Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علم و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه باید مردم و بخش خصوصی در زمینه ایجاد محیط کسب و کار سرمایه‌گذاری کنند، گفت: صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ایران از ابتدای امسال افزایش 30 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

سورنا ستاری در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فن‌آوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر محیط کسب و کار تنها مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: این شرکت‌ها به فضا و فرهنگ احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمینه اشتغال فکر می‌کنیم همه چیز پول است و با پول می‌شود اشتغال و شغل ایجاد کرد اما مسئله‌ای که زمینه‌ساز ایجاد شغل می‌شود محیط کسب و کار است که محیط کسب و کار هم تنها دولت نیست بلکه مردم و بخش خصوصی را هم شامل می‌شود که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند البته دولت نیز برای فراهم کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.

معاون علم و فناوری رییس جمهور افزود: در صورتی موفق خواهیم بود که ایجاد محیط کسب کار توسط خود مردم و جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه را در بین مردم فرهنگ‌سازی کنیم. البته طی چهار سال گذشته این موضوع تا حدودی عملی شده است اما تا نقطه‌ مدنظر هنوز فاصله زیادی داریم.

ستاری با اشاره به میزان صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ایران گفت: سال گذشته به غیر از حوزه ICT، حدود ۴۵۰ میلیون دلار بوده است که این رقم در سال ۹۷ رشد قابل توجهی داشته است و آمارهای خروجی از ابتدای امسال تاکنون افزایش ۳۰ درصدی صادرات نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد که بیشتر در حوزه تجهیزات پزشکی بوده است. شرکت‌هایی که در حوزه صادرات فعال هستند با نرخ ارز کنونی قطعاً ارز صادراتی آن‌ها بهتر خواهد شد گرچه برخی از این شرکت‌ها با مشکل مواد اولیه مواجه هستند.

وی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که شرکت‌های دانش‌بنیان هیچوقت بر اساس رانت دولتی بالا نیامده‌اند و در شرایط حساس می‌توانند ایده‌های نویی برای حل مسائلشان داشته باشند. قطعاً نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنایع نیز برای حل مشکلات. بسیار مهم است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان کنفرانس جهانی پارک های علمی 2018 اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی این سازمان در این زمینه اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب درباره راهبرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیرنظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش‌تر با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این صنعت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره‌های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت‌های آنان ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

یازرلو تصریح‌کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می‌شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه‌های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B۲n.ir/caa۱ ارائه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سقف دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی که حائز شرایط مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی باشند، ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال