Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@06:10:00 GMT

درخواست اعدام براي مخالف عربستان سعودي

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۰۸۵۴

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از تلویزیون الجزیره ، فرزند سلمان العوده مبلغ عربستانی گفت دادستانی کل در کیفرخوست پدرش، ضمن برشمردن اتهامات بي شمار،  برای وي مجازات اعدام  خواستار شد.
عبدالله العوده پسر سلمان العوده تاکید کرد، دادستانی کل سی و هفت اتهام را متوجه پدرش کرده و خواستار صدور حکم اعدام برای وي  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اتهام  های سلمان العوده تشکیل سازمان النصره برای دفاع از پیامبر (ص) در کویت است.
سلمان العوده عضو شورای فتوای اروپا و از اعضای انجمن جهانی علمای مسلمان است که برخی از اتهام هایش در ارتباط با توئیت هایی است که منتشر کرده  است.
یکی از مهم ترین اتهام های سلمان العوده،  توئیتی است که در آن از خداوند خواسته است تا قلب اهالی کشورهای حوزه خلیج(فارس) را به هم مهربان کند. توئیتی که هنگام نوشتن آن هیچگاه تصور نمی کرد موجب شود روزی دادستانی کل عربستان به خاطر این نوشته حکم اعدام را برای او  خواستار شود.
محاکمه این مبلغ عربستانی پس از یک سال  بازداشت و بنا به  اظهارات خانواده اش پس از محرومیت از حقوق قانونی از جمله حق داشتن وکیل یا شهود و همچنین به دور از ابتدایی ترین شرایط محاکمه عادلانه، به صورت غیر علنی در دادگاهی ویژه آغاز شده است. او در این دادگاه با سی و هفت اتهام مواجه شد که بر اساس آنچه که در صفحه ویژه زندانیان عقیدتی در عربستان منتشر شده است محور اتهامات، ارتباط با تروریسم، افساد فی الارض، تلاش برای بی ثبات کردن کشور، درخواست اصلاح و تغییر نظام، تشویق به انقلاب های داخلی و پیوستن به انجمن های علمی مخالف سنت علمای بزرگ عربستان است، مورد اخیر یعنی ارتباط با انجمن های علمی مخالف با سنت علمای عربستان، به عضویت او در هیئت امنای انجمن جهانی علمای مسلمان اشاره دارد که از نگاه عربستان و امارات گروهی  تروریستی است. 
کارشناسان حقوقی این اتهام ها را بیهوده دانستند و ابراز داشتند، مقامات عربستان از اصطلاح تروریسم سوء  استفاده می کنند. 
سرنوشت سلمان العوده و درخواست مجازات اعدام او، نمونه ای از سرنوشت صدها مبلغ، روحانی و فعال عربستانی است که در زندان های این کشور به سر می برند. به ویژه اینکه اخباری از رفتار نادرست با این اقشار از جمله شکنجه آنان منتشر می شود، هدف از این شکنجه ها مجبور کردن متهم به اعتراف به گناه ناکرده یا دست برداشتن از مواضع خویش و در ادامه اعلام حمایت علنی از تغییرات در روند سیاسی کشور است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: درخواست اعدام محاکمه مخالف دادگاه عربستان سعودي العوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند