Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و اخلاق گفت: اگر بُعد اسلامی را حذف کنیم ماهیت انقلاب عوض می‌شود. ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی استاد حوزه و دانشگاه در  هجدهمین اجلاس بسیج اساتید کشور، گفت: خوشحالم که در کنار شخصیت‌های فرهیخته انقلاب حاضر شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اصلی انقلاب، اسلام است، ادامه داد: این موضوع بزرگترین هدف است، اگر ما بعد اسلامی را حذف کنیم ماهیت انقلاب عوض می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد:هر حرکت اجتماعی در طول حرکت خود دچار فراز ونشیب‌هایی می‌شود، پس باید برای آسیب‌شناسی آنها را بررسی کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی با جمهوری‌های دیگر این فرق را دارد که عامل اصلی انقلاب ما اسلام است. همانطور که امام(ره) اصرار داشت جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مسلمین جامعه می‌گویند بالاترین هدف جامعه اسلامی عدالت است و بعضی مومنان اشاره می‌کنند که هدف حضرت حجت هم همین است. امام فرمودند عدالت وسیله است و هدف کلمه الله است.

آیت الله مصباح یزدی گفت: کسانی باید مسئولیت را در جامعه برعهده بگیرند که شناخت صحیح را به جامعه بدهند و از سوی دیگر اراده قوی را در جامعه ایجاد کنند. این قشر می‌تواند بیشترین نقش را در پیشرفت و تعالی جامعه داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه، گفت: اساتید محترم غیر از اینکه باید عوامل مثبت را در جامعه گسترش دهند و عوامل منفی را دور کنند برای اینکه ما این دو کار را خوب انجام دهیم، هم عوامل اثباتی و هم آفت‌ها را باید درست بشناسیم.

آیت الله مصباح گفت: حقیقت این است که در طول این دهه پیشرفت‌های چشم‌گیری داشتیم، نسل جوان خوبی تربیت کردیم اما در کنار اینها عوامل منفی هم وجود دارد.

وی افزود: در تاریخ کمتر روزی بوده که این همه دشمن و ابزار دشمنی علیه مومنان فعالیت کنند.

آیت الله مصباح در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن همه نوع دشمنی برای مقابله با ملتی که می‌خواهد پیشرفت انسانی داشته باشد به کار گرفته در چنین شرایطی که این عوامل فساد وجود دارد وظایف اساتید چند برابر می‌شود.

انتهای پیام/

R1411/P1360/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، فرمانده کل انتظامی کشور به همراه نماینده ولی فقیه و جمعی از فرماندهان انتظامی فراجا ضمن حضور در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه، آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اجرای طرح نور در کشور ابراز داشت: شروع طرح نور امیدهایی را برای جامعه متدین ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا جامعه مدرسین که یک نهاد دیرپای حوزوی و و از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی  و اکنون در کنار رهبر فرزانه انقلاب راجع به مسائل مختلف دغدغه مندی داشته است نهایت تلاشش این بوده است که احکام نورانی اسلام در جامعه پیاده شود و با حرکت انقلاب تحولی نه تنها در کشور بلکه در جهان پدیدار شود.

رئیس جامعه مدرسین افزود: دشمنان در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی از آن جا که این انقلاب ریشه الهی دارد، ۴۵ سال در برابر این توطئه‌ها سرافراز و سربلند ایستاد و امیدواریم این مقاومت تا زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم حضرتعالی به عنوان سرباز اسلام، همانطور که در این سال‌های اخیر حدود ۱۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اید و در عرصه‌های مختلف اعم از مبارزه با اشرار، مواد مخدر و مرزبانی در دورترین نقاط این کشور موفق بوده‌اید، در این مسئله نیز موفق باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد