Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:00:44 GMT

ورزش های آبی ساحلی ظرفیت فراموش شده در چابهار و کنارک

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۶۳۷۲

ورزش های آبی ساحلی ظرفیت فراموش شده در چابهار و کنارک

چابهار - ایرنا - ورزش های آبی ساحلی نظیر موج سواری، شنا، قایقرانی، غواصی، فوتبال و والیبال ساحلی ظرفیت های فراموش شده در چابهار و کنارک هستند که نیاز است هرچه سریعتر احیا شوند.

به گزارش ایرنا، دریای چابهار با موج های خروشان و سواحل ماسه طلایی و شنی بهترین مکان برای توسعه ورزش های آبی ساحلی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی در جذب گردشگر و معرفی ورزش های آبی ساحلی موثر است و می توان آن را در قالب تورهای طبیعت گردی اجرا کرد.
ساخت مجموعه ورزشی فوتبال و والیبال ساحلی، مشخص کردن مکانی برای موج سواری و شنا می تواند کمک بزرگی به فعال شدن ورزش های آبی ساحلی در چابهار کند.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران جاذبه های بی نظیری در حوزه ی توریسم ورزشی، سلامت، تاریخی، طبیعی، فرهنگی و تجاری دارد و باید به عنوان مقصد بین المللی گردشگری ورزشی جنوب شرق کشور تبدیل شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان با وجود واقع شدن در جوار آبهای ساحلی از نظر ورزش های آبی ساحلی هیچ امکاناتی حتی در حد یک زمین فوتبال والیبال ساحلی ندارد.
عمر بلوچ با بیان اینکه سرانه میانگین فضاهای ورزشی کشور 75 صدم مترمربع و سیستان و بلوچستان 39 صدم است، خاطرنشان کرد: شهرستان چابهار با 16 صدم متر مربع سرانه فضای ورزشی در رتبه 19 این استان قرار دارد.
وی گفت: توجه به ورزش های آبی ساحلی می تواند برای کشور در رقابت های ملی و بین المللی مقام آفرین باشد.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار گفت: در سالهای گذشته در محل دریا کوچک و نزدیکی بنادر و دریانوردی مکانی برای ورزش های آبی ساحلی مشخص شده بود که 2 سال گذشته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی تخریب و زمین آن تاکنون بلا استفاده رها شده است.
وی ادامه داد: ساحل روستای رمین و نوار ساحلی چابهار- گواتر برای موج سواری انتخاب شده است ولی امکانات و تجهیزات لازم در این زمینه وجود ندارد.
بلوچ بر تکمیل پروژه های ورزشی نظیر ورزشگاه 2 هزار نفری، ورزشگاه اختصاصی کریکت، زمین های مینی فوتبال مشارکتی در روستاها و افزایش سرانه فضای ورزشی در چابهار تاکید کرد.
مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: برگزاری جشنواره های ورزشی- گردشگری و موج سواری شور و هیجان جوانان را در پی دارد.
طاهره شهرکی افزود: ورزش موج سواری توسط مربیان بین المللی، استعدادیابی شده و منطقه آزاد چابهار از بهترین نفرات با اهدای تخته موج سواری تقدیر کرده است.
وی به برگزاری دوره های امداد و نجات موج سواران و مربیگری موج سواری زیر نظر مربیان بین المللی و مطابق استانداردهای انجمن جهانی موج سواریISA برای 50 نفر از زنان و مردان علاقمند اشاره کرد و گفت: از هیچ کوششی برای توسعه ورزش های آبی ساحلی دریغ نخواهیم کرد.
به گزارش ایرنا چابهار از توابع سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد.
3043**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ورزش هاي آبي ساحلي ظرفيت هاي فراموش شده سواحل چابهار و كنارك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است

جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است گفت: توزیع عادلانه زیرساخت های ورزشی اصلی بسیار مهم و کلیدی است که موجب رشد و توسعه ورزش در سطح استان می شود.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم،‌ توسعه زمین چمن های مصنوعی در روستاها و نقاط محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم این اداره، ساخت مکان های ورزشی در شهرک های اقماری است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید در سال های گذشته به آن توجه نشده است.

وی یادآور شد: همچنین در سال جاری برای تامین اعتبار خرید تجهیزات تخصصی هیات های ورزشی اقدام کرده ایم تا شاهد توسعه هیات های ورزشی و عملکرد بهتر آنها باشیم.

این مسوول با اشاره به زیرساخت های موجود در استان، ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ مکان ورزشی در سطح استان فعال است که اغلب در اختیار هیات های ورزشی و بخش خصوصی قرار دارد هرچند این تعداد فضا و مکان ورزشی در سطح استان کافی نیست.

وی با بیان اینکه اغلب این فضاهای ورزشی در مناطق شمالی یا غرب شهر واقع شده است، اضافه کرد: مناطق جنوبی شهر از مکان های مورد نیاز ورزشی بی بهره است که باید چاره اندیشی لازم در این زمینه صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • شناگران از تبعیض رنج می برند/ استعدادیابی در استان های ساحلی