Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد ‌‌خراسان‌رضوی گفت: شاهد یک حرکت زنده و پویا از تئاتر در سطح مشهد هستیم و تئاتر در مشهد تبدیل به یک چشمه جوشان شده است. ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، جعفر مروارید صبح امروز در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی در مجمتع امام رضا (ع) اظهار داشت: در ایام جشنواره 20 نمایش در سطح مشهد روی صحنه رفتند و وظیفه بنده به عنوان مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی حمایت از اصحاب تئاتر در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ویژگی‌هایی که در جشنواره بیست و هشتمین تئاتر استانی خراسان رضوی شاهد بودیم باید نقشه راهی برای تکامل جشنواره در سال‌های آینده باشد.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در جشنواره بیست و هشتم شاهد جوانگرایی بودیم، گفت: خیلی خوشحال هستیم که بعد از 40 سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، ما می‌توانیم از جوانان هنرمند حمایت کنیم. مشهد یک ظرفیت بین‌المللی دارد و ما باید به‌عنوان قطب تئاتر کشور از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: تئاتر اگر بخواهد زبان گویای جامعه ایرانی اسلامی باشد، باید به سنت‌های ایرانی و متون مبتنی بر داشته‌های فرهنگی توجه کنیم.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد ‌خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه تئاتر بیان زیباشناسانه است، گفت: تئاتر باید نقاد اجتماعی و مطالبه‌گر باشد و وضعیت عینی از جامعه ایران به جامعه بدهد. هنرمندان ما باید مذاهب بین ادیانی، آلودگی هوا، مسئله آب و دغدغه‌های منطقه را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه باید فضای آموزش در تئاتر رو به جلو حرکت کند، اظهار داشت: در بحث آموزش در تئاتر نیازمند حمایت بیشتری هستیم و امیدواریم به کمک اصحاب تئاتر مسئله آموزش را تقویت کنیم. رویداد فرهنگی در مشهد منحصر به یک سلیقه خاص نیست و حاصل کار جمعی است و یک دغدغه جمعی را بیان می‌کند.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۶۳ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مهدی اله‌پور افزود: کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در سیزدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳ در شرایط پاک قرار دارد.

وی افزود: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، امامیه، الهیه و ویلا مشهد پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:هم اکنون کیفیت هوای ۱۹ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

دیگر خبرها

  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟