Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از وظایف کارگروه اقتصاد زیستی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، تهیه بسته‌های راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای جدید در حوزه زیست‌فناوری است. ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ کارگروه اقتصاد زیستی در راستای پیشبرد اهداف راهبردی ستاد توسعه زیست‌فناوری برای رشد و ارتقاء اقتصاد مبتنی بر محصولات و خدمات زیستی کشور، در چارچوب سیاست‌ها و راهبردهای مصوب ستاد توسعه زیست‌فناوری و همسو با نقشه راه زیست فناوری کشور تشکیل شده است و بر اساس وظایفی که برای این کارگروه تعیین شده است، تهیه بسته‌های مربوط به راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید در حوزه زیست فناوری و شرکت‌های خدماتی توسعه کسب‌وکار مرتبط یکی از اولویت‌های کاری این کارگروه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، تحقق آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی برای تکمیل تدوین استانداردهای مورد نیاز در رابطه با محصولات زیست فناوری با قابلیت ورود به بازار، تهیه بسته‌های مکانیزم حمایتی و تشویقی در حوزه حمایت از ورود محصولات حوزه فناوری زیستی به بازار ( یارانه‌های دولتی، اصلاح سیستم مالیاتی، ارائه تعرفه‌های دولتی)، طراحی شبکه مجازی اقتصاد زیستی و ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی از محصولات زیست فناوری دنیا و غیره نیز از دیگر اولویت‌های تعیین شده برای این کارگروه است.

در واقع اقتصاد زیستی به تمام فعالیت‌های اقتصادی اشاره دارد که با تولید منابع زیستی تجدیدپذیر و تبدیل آنها به غذا، محصولات با پایه زیستی و سوخت زیستی شروع می‌شوند.

اقتصاد زیستی زنجیره تأمین را در کشاورزی، جنگلداری، غذا، پالپ و کاغذ و بخشی از صنایع شیمیایی، زیست‌فناوری و انرژی مدیریت می‌کند.

انتهای پیام/

R1012190/Psaadati/S2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط معاونت علمی ریاست جمهوری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری معاونت علمی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر شنبه در جریان بازدید از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست بر خواهد گشت.

همچنین استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

کد خبر 6089984

دیگر خبرها

  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود