس سفال و شیشه، به‌منظور عملیات حفاظت و مرمت به کارگاه و آزمایشگاه مرمت پایگاه میراث‌جهانی شوش انتقال یافتند و پس از طی فرآیند حفاظت و مرمت، به تالار‌های موزه و ویترین‌های نمایش برای بازدید عموم برگردانده شدند

او با اشاره به این‌که آثار تاریخی مرمت‌شده در این طرح شامل اشیایی از دوره‌های تاریخی مختلف از جمله پیش از تاریخ، ایلامی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی و از جنس سفال و شیشه بودند افزود: شاخص‌ترین این آثار، لیوان‌های منقوش، ظرف‌ها وجام‌های پیش از تاریخ موزه بودند که وضعیت حفاظت و مرمتی آنها نامطلوب و به علت حساسیت آنها سال‌ها بود که دست‌نخورده باقی مانده بودند که در این طرح، اشیاءِ یادشده، بازبینی و مستندنگاری دقیق شدند و پاک‌سازی آثار از رسوبات و آلاینده‌های محیطی نیز انجام شد. همچنین حذف آثار مرمت‌های متعدد و کهنه و نیز الحاقات هم در دستورکار قرار گرفت و اتصالات جدید و مرمت بخش‌های کمبود با تکیه بر استاندارد‌های جهانی این حوزه و استحکام‌بخشی ساختار نیز روی آنها اجرا شد و برای مشاهده عموم دوباره در موزه قرار گرفتند.

بویری گفت: موزه باستان‌شناسی شوش در سال ۱۳۴۵، در جوار قلعه و محوطه باستانی شوش گشایش یافت و از شاخص‌ترین موزه‌های ایران به‌شمار می‌رود که آثار ارزشمندی از دوره‌های مختلف باستانی ایران را در خود جای داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • جادوگر آرژانتینی یک قدم تا قهرمانی بزرگ
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • یک مصاحبه قدیمی در مورد قاتل جادوگر آمریکایی؛ دیوید تیلور را می‌برم و به المپیک می‌روم!
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • همه چیز درباره موزه تمبر یکتا کرج
  • راه رفتن وارونه!
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • زیباترین جاهای دیدنی ویتنام