Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@20:12:19 GMT

◄ بالانس توسعه خطوط ریلی و تامین ناوگان برقرار نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۷۹۳۳

◄ بالانس توسعه خطوط ریلی و تامین ناوگان برقرار نیست

تین‌نیوز | 

شرکت راه‌آهن ایران اعلام کرده است که در چند سال اخیر یک هزار خط راه‌آهن افتتاح کرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با افتتاح ۵۳۰ کیلومتر خط ریلی جدید به‌عنوان هدف توسعه خطوط ریلی در سال 97، رکورد احداث خط در کشور شکسته می‌شود اما هم‌گام با این رشد، توسعه ناوگان ریلی به‌ویژه در بخش مسافری صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری نورالرضا در این‌باره به خبرنگار ما گفت: توسعه این هزار کیلومتر خطوط ریلی در طول چند سال انجام شده و اگر این آمار را با آمار توسعه خطوط ریلی در خارج از ایران مقایسه کنید خواهید دید که توسعه خطوط در ایران نیز به کندی و با تعدد بسیار کمی صورت گرفته است.

احمدرضا صبری ادامه داد: توسعه ناوگان با سرعت بسیار پایین‌تری از خطوط انجام شده است و ما با کمبود ناوگان به‌دلیل عدم تامین مالی پروژه‌های ریلی مواجه هستیم.

صبری تاکید کرد: برای رهایی از رکود موجود در حوزه ریلی هم باید عزم جدی در مسئولان برای تغییر شرایط، همانند اتفاقی که در صنعت هوایی افتاده به‌وجود آید.

لازم به توضیح است که راه‌آهن اعلام کرده است که اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی از اهداف توسعه خطوط در سال 97 خواهد بود اما ایران در حال حاضر در رتبه 23 جدول زیرساخت‌های ریلی در دنیا قرار دارد.

رتبه اول تا دهم جدول بانک جهانی در توسعه خطوط ریلی به کشورهای امریکا با 228 هزار و218 کیلومتر، روسیه با 85هزار و 266کیلومتر، چین با 66 هزار و 989 کیلومتر، هند با 64 هزار و 460 کیلومتر، کانادا با 52 هزار و131کیلومتر، آلمان با 33 هزار و 426 کیلومتر، فرانسه با 30 هزار و 13 کیلومتر، برزیل با 29 هزار و 817 کیلومتر، مکزیک با 26 هزار و 704 کیلومتر و آرژانتین با 25 هزار و 23 کیلومتر تعلق دارد.

همچنین کشورهای همسایه و هم‌جوار ایران در این جدول مقام‌های متفاوتی را از نظر طول خطوط ریلی دارند که بر این اساس کشور قزاقستان با 14هزار و 329 کیلومتر طول ریل در مقام هجدهم قبل از ایران و ترکیه با 10هزار و 87 کیلومتر در مقام بیستم قبل از ایران و کشورهای پاکستان، عراق، ترکمنستان، آذربایجان، عربستان و ارمنستان نیز رتبه‌های بعد از ایران را در اختیار دارند.

زهرا ایرانشاهی خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن قطار ریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا

  عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدم و تجارت دیروز در دومین اجلاس ایران و آفریقا اظهار کرد: این دبیرخانه دائمی گام مهمی است تا مسیر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقا هموار شود. وی افزود: تلاش برای اصلاح تعرفه‌های گمرکی در جهت توسعه روابط برد -برد با کشورهای آفریقایی یکی از مسائل مهمی است که از طریق این دبیرخانه پیگیری خواهد شد. وزیر صمت با بیان این‌که رفع موانع تجارت و صادرات در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: اطلاعات کاملی از ظرفیت کشورهای آفریقایی از تولید و امکان صادرات انواع سنگ‌های معدنی، قیمتی و صنایع دستی وجود دارد و بر این باور هستیم که با توسعه معادن و خطوط محصولات فرآوری به کمک توانمندی‌های یکدیگر و واردات بخش عمده نیازهای ایران از قاره آفریقا را از طریق روابط برد -*برد توسعه دهیم. وی ادامه داد: برنامه‌های ما برای توسعه تجارت شامل توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی و افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره‌ای است. علی آبادی به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی بین ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران درصدد است با توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا و سرویس‌دهی منظم و خطوط هوایی با اولویت یک یا دو کشور در هر منطقه با استفاده از ظرفیت خطوط حمل و نقل مبادلات تجاری را توسعه بخشد. وی تاکید کرد: رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی از طریق استفاده از ارز محلی و تهاتر کالا یکی از مسائل در توسعه تجارت است، یکی از ابزارهای مهم برقراری روابط مالی و بانکی بین ایران و منطقه تبادل کالاست. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این اجلاس فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا نهادهای مالی مهم و پشتیبان صادرات و سرمایه گذاری با یکدیگر مذاکره و ملاقات 
داشته باشند تا نتیجه آن در تعمیق روابط بانکی طرفین را مشاهده کنیم. 
وی ادامه داد: همه تلاش ما در این چند روزه این بوده که این اجلاس از جنبه تشریفاتی خارج و به یک رویداد کاری تبدیل شود از این‌که امروز شاهد حضور بیش از ۲۰۰ بازرگان برجسته آفریقایی در این نشست هستیم بسیار خوشحالیم و تقاضا می‌کنم در نشست‌هایی که از نزدیک بین بازرگانان برگزار می‌شود همه تلاش کنیم تا این اجلاس را از سطح یک اجلاس صرفا تشریفاتی به یک اجلاس کاری تبدیل کنیم. 

دیگر خبرها

  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز