Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:23:33 GMT

جان کری: نسبت به کاندیداتوری در ۲۰۲۰ تردید دارم

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۸۳۲۷

جان کری: نسبت به کاندیداتوری در ۲۰۲۰ تردید دارم

جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت "بسیار زیاد" تردید دارد که در سال ۲۰۲۰ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما، در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که "بسیار خوش‌شانس" است که رقیب انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ جان کری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال جان کری در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس درباره تمایلش برای هرگونه کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفت: من بارها و بارها گفته‌ام که کنار گذاشتن چنین احتمالی به صورت کامل خیلی سخت است اما از طرفی خیلی زیاد تردید دارم که بخواهم مجددا در انتخابات کاندیدا شوم.

با این حال کری ادامه داد: من این را می‌گویم که فعلا کسی لازم نیست بر انتخابات ۲۰۲۰ تمرکز کند بلکه آنچه که لازم است تمرکز بر انتخابات (میان‌دوره‌ای کنگره) ۲۰۱۸ است.

کری خاطرنشان کرد: آمریکا نیاز به کسانی دارد که متعهد بوده و یک تفاوت به وجود آورند و در ۲۰۱۸ ما شانسی دوباره را برای اصلاح مسیر در آمریکا داریم.

کری روز یکشنبه نیز در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس گفته بود که صراحتا کاندیداتوری احتمالی خود را برای انتخابات رد نمی‌کند.

او گفت: صحبت درباره این رقابت انتخاباتی باعث حواس پرتی و اتلاف زمان می‌شود.

بعد از این اظهارات جان کری، ترامپ در توئیتش مدعی شد که اگر جان کری تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات و رقابت با او بگیرد، او خیلی خوش شانس خواهد بود.

جان کری که اخیرا کتاب خاطرات جدیدی را نیز منتشر کرد، گفته نمی‌خواهد بگو مگوی توئیتری با دونالد ترامپ پیدا کند.

او اظهار داشت که ترامپ این توئیت‌ها را به عنوان "سلاح حواس پرتی دسته جمعی" استفاده می‌کند و به جای آن با خارج شدن از توافق هسته‌ای برجام "جهان را در خطر سلاح‌های کشتارجمعی بالقوه ایران قرار داده است".

کری اضافه کرد: تنها فرد فرد شهروندان می‌توانند ما را از آستانه این خطر دور کنند.

او درباره صحبت‌های ترامپ گفت: هیچ چیزی از حرف‌هایی که ترامپ می‌زند را شما نمی‌توانید باور کنید و همیشه می‌دانید که یک انگیزه متفاوت در پشت آنها است.

به گفته کری حزب رئیس‌جمهور آمریکا یعنی حزب جمهوری‌خواه "به شکلی تاسف برانگیز نسبت به بخشی از حقیقت پشت کرده است".

این وزیر امور خارجه سابق تاکید کرد: حقیقت در یک دموکراسی با کیفیت دموکراسی ما در حال حاضر نقشی کمتر از آنچه که باید داشته باشد، پیدا کرده است. اصل و اساس حقیقت است و شما یک پایه و اساس برمبنای حقایق دارید و باید بتوانید آنچه که حقایق هستند را بشناسید. ما وارد یک دوران حیات جدید شده‌ایم.

او گفت: به نظر می‌رسد که حقایق برای برخی از افراد اهمیتی ندارد اما من معتقدم که حقایق برای مردم آمریکا مهم هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا جان كري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه صنعاء با تأکید بر این که ما از توطئه‌های ایالات متحده و اقدامات خصمانه آنها اطلاع داریم، گفت: مسئولیت پیامدهای هرگونه حماقت برضد یمن از سوی آمریکایی‌ها برعهده خودشان است.

وی با انتشار مطلبی در شبکه ایکس به واشنگتن هشدار داد که در صورت انجام هرگونه اقدام خصمانه، یک راه امن در منطقه نخواهند یافت و همه منافع آنها، هدف آزادگان قرار خواهد گرفت.

العزی از واشنگتن خواست به اقدامات خصمانه خود نسبت به یمن دست بردارد پیش از آنکه افکار شکست خورده آن را جهنمی بی‌پایان بکشاند.

وی این سخنان را بعد از تلاش آمریکا برای به کارگیری ایادی داخلی خود برای برهم زدن ثبات در یمن بعد از شکست در بازدارندگی در دریای سرخ عنوان کرد.

نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه همچنان کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که در دریا سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت هستند را هدف قرار می‌دهند. کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی نیز در پاسخ به حمله به یمن، هدف نظامیان صنعاء هستند.

سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیشب (جمعه) از حمله به نفتکش انگلیسی "Andromeda Star" در دریای سرخ و اصابت مستقیم آن خبرداد.

همچنین نیروی پدافند هوایی یمن موفق شد یک فروند پهپاد "MQ9" را در آسمان استان صعده و در حین انجام عملیات خصمانه سرنگون کند.

عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یمن به عملیات‌های نظامی خود ادامه داده و تلاش می‌کند، عملیات‌های خود را در اقیانوس هند توسعه داده و تقویت کند تا جایی که در محاسبات آمریکایی ـ انگلیسی ـ اسرائیلی نمی‌گنجد.

الحوثی باردیگر تاکیدکرد که تنها راه حل، توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه و پایان محاصره این منطقه است و طولانی کردن این حملات و محاصره نتیجه عکس بر وضعیت اقتصادی دشمنان دارد.
 

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده