Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:37:40 GMT

تاکید بزرگترین اپوزیسیون دولت افغانستان بر تشکیل دولت موقت +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۶۷۰۷

تاکید بزرگترین اپوزیسیون دولت افغانستان بر تشکیل دولت موقت +فیلم

‍‍‍‍‍‍

رئیس اجرایی ائتلاف بزرگ ملی افغانستان اعلام کرد که به دلیل تلاش دولت برای سازماندهی انتخابات، احزاب سیاسی این کشور دولت موقتی را برای تضمین شفافیت انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری تشکیل دهند. ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که حدود یک ماه به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان باقی مانده است اما اختلافات احزاب سیاسی و دولت افغانستان بر سر نحوه برگزاری انتخابات همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «احمدضیامسعود» رئیس اجرایی ائتلاف بزرگ ملی افغانستان اعلام کرد که دولت افغانستان و کمسیون انتخابات تلاش می‌کنند تا انتخابات پارلمانی این کشور را سازماندهی کنند.

وی افزود: احزاب سیاسی افغانستان از هر گزینه برای ممانعت از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور استفاده خواهند کرد.

پس از آنکه دولت افغانستان خواسته‌های انتخاباتی احزاب سیاسی را رد کرد، ائتلاف بزرگ ملی افغانستان از ده‌ها هزار شناسنامه جعلی رونمایی کرد که از سوی دولت برای سازماندهی انتخابات تدارک یافته بود.

رئیس اجرایی ائتلاف بزرگ ملی افغانستان به «طلوع‌نیوز» گفت: تنها راهی که می‌تواند شفافیت انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور را تضمین کند ایجاد حکومت موقت است. زیرا دولت کنونی افغانستان برای مهندسی انتخابات در این کشور تلاش می‌کند.

مسعود اظهار داشت: در صورت ایجاد حکومت موقت تمام ساختارهای دولت افغانستان در جای خود باقی خواهد ماند، تنها تعدادی از وزرا و رئیس جمهور افغانستان تغییر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد، دولت توان مدیریت کشور را ندارد، اجماع ملی به عنوان یک اصل باید بوجود بیاید.

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان استفاده از بیومتریک در انتخابات و تغییر نظام انتخاباتی را خطوط قرمز احزاب سیاسی افغانستان اعلام کرده بود اما دولت به برگزاری انتخابات به شیوه غیر هوشمند تاکید می‌کند.

این در حالی است که احزاب سیاسی افغانستان پیش از این نیز هشدار داده بودند که اگر دولت افغانستان در برابر خواسته‌های آنها مقاومت کند، تشکیل دولت موقت، برگزاری لویه جرگه و کنفرانس بن سوم را مورد بررسی قرار خواهند داد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه موقت بوکان برلزوم تکریم معلمان
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب