Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:45:46 GMT

جشنواره فیلم اسلامی روسیه با حضور ایران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۰۳۵۱

جشنواره فیلم اسلامی روسیه با حضور ایران آغاز شد

مسکو - ایرنا - چهاردهمین جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان با حضور چهار فیلم ایرانی گشایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مراسم افتتاح جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه عصر سه شنبه با حضور دهها تن از شخصیت های فرهنگی روسی و خارجی در کازان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرید محمد شین رئیس مجلس تاتارستان در سخنانی در این مراسم پیام رستم مینیخانف رئیس جمهوری این منطقه روسیه را قرائت کرد که در آن گفته شده بود: هر سال جشنواره بین المللی سینمایی کازان قلب های انسانها را تسخیر می کند و علاقه مندان بیشتری راازکل جهان می پذیرد.
مینیخانف خاطرنشان کرد: با حضور کارگردانان و فیلمبرداران با استعداد در جشنواره کازان، این جشنواره در عرصه بین المللی محبوبیت بیشتری به دست می آورد.
وی افزود: اگر در جشنواره نخست کازان 40 فیلم از 15کشور شرکت داشتند در جشنواره کنونی این رقم به بیش از 900 فیلم از بیش از 50 کشور جهان افزایش یافته است.
منتیمیر شایمییف مشاور حکومتی تاتارستان و رئیس جمهوری پیشین این کشور نیز با بیان اینکه جشنواره بین المللی سینمایی اسلامی موفقیت بزرگی برای جمهوری تاتارستان است، اظهار داشت: این جشنواره جایگاه ویژه ای در جهان اسلام به دست آورده است.
درجشنواره امسال چهار فیلم ایرانی شرکت دارند، این فیلم ها شامل فیلم کاج ساخته محمدهرمزی، شکلات اثر مهدی حیدری، درخت زیتون سعد به کارگردانی احمد زائری و پسران سندباد ساخته رضا حائری است.
هدف جشنواره یک هفته ای فیلم مسلمانان قازان با شعار«از طریق گفت وگوی فرهنگ ها، به سوی فرهنگ گفت وگو»،گسترش بین المللی صلح، گذشت، مدارا و بیان شیوه های نو برای ایجاد گفتمان بین ملت ها با استفاده از هنر هفتم اعلام شده است که با برنامه ریزی وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان، شهرداری قازان، شورای مفتیان روسیه و با حمایت رییس جمهوری تاتارستان آغاز شده است.
بیش از960 اثر از 57 کشور در چهاردهمین جشنواره فیلم مسلمان قازان مورد داوری قرار می گیرد و 65 اثر از حدود 30 کشور در بخش مسابقه حضور دارند.
اروپام 391* 1346 **1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه سينما اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • مربی سابق تیم ملی والیبال در روسیه جام گرفت
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین