Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و‌فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری در دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان در شورای اداری شهرستان خاش با اشاره به سفر قبلی به این استان و جمع بندی مشکلات ارتباطی گفت: بر اساس برنامه، همه شهرهای استان سیستان و بلوچستان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده اند و در مدت یکسال ۷۵۰ کیلومتر فیبرنوری میان شهرهای این استان کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: هنوز وضعیت ارتباطی استان سیستان وبلوچستان نسبت به دیگر استان ها مطلوب نیست.

وزیر ارتباطات افزود: با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر انجام اقدامات توسعه ای در این استان و نظر به آمار بالای جوانان سیستان و بلوچستان، باید از نظر شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات در نیمه بالایی استان ها قرار گیرد.

وی همچنین در روستای نمونه گردشگری کلپورگان حضور یافت و با مردم این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد. محمدجواد آذری جهرمی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان از کارگاه‌های سفالگری فعال در این روستا دیدن و با هنرمندان سفالگر گفت و گو کرد. 

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات که هفته گذشته دستور برقراری اینترنت پرسرعت 4G را برای این روستا صادر کرده بود امروز از اهالی روستا وضعیت اتصال و سرعت اینترنت را جویا شد و از برقراری اینترنت پرسرعت در این روستا که با همراهی اپراتور همراه اول انجام شده است ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین قول داد درباره آموزش اهالی این روستا برای عرضه سفال از طریق فضای مجازی اقدام کند.

آذری جهرمی و هیئت همراه سپس در محفل گرم و صمیمی اهالی کلپوران که در سایه نخلستان مجاور روستا برقرار شده بود شرکت کردند و پای موسیقی محلی بلوچستان نشستند.

گفتنی است، وزیر ارتباطات در دومین روز از  سفر خود به استان سیستان و ‌بلوچستان به شهرستان های سیب و سوران، سراوان و خاش سفر کرد و از قلعه سیب و روستای گردشگری کلپورگان بازدید کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان اینترنت سیستان و بلوچستان شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن راه ارتباطی ۳۰۰ روستا، در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بارندگی‌های دوروز اخیر در سیستان و بلوچستان که فراتر از حد پیش بینی شده است علاوه بر بسته شدن مسیر‌های ارتباطی ، ارتباط مخابراتی ۶۰ روستای شهرستان‌های زرآباد، کنارک و چابهار به دلیل مشکل در فیبر نوری قطع شده است.

مجید محبی افزود: تاکنون خسارت جانی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان گزارش نشده است و با تدابیر انجام شده تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حال ارائه خدمت به مردم گرامی استان هستند.
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته از ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی این استان بارندگی گزارش شده که بیشترین آن به میزان ۱۲۰ میلیمتر متعلق به شهرستان زرآباد بوده است.
وی بیان کرد: امروز شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل سیستان و بلوچستان هستیم.
محبی افزود: تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در مسیر‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.

دیگر خبرها

  • ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
  • تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • بسته شدن راه ارتباطی ۳۰۰ روستا، در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور