Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدی اصلانی مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم مرکز رسیدگی به امور مساجد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت دوره تخصصی مدیریت مسجد، گفت: درسی که در این دوره خدمت ائمه جماعات عرضه می‌شود، مهارت رصد گری و درک مساله شناسی در مسجد است.

وی در ادامه برنامه ریزی مدیریتی در مسجد را یکی از ارکان‌های مهم در این مکان مقدس دانست و ابراز کرد: امام جماعت به عنوان مدیر مسجد با یک رصد گری دقیق می‌تواند نسبت به مسائل مسجد و پیرامون آن اطلاعات و آگاهی خوبی داشته باشد تا بر مبنای آن رصد، مسائل را پیدا و برای حل آن مسایل برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام اصلانی هدف از برگزاری این دروه را ریشه در ارائه محتوایی دانست که به ائمه جماعات منتقل می‌شود، اظهار کرد: هفت سال است که از مدیریت حجت الاسلام والمسملین حاج علی اکبری در مرکز رسیدگی به امور مساجد می‌گذرد و در این هفت سال با رصد دقیقی که وی نسبت به مسائل داشتند تصمیم بر این شد که یک دوره تخصصی مدیریت مسجد برای بدنه فعال ائمه جماعات که عمدتا جوان و در سنین ۳۰ تا ۴۵ سال هستند برگزار شود.

مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در این دوره بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ ائمه جماعات شرکت دارند، گفت: این دوره یک دوره متمرکز با موضوع مدیریت مسجد است که با خرد شدن این موضوع نسبت به برنامه ریزی در مسجد نیز مباحث قابل توجهی ارائه می‌شود.

وی افزود: برنامه ریزی در مسجد بسیار حائز اهمیت است زیرا مدیر موفق کسی است که برنامه دقیق و قابل اجرایی شدن را در مسجد داشته باشد لذا نحوه برنامه ریزی بسیار مهم قلمداد می‌شود که باید به ائمه جماعات آموزش داده شود؛ بنابراین یک بال این دوره مساله شناسی و رصدگری است و بال دیگر ایجاد خلاقیت موفق در میان ائمه جماعت است.

حجت الاسلام اصلانی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره کلاس اخلاق نیز با حضور اساتید شاخص و همچنین دوره بصیرت افزایی برای ائمه جماعات برگزار می‌شود؛ در هر صورت به نظر می‌رسد این دوره با ارائه بسته آموزشی مناسب در کنار فضای معنوی و تفریحی بسیار دروه با ارزشی باشد.

کد خبر 4394759

منبع: مهر

کلیدواژه: ائمه جماعات حضرت عبدالعظیم حسنی مسجد کانون مساجد مردم علیه احتکار معرفی کتاب فعالیت های قرآنی عید غدیر خم قرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی فلسفه رادیو گفتگو قرآن حجت الاسلام محمد قمی مسابقات قرآنی ابن سینا غدیر خم نشست هم اندیشی واقعه غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت

سید عبدالرحمان توفیقیان در نشست کمیته برنامه ریزی این اجلاسیه در سرفاریاب گفت: ۱۴ کمیته مختلف کار برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان چرام را بر عهده دارند.

حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب نیز بر استفاده از تمام ظرفیت و توان فکری و همچنین امکانات مادی برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه تاکید کرد.

پراهام مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران چرام نیزفت: با برنامه ریزی انجام شده قرار است در قالب چند گروه از مسئولان، تا قبل از زمان برگزاری اجلاسیه، از همه خانواده‌های معظم شهدای شهرستان چرام، سرکشی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • نخستین رویداد جایزه « استاد مویدی» برگزار شد
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش