Web Analytics Made Easy - Statcounter

خودروی پراید از 7 میلیون تومان در عرض چند سال به 40 میلیون تومان رسیده و خودروهای دیگری که تا همین سه ماه پیش، کسی رغبتی به خرید آنها نداشت و حتی با آفرهایی مانند چک و تحویل آنی و وام بدون بهره هم مشتری چندانی نداشتند، امروز در بازار کمیاب شده و با قیمت های نجومی به فروش می رسند.

به گزارش «تابناک»؛ خودروسازها ادعا می کنند خودکفا شده اند و به همین دلیل، مانع از آزاد شدن واردات خارجی شده اند؛ اما وقتی نوبت به تحویل خودرو می رسد، ادعا می کنند چندین هزار خودروی آنها به دلیل تحریم ها و کمبود قطعات ناقص مانده و نمی توان آنها را تحویل مشتری داد!

رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با تابناک در این باره می گوید: به نظر من، دولت بزرگترین محتکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است که اینها خودشان احتکار می کنند و از طرف دیگر، به صدا و سیما می روند و می گویند احتکار نکنید. آنها خودشان در جای جای کشور، از آذربایجان شرقی گرفته تا تهران، 40 هزار، 20 هزار، 8000 و ... خودرو احتکار کرده اند و به مردم می گویند، کالا احتکار نکنید!

این نماینده مجلس افزود: خودروساز ما 20 هزار خودرو را به بهانه واهی و تنها به این دلیل که رادیو کم دارد، نگه داشته. آقا رادیو پیشکش؛ مردم در این وضعیت رادیو می خواهند چکار؟ خودرو در بازار یک و نیم تا دو برابر قیمت کارخانه شده؛ پس کی می خواهند به داد مردم برسند؟
خودروسازهای ما، خودروهای بنجل را با قیمت دو تا سه برابر به مردم می فروشند که البته به نظر من به مردم می اندازند و این یک دهن کجی به مردم و حتی رهبری است. باید با این افراد به شدت برخورد کرد. باید از من نماینده و دولت ها در این باره پرسید، چرا کسی نباید پاسخگو باشد؟
باید با محتکرین بزرگ که خود دولتی ها هستند، برخورد شود و دادگاه ها و قوه قضاییه نیز به شدت با این افراد برخورد کند تا دیگر جرأت احتکار اموال مردم را نداشته باشد.

خضری در ادامه گفت: خودروسازی ها و برخی مدیران همدست اینها، خون مردم را در شیشه کرده اند، به گونه ای که ماشین های 20 میلیونی را 40 میلیون و خودروهای 40 میلیونی را 80 میلیون می فروشند و به ریش مجلس و مردم می خندند. نمایندگان باید با جدیت به این موضوع ورود کنند. کاش به جای این جلسه امروز که هیچ خروجی نداشت، به همین مباحث می پرداختیم و این موضوع را سه فوریتی در دستور کار قرار می دادیم!

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: به نظر من، باید این مفسدین را که باعث تضییع حقوق عمومی شده اند، مجازات سنگین کنند، چون اگر با این افراد برخورد شود، قطعا این وضعیت فروکش خواهد کرد. این وضعیتی که امروز در بازار می بینیم، حاصل جنگ روانی است که خود مدیران داخلی کشور به راه انداخته اند؛ البته ما نمی گوییم، عوامل خارجی تأثیر ندارد، ولی از پیش از شروع تحریم ها، این وضعیت واقعا پذیرفته نیست.

وی همچنین یادآور شد: مگر ما خودروهای خود را از آمریکا وارد می کنیم که امروز به مردم خودرو نمی دهند؟ به چه دلیل خودروسازها مردم را تحریم کرده اند؟ غیر از این است که به دنبال دلالی و سود بیشتر هستند؟ اینها هر زمان که آب گل آلود شده، ماهی خود را گرفته و خلاصه خودروی 7 میلیونی را به 40 میلیون تومان رسانده اند؛ در کجای دنیا چنین چیزی دیده شده است؟!

چرا قوه قضاییه در این موضوع ورود نمی کند؟ تا کی باید مردم شاهد مکیده شدن خونشان توسط این افراد باشند؟ اینها در حالی است که میلیاردها تومان هزینه های اضافی آقایان است؛ خوب چه زمانی قرار است آنان محاکمه بشوند؟ در این چهل سال چه کاری برای کشور کرده اند؟ مگر ادعای خودکفایی ندارند؛ چرا می گویند نمی توانیم قطعه وارد کنیم؟ این چه خودکفایی است که صدها هزار خودرو لَنگ یک پیچ یا یک رادیو باشد؟

چرا نمی گویید توان تولید خودرو را ندارید، تا مردم و مجلس هم تکلیف خود را با شما روشن کنند؟ مگر نمی گویید اگر واردات آزاد شود، کمر تولید داخلی می شکند؟ این چه تولید داخلی است که لَنگ وارد کردن قطعه مانده؟! اینها مردم را مسخره خودشان کرده و نشسته اند و به ریش ما می خندند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس قوه قضاییه در نشست شورای قضایی هرمزگان گفت: این اعتبار برای سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی اختصاص یافت.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: در راستای رفع مشکل کمبود قاضی و نیروی اداری قضایی در دادگستری هرمزگان و واحد‌های قضایی تابعه، تصمیم گیری شد.
وی گفت: وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی هرمزگان نسبت به سفر قبل در اسفند ۱۴۰۰ بسیار بهبود پیدا کرده است و وضع امروز این انبار‌ها با گذشته قابل مقایسه نیست.
رئیس قوه قضاییه افزود: در این سفر نتیجه تلاش و پیگیری‌های مسئولان و دستگاه‌های ذیربط، مشکل بیش از پنجاه ساله‌ی بالغ بر ۷ هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم، رفع شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد دادستان کل کشور هم در این نشست گفت: بهره برداری از سالن مانیتورینگ مقابله با قاچاق سوخت نیروی انتظامی در بندرعباس، ابراز امیدواری کرد که با این اقدام، گام مؤثری در راستای مقابله با قاچاق در استان هرمزگان برداشته شود.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به بازدید خود از پارکینگ خودرو‌های توقیفی در بندر جاسک گفت: در این پارکینگ ۲۴۵ خودرو و ۱۰۵ دستگاه موتورسیکلت در وضعیت نامناسب جوی نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای: چرخه معیوب سرمایه گذاری در کشور نیاز به اصلاح دارد
حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان افزود: به همت دستگاه قضایی ۱۱۰ خودرو از این وسایل نقلیه از طریق مزایده به فروش رفته، اما هنوز به خریداران تحویل داده نشده است.
کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز هم در این نشست با بیان اینکه تمامی مبادی ورودی مجتمع‌های قضایی هرمزگان مجهز به سامانه کنترل تردد هستند، گفت: با بکارگیری سامانه کنترل تردد کلیه در مراجع قضایی استان هرمزگان، شهود حرفه‌ای تحت رصد قرار گرفته‌اند و کسب و کار شاهدفروشی در این استان به شدت کاهش یافته است.
محمدی رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این جلسه گفت: همزمان با سفر هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان، ۵۰ زندانی این استان از محل کمک‌های خیرین توسط ستاد دیه و ۱۰۵ زندانی از محل اعطای ارفاقات قانونی از زندان آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از سامانه معتبر دولتی
  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از منابع معتبر دولتی
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟