Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد صبح چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان ریگان که با حضور معاون قوه قضاییه برگزار شد، گفت: کلنگ این ساختمان در سال ۹۵ با حضور حجت الاسلام امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه زده شد و درمدت زمان کمتر از دو سال با اعتبار هفت میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان در زمینی به مساحت شش هزار مترمربع  و زیربنا ۸۰۰ متر مربع در مدت ۲۰ ماه ساخته شده است، افزود: هدف از افتتاح این ساختمان ارتقاء خدمات قضایی با کیفیت به شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد تصریح کرد: ساختمان قدیم دادگستری شهرستان ریگان به شورای حل اختلاف اختصاص داده خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ شورای حل اختلاف در شهرستان ریگان در حال ارائه خدمت هستند، گفت: از این تعداد شش شورا شهری و پنج  شورا روستایی هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: از بدو تاسیس شورای حل اختلاف در شهرستان ریگان بالغ بر ۳۶ هزار پرونده به آن ارجاع شده است و در حال حاضر تعداد ۸۲ پرونده موجودی پرونده های شورای حل اختلاف این شهرستان است.

وی گفت: طی پنج ماه ابتدای سال جاری بالغ بر ۱۸۸۶ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهرستان ریگان شده که ۹۰ درصد پرونده ها منتهی به صلح و سازش شده است و این آمار  در سطح کشور کم نظیر است.

سلطانی رئیس دادگستری شهرستان ریگان  نیز در این مراسم به اقدامات انجام شده در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: رسیدگی به ۱۰ هزار پرونده و ارتقاء تعداد قضات از دو نفر به پنج نفر از مهم ترین اقدامات انجام شده در سال ۹۶ بوده است.

وی افزود: امیدواریم با حضور معاون قوه قضاییه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور مشکل استخدامی و رفاهی کارکنان شوراهای حل اختلاف استان که به صورت افتخاری خدمت می کنند حل شود.

کد خبر 4394672

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان ریگان صلح و سازش مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز شهرکرد استانداری سمنان احتکار سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه عید غدیر خم یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان  کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: در چندماه آینده دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار داشت: ۲۱  هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح وسازش مختومه شده است.

وی گفت: سال گذشته شورا‌های حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده را با صلح وسازش مختومه نموده اند.

وی خاطرنشان ساخت: شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعا به ۲۶ هزارو ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد می‌باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۲۶ هزارو ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۵ حوزه قضایی شرق استان کرمان وارد  و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

وی  به فعالیت شعبه شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم اشاره و بیان داشت: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شورا‌ها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰  پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد  ۱۶  زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل