Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی با استفاده از نانوذرات، نخ‌هایی با قابلیت نشر پرتو فروسرخ عرضه کردند که به گفته آنها این نخ‌ها قادر به بهبود سوخت و ساز بدن می‌شود.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی موفق به تولید نخ نایلون با قابلیت نشر پرتو فروسرخ با نام تجاری HEALTEX و موفق به اخذ گواهی نانومقیاس از سوی ستاد توسعه فناوری نانو نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرن‌ها است که در طب سنتی شرقی از پرتو فروسرخ برای درمان استفاده می‌شود. گرمای حاصل از امواج فروسرخ می‌تواند دردهای موضعی را رفع کرده و به افزایش سطح سلامتی کمک شایانی کند.

از این رو این شرکت اقدام به تولید نخ‌های نایلون با قابلیت نشر پرتو فروسرخ کرده است. در منسوجات تهیه شده از این نخ‌ها، نانو ذرات سرامیکی با قابلیت انتشار پرتو فروسرخ می‌توانند با استفاده از تولید این نوع امواج رگ‌ها را بازتر کرده و موجب افزایش سرعت، مقدار و گردش خون در محل گرمادهی شوند. در نتیجه با افزایش گردش خون، اکسیژن بیشتری به بافت بدن وارد می‌شود و این امر به افزایش سوخت و ساز بدن منتج می‌شود.

چنانچه این فرایند در بخش بزرگی از بدن که به واسطه یک لباس پوشیده شده باشد، اتفاق بیفتد، سبب افزایش گردش خون در سراسر بدن شده و اثرات مثبت یاد شده در کل بدن اتفاق می‌افتد. این امر سبب افزایش سطح اکسیژن موجود در خون، کاهش میزان اسید لاکتیک در زمان فعالیت‌های بدنی و کاهش تجمع چربی در بافت‌ها می‌شود.

پوشاک نهایی تولید شده از این نوع نخ قادر است بخشی از انرژی حرارتی خارج شده از بدن را که در فعالیت‌های روزمره در بدن به هدر می‌رود، به پرتو فروسرخ تبدیل کرده و آن را به بدن بازگرداند.

در حال حاضر از الیاف با قابلیت نشر پرتو فروسرخ در تهیه منسوجات کمک درمانی، منسوجات ورزشی، لباس کار و برخی منسوجات خانگی همچون کالای خواب استفاده می‌شود.

بر اساس اعلام ستاد نانو، این شرکت "فیلامنت‌های پلی‌نایلون" و "پلی‌استر" و "فیلامنت‌های نانوکامپوزیتی نایلون" را تولید می‌کند. در حال حاضر نخ‌های نایلون نانوکامپوزیتی ضد میکروب و نخ‌های نایلون و پلی استر خنک کننده نیز در این شرکت تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سوخت و ساز بدن شرکت نساجی فروسرخ نانو ذرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت: جا دارد از تلاش‌ها و اقدامات در شهرداری و شورای اسلامی شهر باوجود اختلاف سلایقی که هست، تشکر و قدردانی کنیم، آنچه در مدیریت شهری اهمیت دارد راه و رسم تعامل، همدلی و همراهی برای خدمت هر چه بیشتر به مردم است. البته نقد‌هایی وجود دارد، لذا باید ارزیابی جامع داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و ساز‌های جدید افزود: شهر قم باید به عنوان الگوی شهرسازی معماری اسلامی و ایرانی در کشور مطرح شود و این در سایه یک کار و همت جمعی و خرد نخبگانی فنی و علمی میسر خواهد شد.

امام جمعه قم گفت: سبک شهرسازی و معماری روی فرهنگ و آداب هر منطقه‌ای اثر می‌گذارد، شهر قم به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در این سبک معماری اسلامی در کشور پیشتاز باشد و این در سایه یک مهندسی و معماری قوی همراه با روح سرشار معنوی و اندیشه معرفتی و اسلامی صورت خواهد پذیرفت، اما در حال حاضر این خلاء وجود دارد و چنین اراده قوی در ساخت و ساز‌های جدید وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به فرهنگ و پیوست فرهنگی نهاد‌ها و سازمان‌ها اشاره و بیان کرد: هر دستگاه و نهادی که ارتباط و تعامل بیشتری با مردم و آحاد جامعه دارد باید دارای یک پیوست فرهنگی و معرفتی باشد؛ اگر خدمت توأم با فرهنگ و اخلاق همراه باشد، ارزش بیشتری دارد.

آیت الله اعرافی، رودخانه قم را نَفَس شهر توصیف و تصریح کرد: بستر رودخانه را باز بگذارید. هسته مرکزی شهر یعنی حرم، بازار، فیضیه و مسجد اعظم تاریخچه قم و اهالی قم است، مدیریت شهری علی رغم تمام تلاش‌هایی که داشته نسبت به تسهیل رفت وآمد زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت (ع) در هسته مرکزی شهر، کاری از پیش نبرده و شیوه را اصلاح نکرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: امروز تردد طلاب و اساتید به مدارس علمیه و به ویژه مدرسه فیضیه در هسته مرکزی شهر سه راه بازار، شیخان، حرم مطهر، مدرسه فیضیه با دشواری‌های همراه است، زائران دسترسی مناسبی به اطراف حرم و محیط پیرامونی آن ندارد که ان شاءالله به این نکته توجه شود.

در ابتدای این نشست، محرری، صابری، ملایی از اعضای شورای شهر قم نکاتی را مطرح کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وساز‌های جدید قم
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید
  • افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا