Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسائل جاری و روز کشور گفت: مسئله احتکار در کشور غوغا می‌کند، عده‌ای در مورد کالاهایی که هیچ ارتباطی با احتکار ندارد مسابقه با گران‌فروشی گذاشته‌اند. ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به یوم المباهله و بیان آیه 61 سوره آل‌عمران اظهار داشت: این روز یک فضیلت بزرگ برای پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) بوده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدارک بسیاری از منابع اهل سنت درباره این آیه در تفسیر نمونه ارائه‌شده است، افزود: مسئله مباهله را نباید فراموش کرد و با مطالعه درباره آن می‌توان نکاتش را به مردم ارائه کرد، مباهله درواقع رها کردن فرد در برابر مجازات الهی است.

مرجع تقلید شیعیان با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: در این حدیث آمده، خداوند دوست می‌دارد بنده‌ای را که در موقع فروش، خرید، پرداخت دین و قضا و قبول کردن پرداخت دین آسان بگیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از سخت‌گیری افراد در امور زندگی ابراز کرد: بسیاری از مشکلات جامعه مربوط به سخت‌گیری افراد بوده و همین سخت‌گیری‌ها سبب فروپاشی خانواده‌ها و یا طول کشیدن پرونده‌های قضایی می‌شود.

وی جاهلیت عرب را نمونه کامل خشونت بیان و خاطرنشان کرد: از محیط خشونت دینی با این لطافت برخاست و چه قدر خوب است تعلیمات اسلام در میان ما زنده شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مسائل جاری و روز کشور گفت: مسئولان محترم بدانند این روزها در هر جلسه‌ای می‌نشینیم سخن از گرانی است ، کاش گرانی 20 یا 50 درصد بود گرانی صددرصد و حتی بالاتر را شاهدیم و بیچاره کسانی که حقوق‌بگیر بوده و یا کارگر و کارمند هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: گرانی اجاره خانه، پوشک بچه را باید مسئولان محترم جدی بگیرند و شب و روز فکرشان این باشد که یک‌راه حل پیدا کنند، و دلشان را خوش به این نکنند که عامل این مسئله فشارهای خارجی است، بلکه باید با تدبیر این مسئله را حل کرد و در صورت جدی نگرفتن پیامدهای متعددی دارد.

وی با تأکید بر جدی گرفتن گرانی‌ها از سوی مسئولان گفت: در این گرانی‌ها گروهی از مردم که عددشان کم نیست هم سهیم هستند، تا می‌شنوند فلان جنس گران شده اجناسشان را احتکار کرده و مسئله احتکار در کشور غوغا می‌کند، کالاهایی که هیچ ارتباطی با احتکار ندارد مسابقه با گران‌فروشی گذاشته‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: بر اساس این حدیث، کسانی که احتکار می‌کنند به بیماری صعب‌العلاج مبتلا می‌شوند، روایت دیگری در عهدنامه مالک اشتر آمده است، ای مالک! گروهی از مردم سخت‌گیر و محتکر هستند، ای مالک! این محتکران را هشدار بده و اگر گوش ندادند آن‌ها را مجازات کن.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: کالاهای این انبارهای احتکاری که بازشده باید به قیمت عادلانه فروخته شود، بنابراین سهم عده‌ای از مردم را در این مسئله گرانی نباید فراموش کرد، اموالی که از طریق حرام به دست می‌آید برکت نداشته و صرف راه‌های غلط می‌شود و باید به مبلغی که حلال است قناعت کرد.

انتهای پیام/ ع

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت:از ابتدای طرح نظارتی ویژه نوروز  از ۱۵اسفندماه که تا بیستم فروردین ماه ادامه دارد، تا امروز ۲۱۰ اکیپ مشترک بازرسی متشکل از قضات و همکاران تعزیرات حکومتی،نمایندگان صمت،راهداری و مراکز بهداشت تشکیل شد. 
نوراللهی افزود: در قالب این اکیپ ها ۱۲۰۰ واحد صنفی و غیر صنفی بازرسی شدند که متاسفانه ازاین تعداد ۳۱۰ واحد متخلف شناسایی شده است. 
نوراللهی بیشترین علت تخلف را عدم درج نرخنامه و گران‌فروشی عنوان کرد و گفت : حدود ۸۴۰ تذکر و اقدامات ارشادی برای اصناف صورت گرفته است. 
وی تاکید کرد: در طول این مدت۱۵ واحد صنفی به دلیل تخلفات پلمب و منجر به نصب پارچه شد و عمده تخلفات در خصوص کالاهای مورد تقاضا این ایام از جمله اجیل و پوشاک و همچنین خدماتی چون پارکینگ بوده است. 
نوراللهی از مردم تقاضا کرد در صورت مشاهده تخلف از طریق تلفن ۱۲۳ صمت،۱۳۵ تعزیرات و ۳۸۲۰ اتاق اصناف اطلاع رسانی کنند تا نظارت بیشتری  انجام شود. 
او گفت: در این مدت هزار و ۳۵۰ فقره پرونده نیز رسیدگی شده و رقم ریالی احکام صادره بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان بوده است. 

دیگر خبرها

  • برخورد با ۹۰ مورد گران‌فروشی در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • مسئولان قم، از نگاه جزیره‌ای فاصله بگیرند
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی