Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، محمد محمدپور عمران گفت: از ابتدای امسال ثبت اطلاعات انبارها با هدف شناسه دار کردن آنها در چارچوب اجرای درست قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز الزامی شده و با افرادی (مالکان و مستاجران) که در انبارهای بدون شناسه، کالا نگهداری کنند برخورد خواهد شد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اطلاعات مالک و بهره بردار انبار، مشخصات کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از جمله مواردی است که باید در سامانه جامع ثبت شود از صاحبان و مستاجران انبارها خواست با مراجعه به سامانه ثبت اطلاعات انبارها www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

nwms.ir ، نسبت به درج اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
محمدپور عمران با اشاره به اینکه همه بارنامه ها فقط بر مبنای کد پستی مبدأ و مقصد حمل بار ثبت و در این سامانه صادر می شود گفت: اشخاص حقوقی و حقیقی عرضه کننده کالا چنانچه نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نکنند، مشمول مجازات های قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می شوند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اشاره به راه اندازی سامانه جامع انبارها استناد به بند ث ماده 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شده 3 دی 1392 در مجلس شورای اسلامی افزود: این سامانه به صورت رسمی 18 ماه پیش راه اندازی و همه مراکز بارگیری، تخلیه‌، نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا را دربرمی گیرد.
محمدپور عمران با بیان اینکه مراکز انبار کالا شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، محل دپوی محصولات واحدهای تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی و همه مکان هایی است که به شکل تجاری کالا در آن نگهداری می شود گفت: جلوگیری از قاچاق کالا، رصد جریان گردش کالا و دسترسی به آمار و میزان موجودی کالا، ساماندهی شناسه دار کردن انبارها و مراکز نگهداری کالا، افزایش شفافیت در توزیع کالا، مالکیت و میزان موجود کالا در کشور از اهداف ثبت اطلاعات انبارها و سردخانه ها در سامانه جامع انبار است.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران افزود: سامانه جامع انبار در مرحله نهایی منجر به صدور بارنامه بر اساس اطلاعات انبارهای ثبت شده در سامانه خواهد شد و با شناسایی کالاهایی که در انبارهای ثبت نشده نگهداری می شود به عنوان کالای قاچاق برخورد می شود.
محمدپور عمران گفت: ثبت نام کنندگان در سامانه جامع انبارها حساب کاربری داشته و بر این اساس انباردار باید به این حساب کاربری وارد شده و علاوه بر ثبت موجودی کالای خود، ورودی و خروجی کالاهای بارنامه ای و غیر بارنامه‌ای را نیز ثبت کند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه از اول شهریور امسال همه انبارداران موظف هستند تا موجودی و همه ورودی و خروجی کالاهای داخل انبار خود را هم در سامانه جامع انبار ثبت کنند افزود: بر اساس آمار این سازمان تاکنون اطلاعات 800 واحد انبار و سردخانه استان در سامانه جامع ثبت شده است.
محمدپور عمران گفت: یک ماه گذشته تیم های شناسایی انبارهای احتکار در مازندران، 13 انبار احتکار کالا را شناسایی و پلمپ کرده که بیش از 20 میلیارد ریال کالا شامل انواع لوازم خانگی، سیمان، مصالح ساختمانی و غیره در آنها نگهداری می گردید.
هم اکنون 200 بازرس سازمان صنعت مازندران و اصناف به صورت شبانه روزی بر اماکن اقتصادی و انبارهای این استان نظارت می کنند.
مازندران، بیش از 150 هزار واحد صنفی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت مازندران انبار کالا ثبت اطلاعات سامانه جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شهرداری به صاحبان منازل متروکه و فرسوده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید ابوالفضل کشفی گفت: با وجود تذکر و اخطار‌های داده شده، با هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی، منزل متروکه‌ای که فرسایش یافته بود، تخریب و رفع خطر شد.

وی ضمن تشکر از صبوری اهالی این محل، از شهروندان خواست با توجه به مخاطرات آب و هوایی، خانه‌های خود را رها نکنند تا جان ساکنان و اهالی محله و عابرین پیاده به خطر نیفتد.

مدیر شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: در غیر اینصورت با هماهنگی دستگاه قضا نسبت به رفع خطر واحد مسکونی اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • هشدار شهرداری به صاحبان منازل متروکه و فرسوده
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • هشدار؛ سامانه جدید بارشی در راه مازندران است
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • جنجال جدید طلافروشان
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات