Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@05:48:20 GMT

دو برند بزرگ پوشک مواد اولیه خود را از گمرک ترخیص نکردند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۸۸۰۸

دو برند بزرگ پوشک مواد اولیه خود را از گمرک ترخیص نکردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، احمدرضا کمان ترکی با اشاره به آخرین وضعیت ترخیص مواد اولیه پوشک، اظهار داشت: در حال حاضر دو شرکت بزرگ پوشک، مواد اولیه خود را اظهار نکرده‌اند و منتظریم که این اقدام صورت بگیرد. 

معاون امور گمرکی گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از این شرکت‌ها ۱۸۵۵ تن مواد اولیه در ۱۰ پارت و بارنامه پوشک بهداشتی در بندر شهید رجایی تخلیه کرده اما از اظهار آن به گمرک خودداری کرده است، تصریح کرد: به دلیل مضایق به وجود آمده در بازار به دنبال وضعیت کالاهای این شرکت‌ها بودیم تا بتوانیم با آنها تعامل کرده و رایزنی کنیم تا کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنند؛ چراکه چندین ماه است کالاهای آنها در بندر موجود است اما از اظهار آنها خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بالغ بر ۴۰ روز است که بر اساس دستورالعمل ۱۴۸ رئیس کل گمرک، شرکت‌های تولیدی می‌توانند تا ۷۰ درصد کالای خود را ترخیص کنند. در حال حاضر نیز شرکت‌های خودروساز، مواد غذایی، نهاده‌های دامی این کار را می‌کنند تا زمانی که بتوانند کد رهگیری از بانک عامل دریافت کنند. 

این مقام گمرکی با بیان اینکه ما در گمرک چشم‌انتظار هستیم تا شرکت‌های بزرگ پوشک مواد اولیه خود را اظهار کنندتصریح کرد: طی ماه‌های اخیر، رئیس کل گمرک دستور داده بود که برای همه تولیدی‌ها شرایط ویژه و تسهیلات لازم درنظر گرفته شود تا بتوانند کالاهای خود را ترخیص کنند، اما سؤال اینجاست که چرا این دو شرکت بزرگ، بارهای خود را اظهار نمی‌کنند؟ 

کمان ترکی به دیگر شرکت بزرگ و معروف پوشک اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر این شرکت ۱۷ هزار تن خمیر کاغذ دارد که اظهار نکرده است؛ همچنین طبق آمار یک‌هزار تن پودر جاذب به کشور آمده که آن را نیز برای ترخیص اظهار نکرده است. به زور به نماینده این شرکت گفتیم که کالای خود را اظهار کند تا بتوانیم آن را ترخیص کنیم و به تولید و بازار برسد. 

به گفته معاون امور گمرکی گمرک شهید رجایی بندرعباس، یکی از این شرکت‌ها بالغ بر یک میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۶۱ کیلوگرم خمیر کاغذ و ۱۱۴ هزار و ۵۵۳ کیلوگرم نوار کنار پوشک، ۳۱ هزار و ۵۶۵ کیلوگرم کاغذ سلیکون و نیز ۴۶ هزار و ۱۳۷ کیلوگرم فیلم پلی‌اتیلن برای ساخت پوشک در بندر شهید رجایی دارد که هنوز اظهار نکرده است. 

وی ادامه داد: همچنین دیگر شرکت معروف پوشک نیز ۱۷۰ هزار تن کالا در ۲۹ بارنامه به صورت فله در اختیار دارد که ۲۷ کانتینر آن نوار کنار پوشک و ۳۸ کانتینر خمیر کاغذ و ۳۸ کانتینر نوار جاذب در گمرک دارند. با رایزنی‌های صورت‌گرفته نماینده این شرکت یک بخش از کالاها را اظهار کرد تا بتواند آن را ترخیص کند.

کمان ترکی تأکید کرد: با توجه به اینکه این دو شرکت یادشده جزو شرکت‌های خوشنام هستند و مواد اولیه برای تولید دارند، در صورتی که کالای خود را اظهار کنند در مسیر سبز گمرکی قرار گرفته و همان روز کالایشان ترخیص می‌شود، نکته دیگر آنکه طبق مصوبات دولت، این شرکت‌ها از پرداخت مابه‌التفاوت ارز نیز معاف هستند. 

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود مسئولان این دو شرکت بزرگ خبری از فراهم بودن تسهیلات و ترخیص ۷۰ درصد مواد اولیه تولید نداشته‌اند، گفت:‌این موضوع چیزی نیست که از افکارعمومی و رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی دور مانده باشد، در رسانه ملی و تمام رسانه‌ها، این مباحث و تسهیلاتی که گمرک قائل شده وجود داشته، بنابراین نمی‌توان این ادعا را پذیرفت چون دیگر شرکت‌ها در حال استفاده از این مزایا هستند. 

همچنین شماره ثبت‌سفارش‌های یکی از برندهای پوشک که علیرغم ورود کالا به کشور هنوز به گمرک اظهار نشده، به این شرح است:
۹۹۱۵۵۳۲۲
۱۵۱۵۴۰۴۸
۹۸۳۶۶۷۹۹
۹۸۳۵۹۸۳۸
۱۴۱۶۸۵۶۱
۱۴۱۷۲۶۱۵
۱۰۵۰۰۵۳۹
۹۷۸۸۱۱۰۲
۱۴۱۶۳۹۵۸

کد خبر 4394820

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر شهید رجایی پوشک گمرک ایران مردم علیه احتکار بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت گمرک ایران قیمت دلار قیمت نفت دلار ایالات متحده آمریکا بورس وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی محمد شریعتمداری نفت خام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تحریم اقتصادی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت جعلی با نام فلای‌تودی بسته شد

تهران-ایسنا- به دنبال انتشار خبر مسدود شدن تعدادی از سایت‌های متخلف فروش بلیط هواپیما، شرکت فلای‌تودی به اطلاع عموم می‌رساند:

۱- شرکت آبنوس گشت تهران مالک برند فلای‌تودی به آدرس flytoday.ir  هیچ‌گونه وابستگی و ارتباطی با سایت متخلف flytooday.ir نداشته و این سایت از نام برند معتبر فلای‌تودی سوءاستفاده کرده است.

۲- تشابه اسمی سایت فلای‌تودی با سایت متخلف flytooday.ir باعث ایجاد سوءتفاهم برای مشتریان و خدشه‌دار شدن اعتبار برند شرکت ما شده است.

۳- فعالیت فلای‌تودی در زمینه ارائه خدمات گردشگری و فروش بلیط هواپیما کاملا قانونی و با مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح انجام می‌شود.

۴- از مسئولان و مراجع ذیصلاح تقاضا داریم تا در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل و جلوگیری از فعالیت سایت‌های متخلف با نام‌های مشابه اقدام کنند.

۵- فلای‌تودی حق خود را برای پیگیری قانونی موضوع و برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از نام و اعتبار شرکت محفوظ می‌دارد.

۶- خواهشمند است جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، اخبار و اطلاعات مربوط به فلای‌تودی را فقط از طریق مراجع رسمی و معتبر این شرکت دنبال کنید.

با احترام

فلای‌تودی

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • چشم تولیدکنندگان شیرخشک به دستان بانک مرکزی/ پرداخت مابه التفاوت به زمان نیاز دارد+ عکس
  • ترخیص ۲۸۱ دستگاه خودرو امداد و نجات از طریق گمرک استان بوشهر
  • کشف مواد اولیه حیات در یخ‌های میان‌ستاره‌ای
  • معرفی برند تام فورد در فروشگاه عطر لیلیوم
  • سایت جعلی با نام فلای‌تودی بسته شد
  • طرز استفاده از ماسک صورت (آموزش صفر تا 100)
  • سوءاستفاده از نام و اعتبار فلای تودی توسط یک سایت متخلف!
  • فولاد سبز؛ راهکار کاهش قیمت مواد اولیه‌ی آهن آلات ساختمانی
  • ترخیص ۲۴۳ دستگاه خودروی امدادی هلال احمر از گمرک بوشهر
  • با وجود جنگ مردم غزه بر حفظ آداب و رسوم ماه رمضان اصرار دارند