Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@13:19:11 GMT

ظرفيت صنايع کوچک البرز قابل اتکا است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۷۸۹۲۹

ظرفيت صنايع کوچک البرز قابل اتکا است

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا- استاندار البرز با اشاره به کثرت واحدهاي توليدي و صنعتي استان گفت: ظرفيت صنايع کوچک البرز براي رونق اقتصادي و توسعه اشتغال ، قابل اتکا است.

به گزارش ايرنا، محمدعلي نجفي روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان البرز که با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي برگزار شد، افزود: رونق و توسعه صنايع کوچک دراين شرايط تحريمي گره گشاي مشکلات اقتصادي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: فرصت ها و ظرفيت هاي اقتصادي بزرگي در کشور و استان البرز وجود دارد اما بايد
آنها هنرمندانه مديريت کرد.
نجفي با بيان اينکه امروز مسئولان استان البرز با تمام توان و ظرفيت ها براي رفع مشکلات اقتصادي پاي کار هستند، گفت: انتظار مي رود با تلاش بيشتر بتوان گره هاي اقتصادي را گشود.
وي ضمن انتقاد از برخي سختگيري ها بر سر راه سرمايه گذاران و توليد کنندگان ، خاطرنشان کرد: معنا ندارد وقتي سرمايه گذار و توليد کننده پول خود را پرداخت کرده و جنس وارد گمرک شده اما با سختگيري امواجه شود.
نجفي بيان داشت: شرايط امروز سخت است اما با تدبير، همدلي و همکاري مي توان اين شرايط را پشت سر گذاشت.
استاندار البرز در بخش ديگري از سخنان خود گفت: يکي از اساسي ترين مشکلات، بحث صنايع مربوط به پتروشيمي و مشتقات آن در استان ها است اگر سهميه استاني داده شود قول مي دهيم که مديريت کنيم.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز نيز در اين نشست با بيان اينکه مشکلات صنعت در البرز، استاني نيست، گفت: هدف ما اين است که واحدهاي توليدي صنعتي براي ادامه فعاليت و اشتغالزايي هر چه بيشتر مورد حمايت قرار گيرند.
جهانگير شاهمرادي افزود: در برخورد با احتکار کوتاه نمي آئيم.
همچنين روز چهارشنبه، عمليات اجرايي طرح توسعه شهرک صنعتي بهارستان شهرستان کرج با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
با اجر اي طرح توسعه شهرک صنعتي بهارستان براي بيش از 5 هزار نفر شغل ايجاد مي شود.
طرح توسعه شهرک صنعتي بهارستان در زميني به مساحت 50 هکتار انجام مي شود که واحدهاي توليدي صنعتي جديد در آن استقرار مي يابد.
اکنون 6 هزار نفر در شهرک صنعتي بهارستان مشغول به فعاليت هستند که با راه اندازي واحدهاي توليدي صنعتي جديد شمار شاغلان اين شهرک به بيش از 11 هزار نفر مي رسد.
شهرک صنعتي بهارستان در آينده نزديک به خطوط ريلي نيز متصل مي شود که نقش بسزايي در کاهش بار ترافيکي استان البرز دارد.
شهرک صنعتي بهارستان توسط بخش خصوصي احداث و راه اندازي شده و هيچ بار مالي براي دولت ندارد.
اکنون 114 واحد توليدي صنعتي در شهرک صنعتي بهارستان واقع در 15 کيلومتري غرب کرج فعال است که با اجراي طرح توسعه اين شهرک تعداد واحدهاي صنعتي آن به 200 واحد خواهد رسيد.
7414/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ