Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مجلس در حالی با فوریت طرح «شفافیت آرای نمایندگان» مخالفت کرد که در جریان رای‌گیری برای این موضوع، ۹۶ نماینده غایب بودند و ۲۲ نماینده علی‌رغم حضور در صحن علنی در رای‌گیری شرکت نکردند و ۵ نماینده نیز رای ممتنع دادند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با طرح یک فوریت «الحاق دو تبصره به ماده ۱۱۹ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس» مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین نمایندگان با علنی بودن نتایج رای‌گیری این طرح نیز مخالفت کردند.

عنوان طرح الحاق دو تبصره به ماده (۱۱۹) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که فوریت آن مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت به شرح زیر بود:

تبصره ۱- در تمامی مواردی که به موجب این قانون رأی‌گیری به عمل می‌آید و مصادیق آن در ماده (۱۲۱) مشخص گردیده، جهت اطلاع مردم، اسامی نمایندگان موافق، مخالف و ممتنع منتشر می‌شود. بدین منظور علاوه بر درج اسامی در مشروح مذاکرات، هیئت رئیسه موظف است نسبت به ایجاد سامانه الکترونیکی به طوری که قابلیت دسترسی به آن برای آحاد ملت فراهم باشد، اقدام کند.

تبصره ۲- در موارد استثنائی با تقاضای پانزده نفر از نمایندگان مجلس و با رأی موافق اکثریت مطلق حاضران، رأی گیری به صورت مخفی انجام می‌گیرد.

در صورت تصویب نهایی این طرح، سامانه الکترونیکی برای درج آرای نمایندگان ایجاد می‌شد که دارای قابلیت دسترسی عموم مردم بود.

در جریان رای­‌گیری برای طرح «شفافیت آرای نمایندگان»، از مجموع ۲۰۰ نماینده مجلس دهم، فقط ۱۹۴ نماینده در صحن علنی مجلس حضور داشتند یعنی ۹۶ نماینده غایب بودند و نکته قابل تامل آنکه اگر فقط یک نماینده صحن علنی را ترک می‌کرد جلسه از رسیمت می‌افتاد.

از ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس نیز فقط ۱۷۲ نماینده در رای‌گیری شرکت کردند یعنی ۲۲ نمانیده علی‌رغم حضور در صحن علنی در رای‌گیری شرکت نکردند.

۵ نماینده نیز اعلام کردند نظر خاصی ندارند یعنی رای ممتنع دادند؛ بنابراین فوریت طرح «شفافیت آرای نمایندگان» با ۵۹ رای موافق و ۱۰۸ رای مخالف تصویب نشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صحن علنی مجلس مجلس شورای اسلامی شفافیت آراء آرای نمایندگان نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • اعتراف جنجالی ذوالنور درباره افزایش سن بازنشستگی /نفهمیدیم به چه چیزی رأی می‌دهیم، حتی بنده!