Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای سال تحصیلی جدید یک میلیون و ۴۸۴ هزار دانش‌آموز پایه اول ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ رضوان حکیم‌زاده شب گذشته در سبزوار در جمع خبرنگاران گفت: میزان پوشش پیش‌دبستانی مناطق محروم از 38 درصد در ابتدای دولت به 78 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه در حال حاضر میزان پوشش پیش دبستانی در برخی استان‌های محروم و دو زبانه کشور به‌بالای 90 درصد رسیده است؛ افزود: آمار پوشش پیش‌دبستانی در استان سیستان و بلوچستان 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر و به 88 درصد افزایش یافته است. 

وی بیان کرد: با دستورالعمل وزیر برای نحوه اداره پیش‌دبستانی و حمایت دولت در مناطق محروم و استان‌های دو زبانه در سال تحصیلی جدید پوشش پیش دبستانی‌ها افزایش می‌یابد. 

حکیم‌زاده تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید یک میلیون و 484 هزار دانش‌آموز پایه اول ثبت نام کرده‌اند و برخی دانش‌آموزان پایه اول در نوبت سنجش و مراحل غربالگری اولیه هستند که این فرآیند تا ابتدای مهر به‌پایان می‌رسد. 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تاکنون برای دوره ابتدایی هفت میلیون و 877 هزار و 943 دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند که با شناسایی کودکان واجب تعلیم بازمانده از تحصیل با هماهنگی سایر سازمان‌ها زمینه جذب و تحصیل آنها در آموزش و پرورش فراهم می‌شود. 

وی افزود: هیچ کلاس بدون معلمی برای اول مهرماه امسال در دوره ابتدایی نداریم، گرچه بر اساس سند تحول بنیادین به‌اندازه کافی معلم متخصص در این مقطع وجود ندارد. 

حکیم‌زاده بیان کرد: کمبود 50 هزار معلم در مقطع ابتدایی وجود داشت که با تمهیدات اندیشیده شده و روش‌های متعدد جذب معلم این مشکل حل شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش یادآور شد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهمیت زیادی به‌دوره ابتدایی داده شده است و باید سهمیه‌های استخدامی بیشتری برای دوره ابتدایی گرفته شود تا همکارانی که از متوسطه وارد دوره ابتدایی شده و رشته تخصصی آنها نیست، مجدد به‌دوره متوسطه بازگردند. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در سطح استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزارو ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در سطح استان اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت ماه برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.

همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت : در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی آموزش می‌بینند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان