Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – رئیس اداره مسلمانان قفقاز، در مورد قصد عده ای برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هشدار داد و گفت : مردم دیندار جمهوری آذربایجان مراقب سوء استفاده دشمنان باشند.

به گزارش پایگاه خبری رپورت ، شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، روز چهارشنبه در نشست شورای روحانیون اداره مسلمانان قفقاز در باکو ، با اشاره به نزدیکی ماه محرم ، اظهار داشت : عده ای به بهانه موضوع سنی و شیعه درصدد ایجاد اختلاف نظر و خرابکاری در این ماه هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هدف اصلی عاملان این خرابکاری که از خارج تامین مالی و هدایت می شوند استفاده از دین برای اهداف خود است.
رئیس اداره مسلمانان قفقاز، با تاکید بر وحدت و هماهنگی میان مردم دیندار و دولت جمهوری آذربایجان، گفت: مردم جمهوری آذربایجان با مردود دانستن هر گونه تبعیض میان سنی و شیعه واقعیت را بخوبی درک می کنند.
پاشازاده افزود: مسئله اصلی عبادت خداوند متعال و خدمت به مردم است .
شورای روحانیون اداره مسلمانان قفقاز ، درنشست امروز برنامه های ماه محرم و عزاداری حسینی در جمهوری آذربایجان را بررسی و 11 سپتامبر ( 20 شهریور ماه ) اول محرم و 20 سپتامبر ( 29 شهریور ماه ) را روز عاشورا در این کشور اعلام کرد.
شورای روحانیون اداره مسلمانان قفقاز، در پایان این نشست با صدور قطعنامه ای ، شهادت امام حسین ( ع ) و یاران وفادار ایشان را الگوی بارز احیای ارزش های معنوی و بشری عنوان و بر ضرورت برگزاری مراسم عزاداری حسینی تاکید کرد.
در قطعنامه این نشست آمده است : بر اساس قوانین موجود مراسم عزاداری باید در مساجد و سایر اماکن دینی برگزار و این مراسم ها از سوی روحانیون رسمی منصوب شده از سوی اداره مسلمانان قفقاز اجرا شود .
اداره مسلمانان قفقاز برگزاری راهپیمایی در خارج از محوطه اماکن دینی ، زنجیرزنی و حضور کودکان در مراسم های عزاداری را غیر قابل قبول دانست .
در بخشی از این قطعنامه تلاش برخی از محافل برای طرح شعار علیه نظام دولتی و دعوت شهروندان به نافرمانی و تحریک به اختلافات مذهبی محکوم و ابراز امیدواری شده مردم به سوء استفاده از عزاداری حسینی برای خرابکاری های سیاسی اجازه ندهند .
در این قطعنامه، همچنین دینداران و روحانیون به تلاش برای حفظ ثبات در کشور و به هشیاری جهت جلوگیری از هر گونه اقدام خرابکاری و ایجاد برخی اختلاف ، دعوت شدند .
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جمهوري آذربايجان ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علما و روحانیون اهل سنت با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است از مردم گنبد کاووس خواستند در مرحله دوم انتخابات حضوری پر شور دشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه
  • رمزگشایی از یک پروژه مشکوک/ واکاوی پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه دروغ درباره جامعه مسلمانان ژاپن
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها