Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کلیات طرح «تامین کالای اساسی» در حالی در جلسه علنی امروز مجلس تصویب نشد که در حین رای‌گیری ۹۰ نماینده غایب بودند و ۸ نماینده علی‌رغم حضور در صحن علنی مجلس در رای‌گیری شرکت نکردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، بررسی گزارش کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» درباره «رد طرح دو فوریتی تامین کالا‌های اساسی»، دومین دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو فوریت این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۱ شهریور با ۱۵۹ رأی موافق، ۳۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع تصویب شد و علی لاریجانی که ریاست آن جلسه را بر عهده داشت از کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» درخواست کرد در اسرع وقت آن را بررسی و گزارش را به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

پیرو تصویب دو فوریت طرح «تامین کالا‌های اساسی»، کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» آن بررسی و رد کرد و گزارش رد در جلسه علنی امروز مطرح شد.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» - که اتفاقا طراح اصلی طرحی «تامین کالاهای اساسی» نیز بود - در جلسه علنی امروز، گزارش کمیسیون خود را قرائت کرد.

مسعود پزشکیان - که در غیاب علی لاریجانی اداره جلسه را برعهده داشت - خطاب به مفتح گفت: طبق قانون آیین نامه داخلی مجلس، شما باید گزارش کمیسیون را قرائت می‌کردید ولی نظر شخصی خودتان را هم گفتید.

مفتح با این جمله پزشکیان برآشفت و مطالبی به زبان جاری کرد که مسعود پزشکیان در پاسخ به او گفت: متوجه حرف زدن خودتان باشید.

نهایتا پس از اظهارات موافقان و مخالفان و توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه، کلیات طرح «تامین کالای اساسی» به رای گذاشته شد و به قرار زیر تصویب نشد:

از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس دهم، فقط ۲۰۰ نماینده در صحن علنی مجلس حضور داشتند یعنی ۹۰ نماینده غایب بودند.

از ۲۰۰ نمانیده حاضر در صحن علنی نیز، فقط ۱۹۲ نماینده در رای‌گیری شرکت کردند یعنی ۸ نماینده علی‌رغم حضور در صحن علنی در رای‌گیری شرکت نکردند.   بنابراین کلیات طرح «تامین کالای اساسی» با ۸۶ رای موافق و ۹۸ رای مخالف تصویب نشد و ۸ نماینده نیز رای ممتنع دادند یعنی اعلام کردند نظر خاصی ندارند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صحن علنی مجلس مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس علی لاریجانی مسعود پزشکیان کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت