Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-19@05:01:56 GMT

توصیه‌هایی برای داشتن کوله پشتی مناسب

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۰۰۸۰

توصیه‌هایی برای داشتن کوله پشتی مناسب

ارشناس مسئول بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استفاده از کوله پشتی نامناسب و غیرارگونومیک را سبب بروز مشکلات جسمی دانست.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر ویدا صنیعی با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد استفاده کنندگان کوله پشتی از درد ناحیه کمر شکایت دارند، گفت: انواع ناهنجاری‌های قامتی نظیر گودی کمر، مشکلات ستون فقرات، شانه‌های نامتقارن، خم شدن شانه‌ها به یک سمت، کمر درد شدید، انحنای ستون‌مهره‌ها و درد‌های گردنی از جمله مهم‌ترین عوارض حمل کیف و یا کوله غیر استاندارد و یا حمل کوله‌های استاندارد به شیوه ناصحیح در دانش آموزان و دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صنیعی با بیان اینکه ۵۸ درصد درد‌های سرشانه و پشت در کودکان به علت حمل کوله پشتی‌های سنگین است، گفت: برای دانش آموزان دبستانی وزن کوله پشتی نباید بیش از ۱۰ درصد وزن بدن‌شان باشد.

وی تغییر طرز ایستادن بدن هنگام حمل کوله­ پشتی، دشواری زیاد هنگام برداشتن یا گذاشتن کوله، احساس درد هنگام حمل کوله پشتی، بی­حسی یا گزگز در بازو‌ها و ساق پا‌ها و قرمزی در ناحیه کتف­ها را از جمله علائم و نشانه‌های سنگین بودن کوله پشتی دانست.

به گفته صنیعی کوله پشتی باید شامل کمربند‌های اضافی (کمربند سینه‌ای و کمربند لگنی) باشد تا هم حمایت اضافی ایجاد کند و هم وزن را از شانه و کمر به لگن انتقال دهد.

کارشناس مسئول بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه کرد: از نگه داشتن کیف و کوله پشتی در دست خودداری و حتماً از هر دو بند آن استفاده شود، زیرا قرارگیری بند‌های کوله بر روی یک شانه منجر به توزیع نامناسب وزن در یک طرف بدن و در نتیجه گرفتگی عضلات به خصوص عضلات گردن و ایجاد درد در آن‌ها می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه اندازه کوله پشتی باید متناسب با جثه دانش آموز باشد، گفت: پهنای کوله‌ها باید با عرض تنه کودک همخوانی داشته و دارای پد‌هایی در ناحیه شانه پشت و سینه‌ها باشد، زیرا شانه‌ها محل عبور عروق خونی و رشته‌های عصبی مهم هستند.

صنیعی افزود: هنگام بلند کردن کوله پشتی حتما به جای کمر، زانو‌ها خم شوند و کتاب‌های سنگین‌تر در مرکز ثقل کیف و نزدیک به پشت فرد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید کوله پشتی را تا حد امکان به پشت خود چسبانده و از معلق نگه داشتن آن خودداری کنند، گفت: در صورتی که بند‌های کوله شل باشد موجب تلوتلو خوردن آن هنگام حمل شده و ضمن ایجاد ناراحتی ممکن است منجر به درد در کمر و پشت گردد، ضمن اینکه کوله‌پشتی باید بین دو کتفشان بیافتد تا ستون فقرات صاف بماند و بدن برای حمل آن به جلو متمایل نشود.

صنیعی همچنین دارا بودن مواد منعکس کننده نور برای دیده شدن دانش آموزان و یا دانشجویان در غروب و تاریکی را از جمله مشخصه‌های یک کوله استاندارد دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کوله پشتی اخبار سلامت مهرماه سال 97 دانش آموزان کمردرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای 3 میلیون تومان به خانواده زندانیان به مناسب نوروز و ماه رمضان

بنا به این گزارش، مظفر الوندی در این باره گفت: خوشبختانه در ماه شعبان و اوایل ماه رمضان، خیرین کمک‌های قابل توجهی به خانواده‌های زندانیان داشتند؛ به نحوی که امکان کمک سه میلیون تومانی به ۸۰ درصد خانواده‌های تحت پوشس در شهرستان تهران و شهرهای تابعه استان تهران فراهم شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این کمک‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بابت عیدانه و سبد ماه رمضان سه میلیون تومان به خانواده زندانیان اهدا شد، گفت: یکی از برجسته‌ترین کمک‌های دریافتی امسال متعلق به یکی از خیرین که درخواست شان گمنام ماندن نام اوست، تعلق دارد. این خیر از روز ولادت امام حسین (ع) تا پایان سال در چند نوبت به میزان هفت میلیارد تومان کمک به صورت نقدی و کارت خرید به انجمن اهدا کرد که انجمن نیز با برنامه‌ریزی و فراخوان خانواده با توجه پایان سال تا آخرین ساعات کاری تلاش کرد کمک‌ها به دست خانواده‌های نیازمند برسد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: درحال حاضر حدود سه هزار خانواده زندانی ساکن تهران با حدود ۹ هزار نفر عائله، تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان مرکز قراردارند که از انجمن خدمات دریافت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پایان کار ساختمان‌های تجاری، خدماتی و اداری بدون مناسب‌سازی صادر نخواهد شد
  • آموزشگاه زبان خوب را چگونه پیدا کنیم؟
  • بهترین گیاهان برای بالکن
  • اهدا سه میلیون تومان به خانواده زندانیان به مناسب نوروز و ماه رمضان
  • اهدای ۳ میلیون تومان به خانواده زندانیان به مناسب نوروز و ماه رمضان
  • اهدای 3 میلیون تومان به خانواده زندانیان به مناسب نوروز و ماه رمضان
  • قیمت کاغذ دیواری
  • توصیه‌های ضروری که در سن بالا باید رعایت کنید
  • وضع عوارض برای صادرات سیب لغو شد
  • 6 نکته مهم در انتخاب چراغ حیاطی