Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکنون شاهد وضع نامطلوبی با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی هستیم و طبق آنچه اعلام شد، قدرت خرید جامعه ۳۰ درصد کاهش یافته است، دو برنامه ویژه دولت را در این زمینه تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که در باغ کتاب تهران برگزار شد با اشاره به ارتقای خدمات نظام سلامت و افزایش امید به زندگی در جامعه گفت: اگر بدو انقلاب امید به زندگی ۵۷ سال بوده اکنون به بالای ۷۷ سال برای زنان و ۷۳ سال برای مردان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : نسبت شاغلین به بازنشستگان تغیر کرده و اکنون۴.۹ درصد ورودی و ۸.۸ درصد خروجی و بازنشستگی داریم. در سال ۵۴ نسبت شاغلین به بازنشستگان ۲۵ به ۱ بود و در سال ۹۶، ۶.۳ به یک است که نشان می‌دهد با یک بحران در صندوق های بازنشستگی روبرو هستیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به یک میلیون و۴۰۰ هزار بازنشسته کشوری، سه میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی و
۸۹ هزار بازنشسته صندوق فولاد گفت: از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار افراد بالای ۶۰ سال بیش از ۶۰ درصد تحت پوشش صندوق ها هستند اما هنوز افرادی را داریم که از هیچ حمایت مالی و بازنشستگی برخوردار نیستند. همچنین ۲۰ درصد سالمندان زن و ۱۰ درصد سالمندان مرد تنها زندگی می‌کنند.

وی به برگزاری اجلاس سالمندان اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی را برای تکریم بازنشستگان شروع کردیم. دکتر ربیعی پایه گذاری خوبی در مبارزه با فقر و تکریم بازنشستگان انجام داد و در ادامه راه عهده دار تداوم و سرعت بخشیدن به این برنامه ها هستیم. اکنون شاهد وضع نامطلوبی با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی هستیم و طبق آنچه اعلام شد قدرت خرید جامعه ۳۰ درصد کاهش یافته است.

بندپی ادامه داد: در این میان اقشار کم درآمد و بازنشستگان بیشتر در فشار هستند و باید به دنبال همسان سازی حقوق بازنشستگان باشیم.

ادامه دارد 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام افزایش قدرت خرید محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران 35 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای 10 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش 22 درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی