Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در رابطه با سفر غیر قانونی یک شهروند آمریکایی به منطقه قره باغ، کاردار موقت سفارت آمریکا در باکو را احضار کرد .

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج، حکمت حاجی اف سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ، در دیدار با کاردار موقت آمریکا سفر غیر قانونی «دان بیلزریان» تبعه آمریکا به منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای ارمنی و اقدامات غیر قانونی وی در این سفر مانند استفاده از سلاح های گرم را مطرح و یاد داشت وزارت امور خارجه برای ارائه به وزارت امور خارجه آمریکا به وی تسلیم شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاجی اف افزود: بیلزریان در این سفر غیر قانونی از شهر خانکندی و دیگر مناطق جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای ارمنی دیدار و با استفاده از سلاح های گرم مواضع واحد های نظامی ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ را مورد هدف قرار داده است .
به گفته وی ، این تبعه آمریکا، همچنین در مصاحبه با رسانه ها به مردم جمهوری آذربایجان اهانت کرده است که مغایر با روابط دوستی جمهوری آذربایجان و آمریکا است .
بنا به این گزارش، دادستانی کل جمهوری آذربایجان در رابطه با سفر غیر قانونی این تبعه آمریکا به قره باغ و اقدامات غیر قانونی پرونده کیفری برای جلب وی صادر کرده است .
همچنین به کاردار موقت آمریکا اعلام شد که جمهوری آذربایجان انتظار دارد دولت آمریکا نگرانی های دولت باکو در رابطه با اقدامات غیر قانونی بیلزریان را مد نظر داشته برای بر حذر داشتن شهروندان خود جهت نقض قوانین ملی ، حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و نیز موازین حقوق بین المللی ، تدابیر لازم را انجام می دهد .
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جمهوري آذربايجان احضار كاردار امريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارت از: حذف مجوزهای کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد / صادر بدون شکایت، رد / صادر بدون تأخیر، درهای پشت بسته، اتصال کامل به درگاه ملی مجوزهای کشور و ارائه کامل مجوزها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ICT در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ICT، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوزهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

کد خبر 6097244 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • هشدار؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از فردا تا دوشنبه!
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • هشدار نارنجی هواشناسی به چند استان
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر